Martin E-tron skrev:martinot skrev:
Jag kan absolut förstå missnöjet att Tesla inte skickar med en 3-fas EVSE (det har jag själv utryckt det missnöjet tidigare). Säger inte emot dig där. Tycker det är snålt av Tesla att ha bytt sin medföljande EVSE till 1-fas.
Däremot så kan jag inte förstå det specifikt riktade missnöjet mot Metrons prissättning av sin EVSE, som inte skiljer sig nämnvärt i sin prissättning i förhållande till övriga motsvarande EVSE på marknaden?
En annan mer praktisk fråga och förslag; kan du inte helt enkelt behålla den 3-fas EVSE från Audi som du har idag?
Det är inte tillverkaren min kritik är riktat till utan kostnaden av denna kabel ;)
Hur i H*****e kan den kosta så mycket... Ja hade en gissning på kanske 2000 kr ?
Hade ingen aning om vad dessa kostade o därav min fråga här på forumet, sket på mig när jag fick reda på det...
Den som följde med Audin måste tillbaka då det är en Leasing ( om den inte kommer bort... får kolla självrisken vad den ligger på :twisted: )
Hur kan din EVSE på väggen kosta 7000?
Ställ dig den frågan först. Kände du inte till priset på den?
Har faktiskt svårt att förstå att du missat detta.
Om nu Audis är väldigt bra, och de ligger bättre till i pris, så checka vad en sådan kostar att köpa?
Sedan skulle jag misstänka att de inte kommer kräva in kabeln tillbaka (men det är inget jag kan garantera).
Sedan om man vill chansa lite (skulle iofs. inte göra det själv) så hade Maw här i tråden köpt en billig EVSE i Kina.
Även att kika på beg. 3-fas EVSE här på forumet kan ju vara ett annat tips. Brukar komma upp för ca. halva priset med jämna mellanrum.
Så det finns ju lite alternativ iaf. :)