Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Gridio erbjuder smart laddning utan extra hårdvara.

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Re: Gridio erbjuder smart laddning utan extra hårdvara.

Inläggav Gridio » 15 sep 2021 10:57

MarcusKovik skrev:Kuligt, när kommer android version?
Eller kan man logga in via er hemsida?

Hej Marcus,

Nu är android versionen klar för nedladdning i play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gridioapp

Hoppas du kommer få god nytta av Gridios smarta laddning nu när elpriserna stundom är skyhöga.

Med vänlig hälsning,
Sven-Olof Englund
http://www.gridio.io
Gridio

Inläggav Teslaägare slugger75 » 26 okt 2021 15:46

Nu har jag testat laddning två gånger sedan jag laddade ner den här appen.

Hittills fungerar det klockrent. Jag laddar normalt kanske bara en gång i veckan. Brukar då kolla timpriserna för natten, och ställa schemalagd laddning i Tesla så den laddar när det är lågt elpris.

Med Gridio slipper jag ett steg, alltså att kolla priserna, då appen sköter det själv. Hoppas det funkar lika bra fortsättningsvis. Bra app, kan rekommendera den!
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare

Referralkod: per28997

Inläggav Teslaägare ChristerSjo » 26 okt 2021 18:36

slugger75 skrev:Nu har jag testat laddning två gånger sedan jag laddade ner den här appen.

Hittills fungerar det klockrent. Jag laddar normalt kanske bara en gång i veckan. Brukar då kolla timpriserna för natten, och ställa schemalagd laddning i Tesla så den laddar när det är lågt elpris.

Med Gridio slipper jag ett steg, alltså att kolla priserna, då appen sköter det själv. Hoppas det funkar lika bra fortsättningsvis. Bra app, kan rekommendera den!

Om man inte jagar några ören hit eller dit och laddar varje dag är det i 98 fall av 100 alltid billigast att ladda mellan 00-05. Använda tesla.fi eller valfri app med möjlighet att styra laddning och ladda den tiden.
Tesla Model 3 Vit/Vit/19 tum/Drag/FSD levererad 2019-09-23, förmånsbil
Zoe 2019 41 kWh, inköp begagnad privat juli 2020.
21 kWp solceller. 5 stycken vakuum solfångare kopplad mot 500L. Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten som värmer hus och varmvatten.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare

Referralkod: christer89272

Inläggav Gridio » 26 okt 2021 20:58

slugger75 skrev:Nu har jag testat laddning två gånger sedan jag laddade ner den här appen.

Det var mycket glädjande att höra!

Vi kommer i dagarna att släppa en ny version där det blir ännu smidigare att följa spotpriset och smartladda.
Jag är säker på att du kommer gilla den.

Kom gärna med fler ideer och feedback.

Med vänlig hälsning,
/Sven
www.gridio.io
Gridio

Inläggav Teslaägare unumlapis » 26 okt 2021 21:11

Provade att installera appen på en Pixel 4 telefon med Android 12 vilket inte gick... skall det tolkas som att Android 12 inte är supporterat?
Användarvisningsbild
unumlapis
Teslaägare

Referralkod: KIM7577

Inläggav Gridio » 26 okt 2021 21:17

unumlapis skrev:Provade att installera appen på en Pixel 4 telefon med Android 12 vilket inte gick... skall det tolkas som att Android 12 inte är supporterat?

Hej,

Tack för att du provade. Jag skall undersöka saken och återkoppla.
Vad jag redan kan avslöja är att nya versionen kommer närmaste dagarna och förhoppningsvis ska det fungera bättre för dig.

Med vänlig hälsning,
/Sven
www.gridio.io
Gridio

Föregående

Återgå till Hemmaladdning