Vi käkar kött, en till några gånger i veckan enligt följande:
Väldigt sällan kyckling, mycket på grund av min egen uppfattning hur djuren behandlas, även i Sverige (äter då bara eko-kyckling, svensk).
Fisk någon gång i veckan, alltid MSC-märkt eller egenfångad (endast sommartid).
Nötkött en till två gånger i veckan - oftast i form av färs till tacos. Känner bonden, så vet hur djuren har det (KRAV-gård dessutom).
Gris ibland, och då blir det utegriskött, lokalproducerat.
Vi har fri tillgång till ägg från höns som har det sjukt mycket bättre än produktionsägg, dock ej helt frigående (pga rovfåglar, räv, våra stora katter och grannskapets bärodlingar)...
Mejerivaror går det en hel del av - men ekologisk och närproducerad mjölk är basen.
Sedan är ju frågan om ekologiskt eller icke-ekologiskt egentligen är bättre ur CO2-hänseende; men jag vet att djuren vi äter mår bra (förutom kycklingen, som jag bara antar har det bättre än snittet av kycklingar).
Har även varit med i yngre dagar och vallat grisar till slaktbilen (dock från grisfarm vintertid(?) där grisarna var i en lada och kanske inte hade det bäst), och min uppfattning var nog snarast att grisarna skrek av glädje att äntligen få röra på sig. Sedan blev de sjukt lurade när de sprang in i lastbilen istället för ut på gården

.
Min kropp trivs bättre med att äta kött än att bara äta vegetariskt, men jag är medveten om att det är sämre för miljön.
Iofs kör jag inte elbil än