Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Herr X »

Någon klimatskeptiker måste ha delat Facebook-posten tillhörande vårt senaste podd-program i ett forum för klimatförnekare och elbilshatare på Facebook. Kommentarer med myter, lögner, gissningar och lösryckta påståenden har haglat över mig och Fabian i flera dagar.

Jag hade varit evigt tacksam med lite hjälp att bemöta de värsta galenskaperna - även om klimatförnekarna själva inte kan omvändas så kan deras vänner och vänners vänner få se hur det egentligen ligger till.



Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Walker »

Låt dem vara!
Vi har ju några sådana här på forumet också. Tids nog hinner verkligheten ifatt dem.
Lägg er tid och ert engagemang på det som betyder något.
Om ni ska sparka efter alla hundar som skäller på er får ni ingenting gjort.
Negativa och förnekande människor finns det gott om.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Jerker »

Jisses, vilket troll den där Maths Jansson är! Bara en massa påståenden utan nån som helst underbyggnad. Han bara häver ur sig allt vad han och hans avgasrövar till kompisar har suttit och ljugit ihop hemma på kammaren.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Herr X »

Walker skrev:
Låt dem vara!
Vi har ju några sådana här på forumet också. Tids nog hinner verkligheten ifatt dem.
Vår Facebooksida är vårt forum - klimatförnekarna kan få härja i sina egna slutna rum, men när de kommer upp från underjorden för att sprida sitt trams så kommer vi inte låta dem hållas :)
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Teslaspolen »

Walker skrev:
Låt dem vara!
Vi har ju några sådana här på forumet också. Tids nog hinner verkligheten ifatt dem.
Lägg er tid och ert engagemang på det som betyder något.
Om ni ska sparka efter alla hundar som skäller på er får ni ingenting gjort.
Negativa och förnekande människor finns det gott om.
På publika utrymmen ska lögner & FUD bemötas med fakta vart det än går.

Med det sagt, lycka till för er som har Facebook och tar upp kampen.
Verdi

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Verdi »

Alltså, svarar man så gör man det för att påverka andra än trollet. Trollet går inte att nå med fakta-argument eftersom det handlar om känslor.

Trollet skiter i metaller, "barnarbetare" och dylikt. Jag garanterar det. Det där är ingen människoälskare som brinner för barnens situation i Afrika. För honom är det bara ett slagträ i debatten. Han gillar sin bil och sin världsbild. Elbilar uppfattas som ett hot mot hans sätt att leva och då tar han till alla "argument" han kan hitta och upphöjer påståenden till fakta så länge som de talar i hans sak. Fakta som talar mot hans sak avfärdas som propaganda.

Det enda som biter är antagligen att folk i hans närhet skaffar elbil och visar hur bra det fungerar och kanske även erbjuder honom en provkörning.

På det stora hela så har stämningarna mot elbilar blivit hårdare. Kommer nog bli ännu värre under ett par år. Vi har definitivt kommit till "then they fight you" nu. För några år sen sågs elbilar mer som en lustifikation. Något som inte var ett hot utan nåt som ett fåtal dårar pysslade med.

Bild
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Daniel »

Verdi skrev:
Alltså, svarar man så gör man det för att påverka andra än trollet. Trollet går inte att nå med fakta-argument eftersom det handlar om känslor.

Trollet skiter i metaller, "barnarbetare" och dylikt. Jag garanterar det. Det där är ingen människoälskare som brinner för barnens situation i Afrika. För honom är det bara ett slagträ i debatten. Han gillar sin bil och sin världsbild. Elbilar uppfattas som ett hot mot hans sätt att leva och då tar han till alla "argument" han kan hitta och upphöjer påståenden till fakta så länge som de talar i hans sak. Fakta som talar mot hans sak avfärdas som propaganda.

Det enda som biter är antagligen att folk i hans närhet skaffar elbil och visar hur bra det fungerar och kanske även erbjuder honom en provkörning.
Bra skrivet! Och det gäller såklart inte bara folk som är motståndare mot elbilar, utan alla som är "troll", oavsett om det kommer till miljö, politik, kost, träning etc. Empati och medmänsklighet, är precis som du skriver, bara slagträn i debatten.

I offentliga sammanhang så tycker jag det oftast är värt att bemöta uppenbara tokerier. Inte för att omvända trollen, utan för att ge argument till de som inte är lika insatta, som kanske råkar läsa, och annars riskerar att få en väldigt onyanserad bild av ämnet.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Mickep »

De som jag hört argumenten ifrån är riktiga naturvurmare. Jag tror dom bryr sig om barnarbete och miljöförstöring vid tillverkning där sjöar torkats ut eller vad de nu hört eller bilder de sett.
Och visst det är dåligt när man hört sådant. men det är bara inte sant.
Tillrättavisar man dem kommer de gå i försvarställning, vilket är mänskiligt (och då tvingas de till ståndpunkter som är inte riktigt som de själva står för).
De kan vara så att de ogillar bilar öht också. Vilket är förståerligt om man gissar vad de har för ståndpunkt iom ALLA nyproducerade produkter har en stor initial påverkan. Vilket andra handsprodukter inte har (men de måste ju tillverkas någon gång men de bortser de från).
En annan socioaspekt är att elbilar är väldigt dyra i nuläget och de slår underifrån i en janteperspektiv. (fast man skall akta sig för att nämna det för det slår tillbaka tusenfalt då man verkar dryg).

Jag tror det bästa sättet är helt enkelt att redovisa fakta utan att nämna de andra personen vid namn (så man inte går till attack på denna utan vad som framförts) ifall man vill gå i svaromål.(fast risken är att får ett personpåhopp som svar).
Verdi

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Verdi »

Daniel skrev:
Verdi skrev:
Alltså, svarar man så gör man det för att påverka andra än trollet. Trollet går inte att nå med fakta-argument eftersom det handlar om känslor.

Trollet skiter i metaller, "barnarbetare" och dylikt. Jag garanterar det. Det där är ingen människoälskare som brinner för barnens situation i Afrika. För honom är det bara ett slagträ i debatten. Han gillar sin bil och sin världsbild. Elbilar uppfattas som ett hot mot hans sätt att leva och då tar han till alla "argument" han kan hitta och upphöjer påståenden till fakta så länge som de talar i hans sak. Fakta som talar mot hans sak avfärdas som propaganda.

Det enda som biter är antagligen att folk i hans närhet skaffar elbil och visar hur bra det fungerar och kanske även erbjuder honom en provkörning.
Bra skrivet! Och det gäller såklart inte bara folk som är motståndare mot elbilar, utan alla som är "troll", oavsett om det kommer till miljö, politik, kost, träning etc. Empati och medmänsklighet, är precis som du skriver, bara slagträn i debatten.

I offentliga sammanhang så tycker jag det oftast är värt att bemöta uppenbara tokerier. Inte för att omvända trollen, utan för att ge argument till de som inte är lika insatta, som kanske råkar läsa, och annars riskerar att få en väldigt onyanserad bild av ämnet.

Ja, men det kräver en ängels tålamod eftersom det kommer kännas som att man talar för döva öron. Den stora massan som bara läser men inte skriver är inte så bra på att ge feedback. :)
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av kallekula »

Jag svarar alltid att jag skiter i miljön, jag vill bara ha den snabbaste coolaste bilen. Brukar få tyst på de flesta.
Användarvisningsbild
unumlapis
Teslaägare
Inlägg: 581
Blev medlem: 03 sep 2017 22:22
Ort: Limhamn

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av unumlapis »

Ett problem är att den fakta som de troligen presenterar är baserat på riktiga rapporter men där de kör enligt Bjørn Lomborgs metod, dvs Cherry Picking. Som som flera redan lyft så använd fakta och försök få dem att redovisa sin fakta och källor för troligen kommer du kunna använda deras källor till försvar för elbilar. Vidare så många sk forskningsrapporter som används emot BEV är oftast en källsammanställning utan någon form av forsknings men däremot en analys på data som idag oftast anses felaktig eller föråldrad.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7065
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av fth »

Jag tycker att tråden utvecklas tämligen positivt, inte minst om man jämför med liknande trådar på andra ställen, det finns ju några uppenbara troll/foliehattar, men dom bemöts i huvudsak med vänlig ton och faktabaserade argument.

När man läser uppenbara tossigheter så vill man ju häva ur sig sarkastiska motargument så att det kliar i fingrarna, men bläddrar man ned en liten bit så har dessa alltid bemötts med fakta, och sannolikt mycket vänligare ton än vad jag hade använt. :oops:

Jag gissar faktiskt att en oinsatt som läser tråden kommer att luta kraftigt åt den "rätta" sidan, elbilsmotståndarnas "argument" framstår som väldigt naiva och barnsliga, det är också främst dom som använder otrevliga tillmälen och personangrepp.

Summa sumarum: för mig framstår tråden bara som ett ytterligare led i er upplysningskampanj, jag skulle inte tveka att hänvisa tveksamma vänner och bekanta att läsa den.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av zyax »

Walker skrev:
Låt dem vara!
Vi har ju några sådana här på forumet också. Tids nog hinner verkligheten ifatt dem.
Lägg er tid och ert engagemang på det som betyder något.
Om ni ska sparka efter alla hundar som skäller på er får ni ingenting gjort.
Negativa och förnekande människor finns det gott om.
Att låta dem vara är det dummaste man kan göra faktiskt. Det skriks väldigt mycket på internet och människor har en stor tendens att lyssna på allt som skriks, speciellt det som får mest utrymme. Dumheter ska drukna i en massa argument emot inte tvärtom som nu är normen i många kommentarsfält och på forum, de mest korkade skriker högst och mest, det måste vi ändra på.
Man ska dock inte triggas av dessa vilket ofta är svårt att inte göra, man ska bemöta det sakligt.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7065
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av fth »

zyax skrev:
Walker skrev:
Låt dem vara!
Vi har ju några sådana här på forumet också. Tids nog hinner verkligheten ifatt dem.
Lägg er tid och ert engagemang på det som betyder något.
Om ni ska sparka efter alla hundar som skäller på er får ni ingenting gjort.
Negativa och förnekande människor finns det gott om.
Att låta dem vara är det dummaste man kan göra faktiskt. Det skriks väldigt mycket på internet och människor har en stor tendens att lyssna på allt som skriks, speciellt det som får mest utrymme. Dumheter ska drukna i en massa argument emot inte tvärtom som nu är normen i många kommentarsfält och på forum, de mest korkade skriker högst och mest, det måste vi ändra på.
Man ska dock inte triggas av dessa vilket ofta är svårt att inte göra, man ska bemöta det sakligt.
Jag håller med, jag har vacklat fram och tillbaka om hur trollen skall hanteras, men man måste som flera har påpekat här komma ihåg att det faktiskt inte är dom man argumenterar med/mot.

Trollen är ju per definition inte mottagliga, det är istället den "tysta massan" man förhoppningsvis kan påverka genom att bemöta stollarna med fakta, argument, och vänlig ton.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av ovelundkvist »

Jag tror det är fullständigt meningslöst att lägga energi på att argumentera med dem. Som sagt, tids nog kommer verkligheten ikapp dem.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av zyax »

fth skrev:
zyax skrev:
Walker skrev:
Låt dem vara!
Vi har ju några sådana här på forumet också. Tids nog hinner verkligheten ifatt dem.
Lägg er tid och ert engagemang på det som betyder något.
Om ni ska sparka efter alla hundar som skäller på er får ni ingenting gjort.
Negativa och förnekande människor finns det gott om.
Att låta dem vara är det dummaste man kan göra faktiskt. Det skriks väldigt mycket på internet och människor har en stor tendens att lyssna på allt som skriks, speciellt det som får mest utrymme. Dumheter ska drukna i en massa argument emot inte tvärtom som nu är normen i många kommentarsfält och på forum, de mest korkade skriker högst och mest, det måste vi ändra på.
Man ska dock inte triggas av dessa vilket ofta är svårt att inte göra, man ska bemöta det sakligt.
Jag håller med, jag har vacklat fram och tillbaka om hur trollen skall hanteras, men man måste som flera har påpekat här komma ihåg att det faktiskt inte är dom man argumenterar med/mot.

Trollen är ju per definition inte mottagliga, det är istället den "tysta massan" man förhoppningsvis kan påverka genom att bemöta stollarna med fakta, argument, och vänlig ton.

/fth
Vi ska också veta att (speciellt äldre) personer som arbetat/arbetar inom fossilbranschen har kanske ett helt arbetsliv att försvara och spenderar stor del av sitt liv att säga försvara sin livsgärning, vilket är något synnerligen mänskligt. Att angripa dem personligen är helt fel, men deras "fakta" måste alltid synas i sömmarna och bemötas med riktig fakta!
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av zyax »

ovelundkvist skrev:
Jag tror det är fullständigt meningslöst att lägga energi på att argumentera med dem. Som sagt, tids nog kommer verkligheten ikapp dem.
I verkliga livet är det meningslöst, men i mötesplatser som på internet där allt man säger kan bli fakta om man säger det tillräckligt många gånger och tillräckligt högt så...
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Jeppe_E »

kallekula skrev:
Jag svarar alltid att jag skiter i miljön, jag vill bara ha den snabbaste coolaste bilen. Brukar få tyst på de flesta.
Ja, för det är väl faktiskt sanning för en del? :lol:

Alltså missförstå mig rätt. Att köra elbil är för många en kul grej, att köra det modernaste. Att det har positiv effekt på miljön är bara ett sidospår. Jag väljer att byta min fossilbil mot en elbil för att det är spännande med ny teknik och att det inte blir dyrare. Jag tillhör den skaran av människor som inte är övertygad om att endast elbilar är den rätta vägen framöver. Det finns många olika teknologier.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7065
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av fth »

ovelundkvist skrev:
Jag tror det är fullständigt meningslöst att lägga energi på att argumentera med dem. Som sagt, tids nog kommer verkligheten ikapp dem.
Det är som sagt helt meningslöst att försöka omvända trollen, man argumenterar för att stolligheterna inte skall få stå oemotsagda.

När man går in i diskussionen med den ambitionen så blir det också mycket enklare att undvika att hänfalla till personangrepp och sarkasmer, eftersom man ju i sitt "mindset" inte diskuterar med trollet, man riktar sig istället till alla andra läsare.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7065
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av fth »

fth skrev:
ovelundkvist skrev:
Jag tror det är fullständigt meningslöst att lägga energi på att argumentera med dem. Som sagt, tids nog kommer verkligheten ikapp dem.
Det är som sagt helt meningslöst att försöka omvända trollen, man argumenterar för att stolligheterna inte skall få stå oemotsagda.

När man går in i diskussionen med den ambitionen så blir det också mycket enklare att undvika att hänfalla till personangrepp och sarkasmer, eftersom man ju i sitt "mindset" inte diskuterar med trollet, man riktar sig istället till alla andra läsare.

/fth
Jag kunde inte hålla mig, när HVO dök upp i tråden som ett bättre alternativ än elbilar var jag tvungen att skriva av mig, jag hoppas jag kunde följa mina egna råd och hålla mig saklig och artig :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av nek0 »

Jeppe_E skrev:
kallekula skrev:
Jag svarar alltid att jag skiter i miljön, jag vill bara ha den snabbaste coolaste bilen. Brukar få tyst på de flesta.
Ja, för det är väl faktiskt sanning för en del? :lol:

Alltså missförstå mig rätt. Att köra elbil är för många en kul grej, att köra det modernaste. Att det har positiv effekt på miljön är bara ett sidospår. Jag väljer att byta min fossilbil mot en elbil för att det är spännande med ny teknik och att det inte blir dyrare. Jag tillhör den skaran av människor som inte är övertygad om att endast elbilar är den rätta vägen framöver. Det finns många olika teknologier.
Visst är det så som du skriver. När jag för 20 år sedan bytte ut min olje/vedpannamot bergvärme pump gjorde jag det inte för miljon utan för att det var billigare och bekvämare. Att det blev miljövänligare fick vi på köpet :) . Nästa gång jag byter bil blir det elbil och inte av miljöskäl i första hand.
Att många "hatar" elbilar tror jag grundas i avundsjuka.
Verdi

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Verdi »

nek0 skrev:
Jeppe_E skrev:
kallekula skrev:
Jag svarar alltid att jag skiter i miljön, jag vill bara ha den snabbaste coolaste bilen. Brukar få tyst på de flesta.
Ja, för det är väl faktiskt sanning för en del? :lol:

Alltså missförstå mig rätt. Att köra elbil är för många en kul grej, att köra det modernaste. Att det har positiv effekt på miljön är bara ett sidospår. Jag väljer att byta min fossilbil mot en elbil för att det är spännande med ny teknik och att det inte blir dyrare. Jag tillhör den skaran av människor som inte är övertygad om att endast elbilar är den rätta vägen framöver. Det finns många olika teknologier.
Visst är det så som du skriver. När jag för 20 år sedan bytte ut min olje/vedpannamot bergvärme pump gjorde jag det inte för miljon utan för att det var billigare och bekvämare. Att det blev miljövänligare fick vi på köpet :) . Nästa gång jag byter bil blir det elbil och inte av miljöskäl i första hand.
Att många "hatar" elbilar tror jag grundas i avundsjuka.

När jag bytte till elbil så var det mycket ekonomi och att det kändes spännande. Dessutom gillade jag bilarna. Så grymt mycket skönare.

Men efter nåt år nu så har miljöargumenten blivit viktigare. Det är som att man blir mer mottaglig när man inte har nån personlig prestige kvar i det i form av en fossilbil. Jag tycker dock att renare luft och mindre buller i städerna är lika viktigt som klimatmålen. Är tyvärr pessimist på det området. Finns för många stora och små länder som skiter fullständigt i sina utsläpp. Däremot ligger det i vår egen makt att göra våra städer bättre.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av bonath »

Försökte bemöta lite på Husbilsklubben för nåt år sen.
Länkade till Tibors Elbilsmyter bl.a. http://teslaclubsweden.se/elbilsmyter/
Svaret kom direkt: "Teslafanatiker".... :evil:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Verdi

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av Verdi »

bonath skrev:
Försökte bemöta lite på Husbilsklubben för nåt år sen.
Länkade till Tibors Elbilsmyter bl.a. http://teslaclubsweden.se/elbilsmyter/
Svaret kom direkt: "Teslafanatiker".... :evil:
Ja det där med att man avfärdas som fanatiker är sjukt tröttsamt. Det är ju de som är fanatiska i sitt motstånd.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7065
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hjälp oss bemöta en storm av elbilshatare

Inlägg av fth »

bonath skrev:
Försökte bemöta lite på Husbilsklubben för nåt år sen.
Länkade till Tibors Elbilsmyter bl.a. http://teslaclubsweden.se/elbilsmyter/
Svaret kom direkt: "Teslafanatiker".... :evil:
Det gäller att inte ge upp, även om du fick 1, 2, eller 100 påhopp, så fanns det säkert 10, 100, eller 1000 som läste och kanske tog till sig dina argument.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar