BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Herr X »

Nytt avsnitt av Bilar med sladd!

Diskutera avsnittet i denna tråden.
Bild
Bilar med sladd: En outsourcad framtidsspaning

I detta avsnitt:
I veckans avsnitt är det dags för Anders framtidsspaning! Vi får hjälp av romanförfattaren Alfred Ruth att reda ut vad som faktiskt händer i framtiden! Dessutom kan Tesla Model 3 äntligen beställas och Fabian har beställt en, men det har inte Anders gjort.

Prenumerera & lyssna här: https://bilarmedsladd.se
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
ollnybb
Inlägg: 17
Blev medlem: 04 sep 2017 21:14

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av ollnybb »

Sjukt bra avsnitt! Ett av era bättre under bilar-med-sladd-tiden! Redan lyssnat på avsnittet 3 ggr :)

Gillar verkligen att ni bjudit in Alfred. Ni lirar perfekt ihop. Gillar att höra erat tjat ihop. Tack för tips på ljudbok också.. Fermis Filter finns nu nedladdad som ljudbok.. liksom hela arkivet av eran podd :) Perfekt på planet till Thailand imorrn!

Ser fram emot många fler avsnitt!

God jul!
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Herr X »

ollnybb skrev:
Sjukt bra avsnitt! Ett av era bättre under bilar-med-sladd-tiden! Redan lyssnat på avsnittet 3 ggr :)

Gillar verkligen att ni bjudit in Alfred. Ni lirar perfekt ihop. Gillar att höra erat tjat ihop. Tack för tips på ljudbok också.. Fermis Filter finns nu nedladdad som ljudbok.. liksom hela arkivet av eran podd :) Perfekt på planet till Thailand imorrn!

Ser fram emot många fler avsnitt!

God jul!
Härligt att höra, vi gör vårt bästa :)
Ha en fin tur till Thailand!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Silversound »

Bra avsnitt och jag beställde faktiskt boken igår som en eventuell julklapp eller födelsedagspresent till senare i januari. Kommer nog köpa ljudboken till mig själv också, men jag funderar på om den passar till en 11-12-åring eller är den riktad till en vuxnare publik? Finns det möjlighet till kommentar från andra läsare eller författaren själv här?
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av gellerstam »

Då fick det bli Fermis filter på Storytel i bilen i morse. :-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Alfred »

Roligt att ni gillade vårt samtal och jätteskoj att ni är intresserade av boken. För tydlighets skull, här är en länk till webbutiken där rabattkoden "bilarmedsladd" ger 20% tom fredag.

http://www.tegpublishing.se/katalog/fer ... tt-finnas/

Om man vill signa upp som provläsare till de kommande böckerna gör man det på fermisfilter.com.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Alfred »

Silversound skrev:
Bra avsnitt och jag beställde faktiskt boken igår som en eventuell julklapp eller födelsedagspresent till senare i januari. Kommer nog köpa ljudboken till mig själv också, men jag funderar på om den passar till en 11-12-åring eller är den riktad till en vuxnare publik? Finns det möjlighet till kommentar från andra läsare eller författaren själv här?
En 11-12-åring är nog lite på gränsen, så det beror på vilken 11-12-åring vi talar om. Den är inte särskilt våldsam, utom möjligtvis precis i slutet, så det tror jag en 12-åring klarar av. Störst behållning har ni kanske om ni läser/lyssnar tillsammans och diskuterar, eftersom en del av de mer filosofiska undertonerna i boken riskerar gå över huvudet på yngre läsare. Så där kanske du kan hjälpa din 12-åring att förstå alla aspekter av boken och ha ett rätt spännande samtal om framtiden tillsammans. Dela gärna med dig av dina erfarenheter om du gör ett försök! :)
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av chpaulin »

Superavsnitt verkligen. Första boken förgyller nu resorna till jobbet. Orolig för att den snabbt kommer vara slutläst dock :(
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av frippan »

Riktigt intressant avsnitt, blir klart att lyssna på boken i mellandagarna.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Silversound »

Alfred skrev:
Silversound skrev:
Bra avsnitt och jag beställde faktiskt boken igår som en eventuell julklapp eller födelsedagspresent till senare i januari. Kommer nog köpa ljudboken till mig själv också, men jag funderar på om den passar till en 11-12-åring eller är den riktad till en vuxnare publik? Finns det möjlighet till kommentar från andra läsare eller författaren själv här?
En 11-12-åring är nog lite på gränsen, så det beror på vilken 11-12-åring vi talar om. Den är inte särskilt våldsam, utom möjligtvis precis i slutet, så det tror jag en 12-åring klarar av. Störst behållning har ni kanske om ni läser/lyssnar tillsammans och diskuterar, eftersom en del av de mer filosofiska undertonerna i boken riskerar gå över huvudet på yngre läsare. Så där kanske du kan hjälpa din 12-åring att förstå alla aspekter av boken och ha ett rätt spännande samtal om framtiden tillsammans. Dela gärna med dig av dina erfarenheter om du gör ett försök! :)
Man tackar för input. :) Det är till min systerson jag tänkte mig denna, så jag lär dock inte vara på plats att prata om den om det blir så att han läser den. Men jag kommer nog att lyssna igenom ljudboken själv under januari. Så får jag ta ställning till om det passar till hans 12-årsdag som är i slutet av januari. Annars kan den ligga vänta ytterligare något år om jag inte kommer på någon annan användning för den.
Hyundai Ioniq -18
Renmark
Inlägg: 9
Blev medlem: 22 okt 2018 12:21

Re: BMS S02E09: En outsourcad framtidsspaning

Inlägg av Renmark »

Beställde också boken och öppnade den idag,och såg nåt kul.
Vet inte om det var tanken men min bok är upp o ner. När jag öppnar boken så får jag vrida härligheten i 180 grader :D
Skriv svar