Model S laddar bara på en fas?!

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beppo
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 feb 2021 08:14
Ort: Kvicksund

Model S laddar bara på en fas?!

Inlägg av Beppo »

Min M3P-21 står på verkstad sedan några veckor tillbaka. Denna brukade jag utan några konstigheter ladda i min Easee-laddbox. Jag har under en period haft en VW ID3 som lånebil och denna fungerade också alldeles utmärkt.
Jag fick igår hämta en model S, 2015 års modell, väl insliten med repor på alla fälgar osv... När jag pluggar in den i min laddbox så laddar bara bilen på en fas? Det finns mig veterligen inga inställningar i bilen man kan göra. Man ställer ju bara strömstyrkan, och finns det 3 fas så använder bilen det.
Några tips?
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
VW iD3 Pro Performance - 21
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1552
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Model S laddar bara på en fas?!

Inlägg av Klintan »

Beppo skrev:
Min M3P-21 står på verkstad sedan några veckor tillbaka. Denna brukade jag utan några konstigheter ladda i min Easee-laddbox. Jag har under en period haft en VW ID3 som lånebil och denna fungerade också alldeles utmärkt.
Jag fick igår hämta en model S, 2015 års modell, väl insliten med repor på alla fälgar osv... När jag pluggar in den i min laddbox så laddar bara bilen på en fas? Det finns mig veterligen inga inställningar i bilen man kan göra. Man ställer ju bara strömstyrkan, och finns det 3 fas så använder bilen det.
Några tips?
Något som är trasigt i bilens laddare, det ska fungera direkt utan inställningar.
Elbilist sedan 2014
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Model S laddar bara på en fas?!

Inlägg av HX100 »

Samma sladd som innan? Vissa laddkablar klarar ju bara 1-fas. Annars kan det vara ombordsladdaren som är paj, har själv bytt nyligen.
Användarvisningsbild
Beppo
Teslaägare