Trevligt för en som kör cyklar men räkna inte med att dra ett sjäp.
Mitt "vanliga släp" väger 180kg får du bara dra 300 är det inte mycket du får lasta.
Ska du dessutom ha kåpa försvinner 20-30kg till.
Men för någon som cyklar mycket är det ju guld värt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
300kg fyller tyvärr ingen funktion för mig. Har ett gammalt släp som väger 540kg. Och det vi kör mest är virke från brädgården som kan väga en del. 600+kg ser jag som minimum. Då kan det fungera med ett lätt släp.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
De flesta andra tillverkare jobbar ju för fullt med att få ut sina första elbilar. Medans tesla har redan passerat den fasen och jobbar redan med att förbättra bilarna och göra dem mer effektiva. Som ex Model 3 som är den snålaste elbilen. Det alla kanske inte tänker på är att en snålare elbil inte bara sparar lite pengar på laddning, utan den stora fördelen är att laddstoppen blir kortare då du inte behöver ladda i lika mycket för att komma en viss sträcka. Så om en bil drar dubbelt så många kWh/km så blir ju laddstoppen i princip dubbelt så långa med vid långresor. Så ganska viktigt att kolla förbrukning på elbilar med och inte stirra för mycket på maxima räckvidd.