DUI “HUD” M3/MY

Här diskuterar vi hur man lagar och modifierar sin Tesla.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: DUI “HUD” M3/MY

Inlägg av d3marcus »

taliz skrev:
När du väl fått bilen och rullat med den några veckor så kommer du troligen glömma dessa tankar.
Vad vet du om trådstartarens preferenser? Finns en massa CarPlay-appar som du inte kan använda i en helt ny Tesla.

Ang. avsaknad av instrumentkluster så har i princip alla andra fordonstillverkare kopierat Teslas stora skärm i mittkonsolen. Men ingen har tagit bort instrumentklustret bakom ratten vad jag vet. Finns många goda skäl till det.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: DUI “HUD” M3/MY

Inlägg av nek0 »

heldiggrisen skrev:
Jag ställde en fråga för att försöka göra en bra produkt även mer användbar för mina behov.
Sen fick jag höra att jag tar fel, och Tesla redan är perfekt för mina behov och smak.
Så fel kan man ta.
Jag saknar tiden när man ställde en fråga på ett forum, och man fick konstruktiva förslag.

Åter till tråden:
Om man inte har möjlighet att läsa av OBD-porten, finns det en bra ”bil-app” som kan läsa av farten via GPS, jag tycker den som är på Waze är lite för liten.
Här får man gps farten och fartkamera varning i ett :)
Edit : glömde länken https://play.google.com/store/apps/deta ... l=sv&gl=US
amigo.jpg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: DUI “HUD” M3/MY

Inlägg av martinot »

d3marcus skrev:
taliz skrev:
När du väl fått bilen och rullat med den några veckor så kommer du troligen glömma dessa tankar.
Vad vet du om trådstartarens preferenser? Finns en massa CarPlay-appar som du inte kan använda i en helt ny Tesla.
.
Håller med att vi inte skall dissa olika personers preferenser och behov.

Det sagt, det utbud jag kikat på CarPlay, så är det väldigt begränsat. Tror mer på idé som OP har att köra en full iOS (eller full Android) upplevelse. Finns så enormt mycket större utbud av både appar och möjligheter framför CarPlay.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar