Beställa Tesla Wall connector

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Electron
Inlägg: 331
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Electron »

Hej,
tänkte beställa en Tesla Wall connector. Denna är numera berättigad till ladda eget bidrag (har kollat med Naturvårdsverket samt Skatteverket). Men när jag ska beställa WC så måste jag beställa den som mig själv. Detta blir konstigt.
Det normala är att elektrikern gör beställning, hämtar ut delar som behövs, gör jobbet och jag får fakturan.

Hur har ni löst detta?
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Kriper »

För att få rot-avdraget så ska elektrikern du anlitar beställa och installera Wall Connector. I villkoren för avdraget ingår också installation av en elmätare, kanske avsedd för avläsning i framtiden för uttag av skatt, vad vet jag... :roll:
Köpa Wall Connector beg och installera utan rot kan vara ett alternativ.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Electron
Inlägg: 331
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Electron »

Kriper skrev:
För att få rot-avdraget så ska elektrikern du anlitar beställa och installera Wall Connector. I villkoren för avdraget ingår också installation av en elmätare, kanske avsedd för avläsning i framtiden för uttag av skatt, vad vet jag... :roll:
Hejsan,
det blir svårt för honom att beställa WC eftersom man måste logga in med sitt Tesla-konto.

Känns som att det får bli en annan laddbox (Easee).

Har lagt ner en del tid på att utreda detta så faller det på målsnöret.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Kriper »

Electron skrev:
Kriper skrev:
För att få rot-avdraget så ska elektrikern du anlitar beställa och installera Wall Connector. I villkoren för avdraget ingår också installation av en elmätare, kanske avsedd för avläsning i framtiden för uttag av skatt, vad vet jag... :roll:
Hejsan,
det blir svårt för honom att beställa WC eftersom man måste logga in med sitt Tesla-konto.

Känns som att det får bli en annan laddbox (Easee).

Har lagt ner en del tid på att utreda detta så faller det på målsnöret.
Jag har installerat genom el-firma i år som jag beskriver utan problem.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 391
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av ReNewAble »

Electron skrev:
Hej,
tänkte beställa en Tesla Wall connector. Denna är numera berättigad till ladda eget bidrag (har kollat med Naturvårdsverket samt Skatteverket). Men när jag ska beställa WC så måste jag beställa den som mig själv. Detta blir konstigt.
Det normala är att elektrikern gör beställning, hämtar ut delar som behövs, gör jobbet och jag får fakturan.

Hur har ni löst detta?
Jag menar att jag läste någonstans att elfirman kan kontakta Tesla, uppge de 6 sista siffrorna på din bils VIN-nummer och därmed kunna köpa laddboxen.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Electron
Inlägg: 331
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Electron »

ReNewAble skrev:
Electron skrev:
Hej,
tänkte beställa en Tesla Wall connector. Denna är numera berättigad till ladda eget bidrag (har kollat med Naturvårdsverket samt Skatteverket). Men när jag ska beställa WC så måste jag beställa den som mig själv. Detta blir konstigt.
Det normala är att elektrikern gör beställning, hämtar ut delar som behövs, gör jobbet och jag får fakturan.

Hur har ni löst detta?
Jag menar att jag läste någonstans att elfirman kan kontakta Tesla, uppge de 6 sista siffrorna på din bils VIN-nummer och därmed kunna köpa laddboxen.
Hej, senaste uppdateringen: pratade med Tesla och de har strypt möjligheten för andra än Teslaägare att beställa laddboxen eftersom det är en brist på laddaren.
Hepp, så man får köpa ut den som privatperson å ta hela kostnaden.
Det var surt. Arbetskostnaden kan jag ta halva priset på ladda-eget-bidraget.

Jaja nya saker varje vecka med Tesla :-)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av martinot »

Electron skrev:
Kriper skrev:
För att få rot-avdraget så ska elektrikern du anlitar beställa och installera Wall Connector. I villkoren för avdraget ingår också installation av en elmätare, kanske avsedd för avläsning i framtiden för uttag av skatt, vad vet jag... :roll:
Hejsan,
det blir svårt för honom att beställa WC eftersom man måste logga in med sitt Tesla-konto.

Känns som att det får bli en annan laddbox (Easee).

Har lagt ner en del tid på att utreda detta så faller det på målsnöret.
Jag hade lätt tagit Easee oavsett bidrag. Mycket bättre box än Tesla WC (som jag också har) på alla sätt och vis. Finns inga som helst nackdelar med det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Svenssons »

martinot skrev:

Jag hade lätt tagit Easee oavsett bidrag. Mycket bättre box än Tesla WC (som jag också har) på alla sätt och vis. Finns inga som helst nackdelar med det.
Har du testat WC v3, den som gäller nu om man beställer? Priset jämfört med WC kan väl vara en nackdel med Easee? Finns väl både nackdelar och fördelar med lös kabel?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av martinot »

Svenssons skrev:
martinot skrev:

Jag hade lätt tagit Easee oavsett bidrag. Mycket bättre box än Tesla WC (som jag också har) på alla sätt och vis. Finns inga som helst nackdelar med det.
Har du testat WC v3, den som gäller nu om man beställer? Priset jämfört med WC kan väl vara en nackdel med Easee? Finns väl både nackdelar och fördelar med lös kabel?
Då de flesta Tesla WC som gått sönder verkar bero på antingen kabelns infästning i handtaget eller infästningen i boxen, så ser jag enbart fördel med att man själv lätt kan byta kabeln. Dessutom smidigt att man kan anpassa längden efter olika behov.

Är supernöjd med att bytt till Easee som huvudbox (vår gamla WC sitter kvar som reserv, eller om besökare vill ladda samtidigt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Electron
Inlägg: 331
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Electron »

martinot skrev:
Svenssons skrev:
martinot skrev:

Jag hade lätt tagit Easee oavsett bidrag. Mycket bättre box än Tesla WC (som jag också har) på alla sätt och vis. Finns inga som helst nackdelar med det.
Har du testat WC v3, den som gäller nu om man beställer? Priset jämfört med WC kan väl vara en nackdel med Easee? Finns väl både nackdelar och fördelar med lös kabel?
Då de flesta Tesla WC som gått sönder verkar bero på antingen kabelns infästning i handtaget eller infästningen i boxen, så ser jag enbart fördel med att man själv lätt kan byta kabeln. Dessutom smidigt att man kan anpassa längden efter olika behov.

Är supernöjd med att bytt till Easee som huvudbox (vår gamla WC sitter kvar som reserv, eller om besökare vill ladda samtidigt).
Hejsan,
den nya Tesla-boxen ver. 3 och innehåller flera nya saker (bl.a Wi-Fi som än så länge inte kan användas till nå't vettigt (vad jag läst mej till iaf)). Sedan är kabeln tunnare (då boxen inte kan leverera lika många ampere). Kanske håller bättre då in till laddboxen?

Jag var inne på Easee tidigare men pratade med en elektriker som installerar de flesta kända märken på marknaden. Enligt honom har alla boxar sina fördelar och nackdelar. Problem med molntjänster och problem med hårdvara.
Ja vad vet jag? Försöker bara göra rätt val, och det är ju inte lätt :-)


Nu kan man bara beställa Tesla boxen som privatperson. Det är brist på laddare enl. Tesla och de vill försäkra sig om att nyblivna Teslaägare får en laddbox. Detta gör att jag måste beställa boxen som privatperson - och kan inte dra av halva kostnaden (?) för laddaren. Enbart för utfört jobb och annan materiel.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Tellus »

När man kommit till kassan i shoppen kan man välja annan faktureringsadress, man kanske kan välja elfirman man anlitat där och på så vis få bidraget?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Electron
Inlägg: 331
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Electron »

Tellus skrev:
När man kommit till kassan i shoppen kan man välja annan faktureringsadress, man kanske kan välja elfirman man anlitat där och på så vis få bidraget?
Jo jag kom dit också men du måste väl betala vid utcheckning med kreditkort?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av martinot »

Electron skrev:
Jag var inne på Easee tidigare men pratade med en elektriker som installerar de flesta kända märken på marknaden. Enligt honom har alla boxar sina fördelar och nackdelar. Problem med molntjänster och problem med hårdvara.
Ja vad vet jag? Försöker bara göra rätt val, och det är ju inte lätt :-)
Han har fel.

Visst hade Easee ett problem med deras servrar/moltjänst (var i januari). Du behöver dock inte den tillgången för att ladda.

Däremot så kräver den lastbalansering jag använder idag, Watty (som inte tillverkas av Easee), molnet för att synka mot boxen. Men den möjligheten har du ju inte ens alls med Tesla WC.

Gällande kvalitet så är han inte överens med min elektriker. Han har Tesla själv, och haft själv Easee i flera år. De är officiella installatörer av Tesla WC (de satte upp min första WC, och fick kontakten via Teslas sida), och satt upp massor av både WC, Easee och andra boxar.

Vad kör din elektriker med för elbil, och vad har han själv för box hemma hos sig?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 17 nov 2019 12:56
Ort: Jämtland

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Jonny »

Har för en månad sedan fått WC installerad av lokal elektriker som också gjorde beställningen. Och GRÖNA avdraget var inget problem. 8000 kr inkl. installation av jordfelsbrytare B. Har 16 A huvudsäkring men har gått bra hittills. Brukar försöka ladda under dagtid när solcellerna jobbar.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Electron
Inlägg: 331
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Electron »

Jonny skrev:
Har för en månad sedan fått WC installerad av lokal elektriker som också gjorde beställningen. Och GRÖNA avdraget var inget problem. 8000 kr inkl. installation av jordfelsbrytare B. Har 16 A huvudsäkring men har gått bra hittills. Brukar försöka ladda under dagtid när solcellerna jobbar.
Hej,
var det wc ver 3 som du fick installerad?
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 17 nov 2019 12:56
Ort: Jämtland

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Jonny »

Electron skrev:
Jonny skrev:
Har för en månad sedan fått WC installerad av lokal elektriker som också gjorde beställningen. Och GRÖNA avdraget var inget problem. 8000 kr inkl. installation av jordfelsbrytare B. Har 16 A huvudsäkring men har gått bra hittills. Brukar försöka ladda under dagtid när solcellerna jobbar.
Hej,
var det wc ver 3 som du fick installerad?
Oj, antog att det var den tidigare versionen jag fick installerad, syns det utanpå vilken jag fått?
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 391
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av ReNewAble »

Jonny skrev:
Electron skrev:
Jonny skrev:
Har för en månad sedan fått WC installerad av lokal elektriker som också gjorde beställningen. Och GRÖNA avdraget var inget problem. 8000 kr inkl. installation av jordfelsbrytare B. Har 16 A huvudsäkring men har gått bra hittills. Brukar försöka ladda under dagtid när solcellerna jobbar.
Hej,
var det wc ver 3 som du fick installerad?
Oj, antog att det var den tidigare versionen jag fick installerad, syns det utanpå vilken jag fått?
Är den silvrig på utsidan och har silverinlägg på handsken så är det Gen 2. Om inte så har elektrikern blåst dig på en jordfelsbrytare typ B då Gen 3 har det inbyggt....
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 17 nov 2019 12:56
Ort: Jämtland

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Jonny »

