Byta back-kamera Model S

Här diskuterar vi hur man lagar och modifierar sin Tesla.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av lator »

Anonymous FTW skrev:


Gör det själv gillar jag, mer sådant... en obetydlig fråga var den svår att få upp tack var ärgning eller var det för att den var typ limmad?
Nel, inget lim men skruvarna som håller ihop huset gick inte att få loss. Jag borrade upp den då den ändå var skrot. :)
Det ligger en oringspackning mellan halvorna så är den i gott skick så går den att öppna.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av Curik »

Uppskattar bilderna Lator!
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
Svenssons skrev:
lator skrev:

(ja, jag vet. utan bilder så har det inte hänt men när man inte har någon kameraman på plats så blir det inga bilder...) :)
Du var ju kameramannen på plats! ;)
Kameramannen är inte mekaniker samtidigt... Jag får anställa någon eller låta någon annan skruva. ;)
Tänkte på att det var kameran som du fixade. Roligt med dessa DIY-trådar och jag lär nog kolla på vad för saker som kommer in till Vimmerby bara för att bygga upp ett litet lager här hemma. Lär bli mer DIY för mig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av lator »

Svenssons skrev:
Tänkte på att det var kameran som du fixade. Roligt med dessa DIY-trådar och jag lär nog kolla på vad för saker som kommer in till Vimmerby bara för att bygga upp ett litet lager här hemma. Lär bli mer DIY för mig.
Aj då, den fällan föll jag rakt i. :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av martinot »

lator skrev:
martinot skrev:

Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje). ;)
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning. :lol:
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Njae, den går inte att välja bort, vad jag kan se?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av lator »

martinot skrev:
lator skrev:
martinot skrev:

Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje). ;)
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning. :lol:
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Njae, den går inte att välja bort, vad jag kan se?
Du kan välja vad du vill läsa... "hoppa över" (med ögonen.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av martinot »

lator skrev:
martinot skrev:
lator skrev:
martinot skrev:

Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje). ;)
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning. :lol:
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Njae, den går inte att välja bort, vad jag kan se?
Du kan välja vad du vill läsa... "hoppa över" (med ögonen.
Läser den gör jag inte (allt för lång "roman"), men tar ju massor av onödig plats när man scrollar upp och ner ibland inläggen. Tänkte att du menade att det fanns någon inställning?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Byta back-kamera Model S

Inlägg av lator »

martinot skrev:
Läser den gör jag inte (allt för lång "roman"), men tar ju massor av onödig plats när man scrollar upp och ner ibland inläggen. Tänkte att du menade att det fanns någon inställning?
Ja du... Hur ska vi göra för att lösa detta oerhört stora problem...? Min "presentation" tar ju t.ex nästan 50% större plats än din men å andra sidan så brukar jag skära ner på mängden onödig text i ett citat så totalt så tror jag nog att jag slösar mindre med plats på forumet. Dessutom så kanske vi måste börja begränsa antal tecken och även antal inlägg per medlem. Du har ju faktiskt skrivit nästan 6 (5.81) inlägg per dag sen du gick med här mot mina 1,53 inlägg per dag... :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar