Koppla loss kabel på WC

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3747
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Koppla loss kabel på WC

Inlägg av AAKEE »

Bjelke skrev:
Eller bara borra lite större hål :lol:
Jag är inne på den linjen, måste ju kunna använda laddning inne också. Valde 7.5m-sladden. Ibland är det ju nåpgon görning på G i garaget så jag tränkte göra en genomföring som man kan dra kabeln inklusive WC-kontakten igenom och sedan någon pluggning så det blir vädertätt och isolerat.
Sommartid står bilarna inte så ota i garaget så det vore nice.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
di99pejo
Inlägg: 28
Blev medlem: 28 feb 2021 12:04

Re: Koppla loss kabel på WC

Inlägg av di99pejo »

Jag har igen Wall Charger ännu, så jag har en fråga om hur den fungerar i fallet den är monterad inne i garaget och man använder kabeln utanför garage (tex dragen under garageporten mellan golvet och gummilisten). Kan man förvara laddhandtaget/handsken utomhus mellan laddningarna (tex hängande på en enkel krok), eller måste man sätta tillbaka handsken i laddaren mellan laddningarna? Vad är syftet/funktionen med att sätta tillbaka handsken i laddaren? Är det egentligen ingen teknisk funktion utan endast för att samla upp sladden så att säga?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3625
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Koppla loss kabel på WC

Inlägg av Tellus »

di99pejo skrev:
Jag har igen Wall Charger ännu, så jag har en fråga om hur den fungerar i fallet den är monterad inne i garaget och man använder kabeln utanför garage (tex dragen under garageporten mellan golvet och gummilisten). Kan man förvara laddhandtaget/handsken utomhus mellan laddningarna (tex hängande på en enkel krok), eller måste man sätta tillbaka handsken i laddaren mellan laddningarna? Vad är syftet/funktionen med att sätta tillbaka handsken i laddaren? Är det egentligen ingen teknisk funktion utan endast för att samla upp sladden så att säga?
Den har ingen teknisk funktion, men hållaren gör att det inte regnar på den ifall den är utomhus. Så i ditt fall bord man ha något gummiskydd att trä på änden om den hänger ute i regn o rusk.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
di99pejo
Inlägg: 28
Blev medlem: 28 feb 2021 12:04

Re: Koppla loss kabel på WC

Inlägg av di99pejo »

Tack för det svaret!

Hittade även svaret och mer info här:
viewtopic.php?f=61&t=24453&start=10
Skriv svar