ReNewAble skrev:
Jonny skrev:
Electron skrev:
Jonny skrev:
Har för en månad sedan fått WC installerad av lokal elektriker som också gjorde beställningen. Och GRÖNA avdraget var inget problem. 8000 kr inkl. installation av jordfelsbrytare B. Har 16 A huvudsäkring men har gått bra hittills. Brukar försöka ladda under dagtid när solcellerna jobbar.
Hej,
var det wc ver 3 som du fick installerad?
Oj, antog att det var den tidigare versionen jag fick installerad, syns det utanpå vilken jag fått?
Är den silvrig på utsidan och har silverinlägg på handsken så är det Gen 2. Om inte så har elektrikern blåst dig på en jordfelsbrytare typ B då Gen 3 har det inbyggt....
Då var det bland de sista gen 2 jag fick. 8000 kr blev det, installation, 3 fas uttag och jordfelsbrytare b ingick.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av dfa »

Någon som vet om det kommer att gå att beställa med 2,5 meter kabel igen?
2,5 meters försvann från shoppen för någon månad sedan och sedan dess har det bara funnits med 7,5 meter kabel att beställa.
Lite tråikgt att ha en massa kabel liggande på uppfarten som man inte behöver.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 669
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av Bengt »

Det går ju att lägga in en annan faktureringsadress, så det är bara att prata ihop sig med elektrikern. Du beställer och får hem boxen, fakturan går till elektrikern och han ta med den i Rotavdraget.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 18 maj 2021 08:01

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av RichardJ »

Varför ROT avdrag då vi kan få avdrag för Grön Miljöteknik hos skatteverket?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av martinot »

dfa skrev:
Någon som vet om det kommer att gå att beställa med 2,5 meter kabel igen?
2,5 meters försvann från shoppen för någon månad sedan och sedan dess har det bara funnits med 7,5 meter kabel att beställa.
Lite tråikgt att ha en massa kabel liggande på uppfarten som man inte behöver.
Skippa Tesla WC, och välj istället en box med Typ2-uttag, där du kan köra med valfri kabel av valfri längd. Grymt mycket smidigare.

Då kan man behålla boxen längre, och sedan anpassa ny kabel efter förändrade behov (nya bilar, lite andra sätt att parkera på).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av dfa »

martinot skrev:
dfa skrev:
Någon som vet om det kommer att gå att beställa med 2,5 meter kabel igen?
2,5 meters försvann från shoppen för någon månad sedan och sedan dess har det bara funnits med 7,5 meter kabel att beställa.
Lite tråikgt att ha en massa kabel liggande på uppfarten som man inte behöver.
Skippa Tesla WC, och välj istället en box med Typ2-uttag, där du kan köra med valfri kabel av valfri längd. Grymt mycket smidigare.

Då kan man behålla boxen längre, och sedan anpassa ny kabel efter förändrade behov (nya bilar, lite andra sätt att parkera på).
Vi har en WC redan , men skulle behöva en box till sommarstugan. Jag tycker den funkar bra. Bra att man kan ställa strömstyrkan då den inte kan anpassas alla bilar. Slipper lastbalanserare på så sätt.
Främsta anledningen är dock att den (WC) är prisvärd. Finns det någon med liknande funktionalitet i samma prisklass som rekommenderas?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av martinot »

dfa skrev:
martinot skrev:
dfa skrev:
Någon som vet om det kommer att gå att beställa med 2,5 meter kabel igen?
2,5 meters försvann från shoppen för någon månad sedan och sedan dess har det bara funnits med 7,5 meter kabel att beställa.
Lite tråikgt att ha en massa kabel liggande på uppfarten som man inte behöver.
Skippa Tesla WC, och välj istället en box med Typ2-uttag, där du kan köra med valfri kabel av valfri längd. Grymt mycket smidigare.

Då kan man behålla boxen längre, och sedan anpassa ny kabel efter förändrade behov (nya bilar, lite andra sätt att parkera på).
Vi har en WC redan , men skulle behöva en box till sommarstugan. Jag tycker den funkar bra. Bra att man kan ställa strömstyrkan då den inte kan anpassas alla bilar. Slipper lastbalanserare på så sätt.
Främsta anledningen är dock att den (WC) är prisvärd. Finns det någon med liknande funktionalitet i samma prisklass som rekommenderas?
WC-boxen är absolut billig (kanske den billigaste, även om jag sett en från VW till runt samma pris).

Köpte Easee för 5995 (med TCS-rabatt och medlemskod), vilket jag tycker var väldigt prisvärt då boxen har mer avancerade möjligheter.

Även på denna kan du ställa in strömstyrkan, och slå av och på laddningen, från telefonen. Har både WiFi, och om WiFi inte finns i sommarstugan (eller inte räcker ut till där boxen är placerad) så har den inbyggd 4G. Har även bra logg och inbyggd energimätare om du är intresserad av att ha koll på förbrukningen och kostnad vid laddning. Kan även kopplas smart ihop med Tibber som elbolag (köpte min box just ifrån Tibber, men finns på massor av andra ställen och många elektriker som säljer).

Den allra största fördelen är dock att man kan använda vilken Typ2-kabel man vill. Vi har kvar vår Tesla WC (den snygga svarta Elonvarianten), men fru och dotter tycker den är rätt jobbig att hantera tack vare den tjocka tunga och otympliga kabeln. Även om jag själv inte tycker det är något problem, så är Typ2-kabeln vi har till easeeboxen (köpt från Metron) mycket tunnare och lättare. Dessutom kan man få vilken längd som man vill på kabeln när man väljer fritt (har en på 11m).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 18 maj 2021 08:01

Re: Beställa Tesla Wall connector

Inlägg av RichardJ »

martinot skrev:
dfa skrev:
martinot skrev:
dfa skrev:
Någon som vet om det kommer att gå att beställa med 2,5 meter kabel igen?
2,5 meters försvann från shoppen för någon månad sedan och sedan dess har det bara funnits med 7,5 meter kabel att beställa.
Lite tråikgt att ha en massa kabel liggande på uppfarten som man inte behöver.
Skippa Tesla WC, och välj istället en box med Typ2-uttag, där du kan köra med valfri kabel av valfri längd. Grymt mycket smidigare.

Då kan man behålla boxen längre, och sedan anpassa ny kabel efter förändrade behov (nya bilar, lite andra sätt att parkera på).
Vi har en WC redan , men skulle behöva en box till sommarstugan. Jag tycker den funkar bra. Bra att man kan ställa strömstyrkan då den inte kan anpassas alla bilar. Slipper lastbalanserare på så sätt.
Främsta anledningen är dock att den (WC) är prisvärd. Finns det någon med liknande funktionalitet i samma prisklass som rekommenderas?
WC-boxen är absolut billig (kanske den billigaste, även om jag sett en från VW till runt samma pris).

Köpte Easee för 5995 (med TCS-rabatt och medlemskod), vilket jag tycker var väldigt prisvärt då boxen har mer avancerade möjligheter.

Även på denna kan du ställa in strömstyrkan, och slå av och på laddningen, från telefonen. Har både WiFi, och om WiFi inte finns i sommarstugan (eller inte räcker ut till där boxen är placerad) så har den inbyggd 4G. Har även bra logg och inbyggd energimätare om du är intresserad av att ha koll på förbrukningen och kostnad vid laddning. Kan även kopplas smart ihop med Tibber som elbolag (köpte min box just ifrån Tibber, men finns på massor av andra ställen och många elektriker som säljer).

Den allra största fördelen är dock att man kan använda vilken Typ2-kabel man vill. Vi har kvar vår Tesla WC (den snygga svarta Elonvarianten), men fru och dotter tycker den är rätt jobbig att hantera tack vare den tjocka tunga och otympliga kabeln. Även om jag själv inte tycker det är något problem, så är Typ2-kabeln vi har till easeeboxen (köpt från Metron) mycket tunnare och lättare. Dessutom kan man få vilken längd som man vill på kabeln när man väljer fritt (har en på 11m).
Vad är TCS rabatt och medlemskoden? Vart det inkl installation ?
Skriv svar