FerroAmp Energyhub, grönt ROT?

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

FerroAmp Energyhub, grönt ROT?

Inlägg av pingflood »

Hej!

Ska installera en dubbel laddbox här hemma (till en Passat GTE och ID.4 för närvarande). Har haft funderingar på solceller och annat i framtiden.

Funderar på om det skulle gå att smyga in en EnergyHub som "lastbalanserare" och få det täckt av grönt ROT i samband med installationen, så länge arbetet är på en enda faktura. Förvisso är den lite overkill som lastbalanserare, men tror ni Skatteverket skulle godkänna det?
Användarvisningsbild
Merlin
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 18 dec 2020 21:16

Re: FerroAmp Energyhub, grönt ROT?

Inlägg av Merlin »

Eller "smyg" in den med ett batteri och få 60% av.. :)

Ärligt talat då jag har en sådan och en laddbox som kan kommunicera med den så tror jag att du kommer över gränsen för laddstation eller har gränsen ändrats?
pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

Re: FerroAmp Energyhub, grönt ROT?

Inlägg av pingflood »

Merlin skrev:
Eller "smyg" in den med ett batteri och få 60% av.. :)

Ärligt talat då jag har en sådan och en laddbox som kan kommunicera med den så tror jag att du kommer över gränsen för laddstation eller har gränsen ändrats?
Är det inte 50k gräns för "grönt ROT" nu?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: FerroAmp Energyhub, grönt ROT?

Inlägg av martinot »

Jo, ryms det inom 50 KSEK och allt är på en enda faktura så borde det gå utmärkt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar