Tänker att teslafi är det som behövs för att komplettera teslas egna app vad gäller historik och programmering.
Har snart avslutat min trial period och undrar om någon har en referral code.
Och när man ändå startar en ny tråd.
Vilka appar är bäst som komplement?
Är ny som teslaägare, är en del saker jag anser fattas i teslas egna app. T.ex. Möjlighet att ställa in planerad avfärd i mobilen, förprogrammera resor i gps'en etc. Eller så är det bara jag som inte fattat hur man gör
Teslafi
Moderator: Redaktion
Re: Teslafi
Remuz är min kod. Kolla även teslamate, körs på egen server hemma
P85D svart/svart med gratis SuC
Teslafi
Om du istället vill testa Tronity så stöder den fler bilar, har ett mycket aktivt utveckingsteam, har responsivt tema, kan importera data från TeslaFi och köras på egen server.
https://app.tronity.io/signup/nRQy98ryj
Men gillar du TeslaFi så använd Remuz kod
https://app.tronity.io/signup/nRQy98ryj
Men gillar du TeslaFi så använd Remuz kod
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Teslafi
Fast njae, det kan den faktiskt inte. Såvidare inte något ändrats senaste tiden.themax skrev:Om du istället vill testa Tronity så stöder den fler bilar, har ett mycket aktivt utveckingsteam, har responsivt tema, kan importera data från TeslaFi och köras på egen server.
Du kan köra datasamlaren (brokern) på en egen maskin hemma men deras server är stängd mjukvara och den får du inte hem.
Re: Teslafi
Det stämmer säkert. Har inte grävt djupare i hur mycket du måste använda deras molnlösning med egen broker hemma då jag kör på samma sätt som jag gjorde med TeslaFi. Men poängen är att du har möjlighet att köra på ett säkrare sätt än genom att dela lösenordet.Curik skrev:
Du kan köra datasamlaren (brokern) på en egen maskin hemma
Vill man ha ännu högre säkerhet ska man kanske inte använda sådana här statistiktjänster över huvud taget utan bygga något eget (som också nämns ovan). Eller inte använda alls utan vara nöjd med vad Tesla erbjuder.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Teslafi
Absolut, men rätt ska vara rätt.themax skrev:Det stämmer säkert. Har inte grävt djupare i hur mycket du måste använda deras molnlösning med egen broker hemma då jag kör på samma sätt som jag gjorde med TeslaFi. Men poängen är att du har möjlighet att köra på ett säkrare sätt än genom att dela lösenordet.Curik skrev:
Du kan köra datasamlaren (brokern) på en egen maskin hemma
Varför det? Det behöver ju inte bara handla om säkerhet; det kan vara att man inte tycker tjänsten är värd att betala för. Eller att man vill fortsätta använda den även om den upphör o.s.v.themax skrev:Vill man ha ännu högre säkerhet ska man kanske inte använda sådana här statistiktjänster över huvud taget utan bygga något eget (som också nämns ovan). Eller inte använda alls utan vara nöjd med vad Tesla erbjuder.
Att man ska sluta använda en viss typ av tjänster (eller utveckla en egen ännu osäkrare tjänst) för att man ställer höga krav på säkerhet eller att kunna self-hosta tycker jag låter som trams, sorry.
Re: Teslafi
Jag menar inte att du ska utveckla en egen tjänst utan använda de som finns. Men du har ju naturligtvis också all rätt att högtidligt strunta i allt jag skriver.Curik skrev:Att man ska sluta använda en viss typ av tjänster (eller utveckla en egen ännu osäkrare tjänst) för att man ställer höga krav på säkerhet eller att kunna self-hosta tycker jag låter som trams, sorry.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.