Lyssna i Tesla

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Lyssna i Tesla

Inlägg av TiborBlomhall »

I senaste avsnittet sägs det att det äntligen går att lyssna på BMS i Teslas spelare.

Glad i hågen försökte jag spela upp... men sökning på "bilar med sladd" ger inga vettiga resultat.

Hur gör man?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7069
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av fth »

Använd "tune-in"-appen i bilen och leta upp podden.

"Bilar med sladd" funkar för mig nu för första gången sedan jag skaffade bilen! :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7069
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av fth »

För att klargöra, du skall alltså inte använda Spotify.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av helix »

Du behöver 2020.24.x i bilen för att det ska fungera. Senaste versionen har en uppdatering för TuneIn.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7069
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av fth »

helix skrev:
Du behöver 2020.24.x i bilen för att det ska fungera. Senaste versionen har en uppdatering för TuneIn.
Jag har 2020.20.1 och det fungerar för mig, det måste alltså ha kommit i den eller en tidigare uppdatering.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av helix »

fth skrev:
helix skrev:
Du behöver 2020.24.x i bilen för att det ska fungera. Senaste versionen har en uppdatering för TuneIn.
Jag har 2020.20.1 och det fungerar för mig, det måste alltså ha kommit i den eller en tidigare uppdatering.

/fth
Aha, konstigt. Jag har 2020.20.12 i min bil och det blir ingen sökträff på ”bilar med sladd” precis som för Tibor. Trodde därför det var 2020.24 som det löst detta, men då hade jag fel.

Får testa igen. Kanske var skit bakom spakarna :D
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av AndreasF »

TuneIn har även efter senaste uppdateringen rätt få av de PodCasts som jag lyssnar på regelbundet eller så går de inte att hitta iallafall (varken i bilen eller via hemsidan).
Dock så finns då "Bilar med sladd".
Även om det nu kom en uppdatering på TuneIn så är jag smått imponerad av över hur sällan uppdateringar på klienten i bilen kommer, gäller även för Spotify som verkligen har sparsmakad funktionalitet jämfört med mobilen.
Tex det här att den aldrig kommer ihåg vart man var i uppspelningen gör att jag så gott som alltid använder telefonen istället för TuneIn.

TuneIns tagline är "Free Internet Radio, NFL, Sports, Podcasts, Music... " känns som en relik från 10-talet IMHO.
Slut på bittrandet... :-)
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 284
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av Trean »

Äntligen! Jag hade faktiskt slutat lyssna på denna podd sedan jag fick min Tesla, men nu ska jag börja lyssna igen om det fungerar att lyssna direkt i bilen.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av TiborBlomhall »

fth skrev:
Använd "tune-in"-appen i bilen och leta upp podden.

"Bilar med sladd" funkar för mig nu för första gången sedan jag skaffade bilen! :D

/fth
Jag försökte och försökte. TuneIn har ingen egen sökfunktion så jag fick leta för hand i de olika avdelningarna. När jag hittade podden förstod jag varför bilens globala sökfunktion inte funkade.

Bilar Med Sladd heter av någon outgrundlig anledning "Så väljer du rätt laddbox" i TuneIn. Podden heter alltså så. :shock:

Mycket riktigt, trycker jag på sök och söker "rätt laddbox" så dyker Bilar Med Sladd upp som träff!
20200703_212649.jpg
Så rådet är alltså: vill du lyssna på Bilar Med Sladd i Teslan, leta inte efter "Bilar Med Sladd" - utan leta efter "rätt laddbox"! :?
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 284
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av Trean »

Rätt laddbox är ju senaste avsnittet och det kan man alltså inte lyssna på i Teslan. Däremot går det numera bra att lyssna på alla gamla avsnitt.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av helix »

TiborBlomhall skrev:
Så rådet är alltså: vill du lyssna på Bilar Med Sladd i Teslan, leta inte efter "Bilar Med Sladd" - utan leta efter "rätt laddbox"! :?
Tack Tibor, nu hittade jag det också.

Testade för skoj skull samma sak i TuneIn-appen på min iPhone. Precis samma med sökningen på TuneIns egna plattform så Teslan ärver helt enkelt en i grunden dålig sök/implementation som TuneIn gjort.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av andersjo »

En sökfunktion är aldrig bättre än det data den har tillgång till. Jag tycker det ser ut som att podden som helhet har fått fel titel vid något tillfälle, eller varje gång den uppdateras.
Är inte insatt i hur datat kommer in till TuneIn, men det borde vara lätt att kontrollera om det är fel i källan.

Edit: Något hos TuneIn är snett, det går inte ens att lyssna på senaste avsnittet på deras webb, eftersom den verkar tro att det är beskrivningen på hela podden. https://tunein.com/podcasts/Technology- ... x-p910564/
Dags att använda deras formulär för att uppdatera vilken RSS de läser in?
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av bjelkeman »

Sökte på ”Bilar med sladd” (tror jag det var) och hittade den direkt.

Jättekul att jag nu kan lyssna på detta när jag åker till jobbet! :)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja nu funkar det, bara trycka på knappen på ratten och säga "spela bilar med sladd" :D

Men senaste avsnittet saknas? :?
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Lyssna i Tesla

Inlägg av djFabbe »

TiborBlomhall skrev:
Ja nu funkar det, bara trycka på knappen på ratten och säga "spela bilar med sladd" :D

Men senaste avsnittet saknas? :?
Yes, felanmälde detta på TuneIn och verkar fungera nu, konstigt att det senaste avsnittet inte trillat in. Ibland tar det lite tid, men nu har det ju gått över en vecka.

TuneIn är generellt väldigt struligt, förstår inte varför Tesla vald de som leverantör av alla...
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Skriv svar