WC gen 2 firmwareuppgradering

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

WC gen 2 firmwareuppgradering

Inlägg av tor-ake »

Det hände en skum grej idag. När jag pluggat ur min WC i morse var ett meddelande på mittskärmen "koppla ej ur laddkontakten. Laddadaptern uppgraderas"
Tänkte inte mer på det, åkte och kom hem med 8% i batteriet. Jag har schemalagt laddningen att börja vid midnatt. Pluggade in och såg inget konstigt, förrän flera timmar senare.

Plötsligt när jag kollade i appen så var "laddkabeln" röd och bara "Lås upp laddporten"-knappen var där, ej "börja ladda". Gick ut och kollade - WC lyste grönt som vanligt, men i bilen stod det att "laddkontakten har ej ström". Provade resetknappen på WC - ingen respons. Bröt säkringarna till WC, då blev indikatorn svart och gav inte från sig respons på flera minuter. Sedan vaknade den plötsligt till liv och började funka som om inget hänt.

Ibland är det tur att man är nojig. Hade varit svårt att klara morgondagens körningar med bara 8% SoC...

Slut anekdot.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: WC gen 2 firmwareuppgradering

Inlägg av martinot »

Puh! Skönt att en "norsk reset" löste det. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar