Snabba upp webbläsaren

Här diskuterar vi hur man lagar och modifierar sin Tesla.

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Svenssons »

Vet inte om det egentligen räknas som modifiering eller lagning men det verkar i alla fall fixa icke fungerande webbläsare i åtminstone MCU1-bilar.

Det var 12man som tipsade om detta i en annan tråd: viewtopic.php?f=51&t=22192#p451536

Rensar man upp alla platser man navigerat till så verkar det som att webbläsaren blir snabbare eller kan gå från helt ickefungerande till att i alla fall kunna öppna webbsidor. Själv kunde jag inte öppna en webbsida i webbläsaren och det hade inte gått på flera månader om ens år. Tog bort 2 års historik och kunde plötsligen öppna en webbsida. Tog bort ytterligare ett par år och då flöt det på lite bättre.

Det är dock lite tidsödande att rensa historiken då man manuellt måste dra bort åt sidan plats efter plats i listan över sparade navigeringar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Nyren »

Det funkade för mig också - den blev plötsligt nästan användbar... Fick en liten nostalgitripp när jag gick igenom alla resor sedan hösten 2016... :)
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Curik »

Webbläsaren har blivit slö även på min nya bil. Ska se om detta hjälper, återkommer!
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Jocce »

Jag gjorde det på min 2016 i Vintras med. Gjorde hela MCUn lite snabbare. Webbläsaren...ja eventuellt öppna någon sida men knappt mer än så.

Kul med Nostalgitripp med 3,5 Års resehistorik :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Svenssons »

Ja, webbläsaren blir knappast mer användbar än när bilen var ny och då var den inte direkt användbar. För mig gick den från helt ickefungernade, kunde inte öppna en endaste sida till att jag hjälpligt kunde öppna en sida. Håller med om nostalgitrippen man fick under tiden man rensade trippar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
kontakten2

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av kontakten2 »

Bra tips!
Har saknat surfa in på Waze och få upp varning för kamera ,polis etc
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Simon »

Hm, satt en lång stund i bilen och försökte hitta var surfhistoriken ligger någonstans.
Sedan läste jag den här tråden igen och såg att det var navigerings-historiken vi pratar om.
Ska testa det vid tillfälle.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Curik »

För mig hjälpte det inte ett smack, men har ju å andra sidan en ny bil.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av thedude »

Webläsaren har aldrig funkat för mig med HW2.5 och navigationen har också blivit väldigt långsam när den ska hitta rutten innan resan och lika så Spotify. Känns som att datorn är en 386:a! :-D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av Svenssons »

thedude skrev:
Webläsaren har aldrig funkat för mig med HW2.5 och navigationen har också blivit väldigt långsam när den ska hitta rutten innan resan och lika så Spotify. Känns som att datorn är en 386:a! :-D
386:a? Ahh, du har HW2.5, här känns det mer som 8080:a eller möjligen en Z80 när jag har HW1....

:)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Snabba upp webbläsaren

Inlägg av thedude »

Svenssons skrev:
thedude skrev:
Webläsaren har aldrig funkat för mig med HW2.5 och navigationen har också blivit väldigt långsam när den ska hitta rutten innan resan och lika så Spotify. Känns som att datorn är en 386:a! :-D
386:a? Ahh, du har HW2.5, här känns det mer som 8080:a eller möjligen en Z80 när jag har HW1....

:)
:D
Skriv svar