Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av Daven »

Jag letar efter en typ2 mode3 kabel med tesla knapp som är helsvart. Finns det?

Jag hittar bara med blå kontakter och vill ha en helsvart för den ska sitta permanent på laddboxen som kommer placeras på husets fasad. Eller finns det andra lösningar för att få till knappen? så man slipper ta upp appen eller trycka på displayen.
Om någon kan visa mig rätt använder jag gärna denna personens tibber kod vid beställning av en easee laddboxen.
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av Julleruff »

Daven skrev:
Jag letar efter en typ2 mode3 kabel med tesla knapp som är helsvart. Finns det?

Jag hittar bara med blå kontakter och vill ha en helsvart för den ska sitta permanent på laddboxen som kommer placeras på husets fasad. Eller finns det andra lösningar för att få till knappen? så man slipper ta upp appen eller trycka på displayen.
Om någon kan visa mig rätt använder jag gärna denna personens tibber kod vid beställning av en easee laddboxen.
Tjena,

Helt svart, då är det nog en 16A eller 32A av denna du får gå för.

https://eauto.si/metron-shop/product/cc ... ase-tesla/


https://invite.tibber.com/a6620089
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 jul 2020 08:25
Ort: Billesholm

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av Rorspjell »

Köpte nyss en svart 7m med knapp. Fungerar fint hemma hos mig!
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av Daven »

Tackar finns det någon svensk återförsäljare?
Är det något problem med kvitto från utlandet när man ska skicka in om laddahemma bidraget?

Rorspjell köpte du på den länkade sidan? Leveranstid?
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 jul 2020 08:25
Ort: Billesholm

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av Rorspjell »

Daven skrev:
Tackar finns det någon svensk återförsäljare?
Är det något problem med kvitto från utlandet när man ska skicka in om laddahemma bidraget?

Rorspjell köpte du på den länkade sidan? Leveranstid?
Ingen svensk vad jag vet. Beställde 9/9 och hämtade ut 13/9. Grymt bra leveranstid! Skickade in PayPal-kvittot där kostnaden står i SEK. Ingen granskning sker manuellt på inskickade kvitton utan det blir godkänt direkt. De har dock rätt att återkräva pengarna om något är fel framåt. Tror inte det är ett problem i detta fall dock.

/Robin
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
goodyear
Inlägg: 24
Blev medlem: 04 okt 2020 08:46

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av goodyear »

En fråga till gällande denna kabel; man kan se på filmen på hemsidan att kabeln kan öppna laddningsluckan mha knappen, men hur funkar det när man ska avsluta laddningen (model 3):

Signalerar man till bilen att avslutar laddningen om man trycker på knappen? Släpper bilen alltid låset på kabeln om laddningen avslutas genom att trycka på knappen, eller måste bilen väckas/låsas upp för att knappen på kabeln ska funka?

Sugen på Easee-boxen, men inte om det blir en massa strul som fördärvar användarupplevelsen...
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av Daven »

goodyear skrev:
En fråga till gällande denna kabel; man kan se på filmen på hemsidan att kabeln kan öppna laddningsluckan mha knappen, men hur funkar det när man ska avsluta laddningen (model 3):

Signalerar man till bilen att avslutar laddningen om man trycker på knappen? Släpper bilen alltid låset på kabeln om laddningen avslutas genom att trycka på knappen, eller måste bilen väckas/låsas upp för att knappen på kabeln ska funka?

Sugen på Easee-boxen, men inte om det blir en massa strul som fördärvar användarupplevelsen...
Knappen fungerar likadant som original tesla knapp på UMC, WC och SuC. Bilen behöver vara vaken/upplåst för att den ska låsa upp kablen annars visar bilen att du behöver låsa upp på skärmen.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11563
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Svart typ2 mode3 kabel med tesla knapp

Inlägg av martinot »

goodyear skrev:
En fråga till gällande denna kabel; man kan se på filmen på hemsidan att kabeln kan öppna laddningsluckan mha knappen, men hur funkar det när man ska avsluta laddningen (model 3):

Signalerar man till bilen att avslutar laddningen om man trycker på knappen? Släpper bilen alltid låset på kabeln om laddningen avslutas genom att trycka på knappen, eller måste bilen väckas/låsas upp för att knappen på kabeln ska funka?

Sugen på Easee-boxen, men inte om det blir en massa strul som fördärvar användarupplevelsen...
Kört med Easee-boxen och Metron-kabeln med Tesla-knapp i lite mer än en vecka nu, och fungerar bättre än knappen på min original Tesla WC (kanske kraftigare IR).

Dock så upplever jag Metronkabeln kanske lite onödigt stel, men egentligen inget som påverkar funktion eller användning.

Helnöjd med lösningen. Fick Easee-boxen med TCS-rabatt och referallrabatt (https://invite.tibber.com/68e6c431 för de som vill få de 500 extra i rabatt) för 5995, och sedan en Watty för 1995. Metronkabeln på 11 meter och med Tesla-knapp gick på ca. 3500 (ink. moms och hyfsat dyr frakt).

10500-12000 (lite beroende på längd på Metron-kabel) är den del, men känns helt klart som en av de absolut bästa laddlösningarna som går att få tag på idag som Teslaägare. Top notch! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar