Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Senaste version 2020.44

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Re: Senaste version 2020.44

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 22 nov 2020 02:47

LasseTM skrev:Måste påminna alla i denna tråd och mig själv rätt ofta.
Vi har klickat i att få "advanced" I uppdateringar vilket typ innebär sen beta så vi kanske bör ha en viss förståelse för spökbromsningar.
Jag har aldrig kört utan advanced så jag kan inte säga hur dessa releaser är men tänk på att ni är beta testare.

Tack för kommentaren men jag tror nog - åtminstone de flesta av oss som valt ”Advanced mode” är medvetna om det.

Men då spökinbromsningar inte verkar vara något problem i Nordamerika så är det lite väl påtagligt i EU?

Jag har ingen bättre förklaring men titta på detta klipp från Schweiz Spökinbromsningar vid två tillfällen!
Se tidsstämplarna denne har lagt in.

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Nicklas » 22 nov 2020 09:07

Jag läste ett tweet från Elon för ett bra tag sedan där han kommenterade att spökbromsningar var helt borta i den nya omskrivningen till HW3 / FSD.
- därför gissar jag att de inte gör speciellt mycket åt det i vår gamla implementation... det kommer lösas i och med nya mjukvaran...
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Vikan » 22 nov 2020 09:18

Nicklas skrev:Jag läste ett tweet från Elon för ett bra tag sedan där han kommenterade att spökbromsningar var helt borta i den nya omskrivningen till HW3 / FSD.
- därför gissar jag att de inte gör speciellt mycket åt det i vår gamla implementation... det kommer lösas i och med nya mjukvaran...

Vilket också gör att denna benchmarkning med antal spökbromsningar mellan olika versioner totalt meningslöst. Ser fram emot den omskrivna FSDn som de verkar jobba hårt med och där personer får vara med och beta-testa.

En beta-testare att följa https://twitter.com/brandonee916?s=09
Han är också helt öppen med alla konstigheter som dyker upp. Men kul följa utvecklingen!
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 22 nov 2020 09:46

Nicklas skrev:Jag läste ett tweet från Elon för ett bra tag sedan där han kommenterade att spökbromsningar var helt borta i den nya omskrivningen till HW3 / FSD.

Tack ”Nicklas”. Det där minns jag.
Grejen är att det är ganska länge sedan, men det har ändå varit flera uppdateringar som ju till råga på allt är sämre än tididigare. (I just denna 2020.44.15) Och det som förbryllar är att de är mer frekventa i EU?
Ligger en del i din kommentar men det känns lite trist säga till kritikerna och ”delsbon”. (det fixas i nästa uppdatering).
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 22 nov 2020 10:07

Vikan skrev:

Vilket också gör att denna benchmarkning med antal spökbromsningar mellan olika versioner totalt meningslöst. Ser fram emot den omskrivna FSDn som de verkar jobba hårt med och där personer får vara med och beta-testa.

En beta-testare att följa https://twitter.com/brandonee916?s=09
Han är också helt öppen med alla konstigheter som dyker upp. Men kul följa utvecklingen!

Meningslöst? Det vore tråkigt, som att sluta utveckla mjukvaran? Varför skulle inte alla vilja testa funktionen då? Och alla vi som betalat för FSD (Full Self Driving) är ju extra nyfikna.

Den där Brandon M är intressant. Tack för det!
Hittade efter lite letande hans video-klipp. Men det är lite svårare avgöra då det är flera buggar han råkar ut för. Som att framhjulen ställer sig i högerläge vid stopp i. korsningar,
Nämner ett par gånger att bilar bredvid honom tittar extra ggr på varför de står utåt mot dem? (Svårt för övrigt hitta i Twitter bland alla knasiga gif-kommentarer, tycker jag personligen, men man lär sig väl stå ut med dem)?

Ett klipp TB gjorde för tre veckor sedan nedan.
Ett par kommentrer till den är att AP skall användas i första hand på större trafikleder och motorväg. Här sätter han AP på riktigt tuffa prov vid ganska nära möten i dåligt väder och smala Norge-vägar.

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 22 nov 2020 23:42

Tyst det blev i denna tråd?

Nå vi får hoppas Elons utlovade helgöverraskning innebär något skoj för oss och att dessa spökbromsningar försvinner.

Här en ägare i Australien som precis som i England kör på vänster sida med diverse överraskningar som här i EU.

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 23 nov 2020 08:07

Vet inte om det är slumpen som gjort det eller om det är mjukvara, men jag har inte längre ”nightvision” på min backkamera. Sidorna har kvar det dock...
620FE541-F98A-475C-A5A6-F0C0835BAFB6.jpeg
P3D vit med vit interiör. Fjärde teslan, första trean.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Referralkod: stefan4169

Inläggav Teslaägare Tymrev » 23 nov 2020 12:14

Remuz skrev:Vet inte om det är slumpen som gjort det eller om det är mjukvara, men jag har inte längre ”nightvision” på min backkamera. Sidorna har kvar det dock...

Jag har aldrig haft "night vision" likt sidokamerorna på backkameran på min Model 3. Är du verkligen säker på att det varit det innan?
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 23 nov 2020 15:21

Remuz skrev:Vet inte om det är slumpen som gjort det eller om det är mjukvara, men jag har inte längre ”nightvision” på min backkamera. Sidorna har kvar det dock...

Förstår inte vad du är ute efter, men vad jag kan se av bilden fungerar det ju?

Kom just på att du förmodligen missuppfattar sidokamerorna?
De är justerade så att de skall fungera i alla ljusförhållanden.
Tyvärr är det ett påtagligt gulstick i rgb-bilden. Det kan vara en förklaring tiil att du uppfattar dem som "night-vision"?

Det kommer antgligen bli bättre i den kommande STORA helguppdateringen som Tesla genom deras kommunikatör "Elon Musk" utlovat. :D
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hanst » 23 nov 2020 15:54

Att färgerna är off beror på att sidokamrorna är att de inte har all information om färgerna, på ap 2.5 och uppåt är av kameran av typen RCCB (Red Clear Clear Blue) och det gör att den gröna färgen i bilden beräknas av datorn .
Ap2 hade RCCC (Red Clear Clear Clear) och vanliga kameror RGGB (Red Green Green Blue).

Mer om detta här
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3526745/
MS 100D
Användarvisningsbild
hanst
Teslaägare

Referralkod: hans2716

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt