Byte av laddsladd på KEBA P30

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SHG
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 04 jul 2020 11:31

Byte av laddsladd på KEBA P30

Inlägg av SHG »

Hej,

Någon som bytt laddningssladden på en KEBA P30. Saknar "Teslaknappen" för att avsluta laddning och låsa upp laddningsporten.

Mvh
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Byte av laddsladd på KEBA P30

Inlägg av martinot »

SHG skrev:
Hej,

Någon som bytt laddningssladden på en KEBA P30. Saknar "Teslaknappen" för att avsluta laddning och låsa upp laddningsporten.

Mvh
Denna borde fungera fint för dig:

https://eauto.si/metron-shop/product/cc ... ase-tesla/

Köpte den till min Easee som har samma typ av Typ-2-uttag, och knappen är av god kvalitet (mycket bättre än Teslas egna), och fungerar klockrent att öppna laddluckan, men även att avbryta laddning och låsa upp kabeln.

Enda nackdelen är att jag tycker att kabeln är lite ovanligt stel, och kunde varit lite mjukare/flexiblare (dock bättre än Tesla WC då den inte är alls lika tung).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Byte av laddsladd på KEBA P30

Inlägg av pinussen »

Har du fast sladd eller lös? Jag köpte en med Teslaknapp från EVchargeking har jag för mig. Har man laddbox med fast kabel borde det gå att byta ut bara kopplingen, tror de hade lösa sånna.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Byte av laddsladd på KEBA P30

Inlägg av martinot »

Är det en fast kabel, så kan du köpa en sådan här och be elektriker byta:
https://hamphi.com/model-s/typ-2-pigtails-laddare-11-kw
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar