Jag har 16A huvudsäkring och kört på 12A "fixed" i 2 år utan problem.Jonny skrev:Begränsade laddaren till 13A per fas och får försöka se till att det inte krockar med bullbak och liknande. Men 7,5 m kabel gör att jag kan välja att ladda i eller utanför garaget vilket känns tillräckligt flexibelt.ufumav skrev:Återkom om det för det var anledningen till att jag valde en annan vi får se om det var rätt eller fel.Jonny skrev:Skönt ha fattat beslut. Fick nu på morgonen min Tesla laddare installerad av elektriker som även köpte in den, så det blir grönt avdrag på både jobb och material. Ingen lastbalansering så blir intressant att se hur det fungerar i praktiken med 16A huvudsäkring.
Skönt att kunna installera den som du gjort. Vi skall bygga ett garage och sen flytta på laddboxen när den väl är klar men just nu en provosorisk plats vid infarten ca 13-14 m från elskåpet så lite komplicerad installation.
Köpte min Zappi i höstas om jag minns rätt och började lastbalansera.
Rätt skönt såhär i efterhand då jag upptäckte denna vinter när det var riktigt kallt, sådär -15-20 att min Nibe bergvärmepump som är 3-fas enbart kör styrdon på en fas, kompressor på en annan och patron på densista.
Många nätter när jag normalt laddar drog min bergvärmepump 16A själv på 1 fas de andra två var i stort sett obelastade.
Dvs omöjligt att ladda bilen, som tur är jobbar jag hemma så inga längre reser var planerade men när det blir riktigt kallt för att vara Stockholm så kan det vara lite risky att ha så låg huvudsäkring och en fast laddström.