Re: Senaste version 2020.44
Postat: 18 nov 2020 09:46
Får se vad tomten kommer med?
Själv gissar jag på att stolsvärmesymbolerna ändrat vågighet på skärmen. När Elon drar igång hype för något drar jag öronen åt mig, då känns det som att han kompenserar för något som han tycker borde vara bättre. Droppen som fick skepsismbägaren att rinna över var när han sa att nya navigeringen var "lightyears ahead", och så kom den och var exakt samma.Remuz skrev:År 2024 (luttrad)
Ja precis.rockard skrev:Själv gissar jag på att stolsvärmesymbolerna ändrat vågighet på skärmen. När Elon drar igång hype för något drar jag öronen åt mig, då känns det som att han kompenserar för något som han tycker borde vara bättre. Droppen som fick skepsismbägaren att rinna över var när han sa att nya navigeringen var "lightyears ahead", och så kom den och var exakt samma.Remuz skrev:År 2024 (luttrad)
Oh, I hope not.Tesla holiday software release is [on fire]
Vilken modell har du? Verkar bara vara m3 enligt Teslafi...Logge skrev:Installerar 2020.44.15...
Buggfix.Logge skrev:Installerar 2020.44.15...
Tesla jobbar väl inte med kartor. Men en 4D miljö bör ju kunna hantera ”plötsliga hinder” som en 2D miljö kan få för sig att det finns. Men hur troligt är det att vi med HW2.5 får AP4D?BrooklynS skrev:
Det vi kan hoppas på är att FSD-Betan samlar in så pass mycket data i närtid att AP blir mycket bättre på att hantera verkligheten. De ser ju samma saker liksom.
Inte troligt alls. Det är bara HW3 som kan hantera nya FSD-koden enligt vad jag förstått. De har ju sagt att man har kört nuvarande kod i emulator på HW3 som om det varit HW2.5 och därför inte utnyttjat HW3 fullt ut.LarsL skrev:Tesla jobbar väl inte med kartor. Men en 4D miljö bör ju kunna hantera ”plötsliga hinder” som en 2D miljö kan få för sig att det finns. Men hur troligt är det att vi med HW2.5 får AP4D?BrooklynS skrev:
Det vi kan hoppas på är att FSD-Betan samlar in så pass mycket data i närtid att AP blir mycket bättre på att hantera verkligheten. De ser ju samma saker liksom.
Som vanligt olika. För mig i Västsverige så är 44:10 den överlägset bästa vad gäller spökbromsningar. 2-4?Versioner tillbaks gav ofta kraftiga spökbromsningar. Nu inga på många mil. Autostyrningen fungerar också bättra än tidigare på mina teststräckor. Kanske den är Versionen är specialanpassad för regnet här i väst denna gång och därmed fungerar sämre i norr.BrooklynS skrev:Buggfix.Logge skrev:Installerar 2020.44.15...
Med 2020.44.10.1 kom märkliga spökbromsningar på Bergnäsbron här i Luleå. Aldrig hänt förut.
Det vi kan hoppas på är att FSD-Betan samlar in så pass mycket data i närtid att AP blir mycket bättre på att hantera verkligheten. De ser ju samma saker liksom.
Tesla jobbar visst med kartor och har gjort det i många år. De både bygger upp mer exakta kartor vars data numera kanske skickas till MapBox samt numera även mer lokala kartor för FSD.LarsL skrev:Tesla jobbar väl inte med kartor. Men en 4D miljö bör ju kunna hantera ”plötsliga hinder” som en 2D miljö kan få för sig att det finns. Men hur troligt är det att vi med HW2.5 får AP4D?BrooklynS skrev:
Det vi kan hoppas på är att FSD-Betan samlar in så pass mycket data i närtid att AP blir mycket bättre på att hantera verkligheten. De ser ju samma saker liksom.
Själv anser jag inte att bilen alltid ska var vara placerad på mitten. Är det mörkt eller dålig sikt bör man köra närmare mitten, ljusare och bra sikt närmare ytterkanten.holden skrev:Bilen ligger för nära mittlinjen, inte centrerat mellan linjerna. Särskilt påtagligt blir det när högerfilen går från enfilig till tvåfilig då den fortsätter att följa linjen i vänster körfält en bit innan den med ett ryck kastar sig över i höger körfält. Inger inte förtroende.
På fri väg ja, med mötande trafik är det rätt läskigt när bilen slickar linjen för att sedan plötsligt rycka till och dra höger. Kanske borde köra ytterligare en omkalibrering av kamerorna vilket jag tror redan är gjort efter byte av en defekt kamera.Svenssons skrev:Själv anser jag inte att bilen alltid ska var vara placerad på mitten. Är det mörkt eller dålig sikt bör man köra närmare mitten, ljusare och bra sikt närmare ytterkanten.holden skrev:Bilen ligger för nära mittlinjen, inte centrerat mellan linjerna. Särskilt påtagligt blir det när högerfilen går från enfilig till tvåfilig då den fortsätter att följa linjen i vänster körfält en bit innan den med ett ryck kastar sig över i höger körfält. Inger inte förtroende.
Jag gissar på V11LarsL skrev:Oh, I hope not.Tesla holiday software release is [on fire]
Jag också. Inget nytt under solen mot 2020.44 som jag hade innan.toffa skrev:Jag fick 2020.44.15...idag. Har Model x med fsd och hw 3,0.
Samma här. Model 3, hw 2.5 + eap(fsd).toffa skrev:Jag fick 2020.44.15...idag. Har Model x med fsd och hw 3,0.
Mycket intressant - Det tyder ju på att något är riktigt galet med den här uppdateringen?renes skrev:v 44.15. För första gången haft en riktigt kraftig spökbromsning på motorväg. Var ingen bakom som tur är. Körde på farthållare, 120 km/t, Västerås till Enköping, dagsljus, lätt regn, ungefär 100 m före en tunnel. Bromsade kraftigt från 120 till kanske 80. Inga larm, inget oljud, bara bromsning. Inga speciella skyltar i närheten, inga speciella ljus. Inga bilar bredvid eller framför heller. Bara sådär.