Chargehome? Omdöme

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

DjuDju
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 feb 2022 17:52

Chargehome? Omdöme

Inlägg av DjuDju »

Tesla Sthlm tipsar om elbolaget Chargehome för installation av Teslas Wallcharger. Någon som har anlitat dom? Hur har det fungerat?
Vispen74
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 07 nov 2021 21:35

Re: Chargehome? Omdöme

Inlägg av Vispen74 »

Installationen med Chargehome gick bra och är bra utförd. Dock är kommunikationen under all kritik. Tar veckor att få svar via mail ibland om man får svar alls. Mitt ärende är oavslutat och jag är rädd att de försöker stoppa huvudet i sanden och låta tiden gå.
Får se om och hur de löser det sista, men jag skulle inte välja denna firma igen. Bara att man ska betala allt i förskott borde fått mig att tänka till en extra gång.

Jag använde Eways till min andra installation, de utförde och hanterade allt perfekt med utmärkt både skriftligt och muntlig kommunikation, ingen förskottsbetalning heller.
DjuDju
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 feb 2022 17:52

Re: Chargehome? Omdöme

Inlägg av DjuDju »

Låter inte alls bra! För min del lyckades jag få den lokala elfirman att göra installationen. Gick alldeles utmärkt! 7600 kr för. Allt ink moms
Magnus +_
Inlägg: 22
Blev medlem: 25 jun 2022 11:36

Re: Chargehome? Omdöme

Inlägg av Magnus +_ »

Gjorde elfirmor det snabbt?
Jag är på gång att köpa beg model 3 men vågar inte ta ut det i förväg o beställa laddare innan men när köp är gjort vill jag ju så snabbt som möjligt få en hemma laddare. Beställer man det av lokal elfirma och de fixar allt inom några dagar eller ska grejer beställas o ta lång tid?
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 117
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Chargehome? Omdöme

Inlägg av mikaELbil »

Magnus +_ skrev:
Gjorde elfirmor det snabbt?
Jag är på gång att köpa beg model 3 men vågar inte ta ut det i förväg o beställa laddare innan men när köp är gjort vill jag ju så snabbt som möjligt få en hemma laddare. Beställer man det av lokal elfirma och de fixar allt inom några dagar eller ska grejer beställas o ta lång tid?
Du får göra avdraget oavsett om du har en elbil eller inte. Jag har fått min installerad men bilen kommer inte förrän februari 2023.
Tog en lokal elfirma som jag visste hade gjort många installationer av laddboxar. Jag valde en Easee i grått med lastbalansering. Elfirman beställde hem delarna och installerade. Tog tre veckor totalt från min första kontakt med dom.
Betalade när allt var klart!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
Skriv svar