Hej,
Nu när kylan har dragit fram så undrar jag hur det går för er med hemmaladdningen.
För min del går det väldigt trögt.
Leafen laddar endast med 1.5kw och konan ca 5 kw.
Är detta normalt när det är runt -10?
Laddbox vintertid
Moderator: Redaktion
Re: Laddbox vintertid
Ingen skillnad vad jag märker hos mig.
Batteriet måste ju vara varmt för att laddas, jag vet inte hur dåliga Leaf och Kona är på att värma batteriet men jag antar att bägge kan det. Fast det är klart går det åt kW till att värma så blir det färre över till laddning.
Batteriet måste ju vara varmt för att laddas, jag vet inte hur dåliga Leaf och Kona är på att värma batteriet men jag antar att bägge kan det. Fast det är klart går det åt kW till att värma så blir det färre över till laddning.
Re: Laddbox vintertid
Leaf har bara en liten batterivärmare på 300W för att inte elektrolyten skall frysa. Man får ladda precis när man kört, och batteriet fortfarande har plusgrader.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3625
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Laddbox vintertid
Samma här med vår Leaf, när batteriet kommer ner till ca - 5 grader så verkar det bli under 2kW, inte testat från lågt SOC dock.
Leaf saknar i princip batterivärmare. Har enbart förfrysnings skydd som startar vid ca -15 grader.
Leaf saknar i princip batterivärmare. Har enbart förfrysnings skydd som startar vid ca -15 grader.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler