Fd taxibil

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pasi01
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 apr 2020 15:11

Fd taxibil

Inlägg av Pasi01 »

Hej!
Min fråga till er forumdebattörer är ifall man vågar köpa en Tesla som gått 50000 mil?
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Fd taxibil

Inlägg av NEO »

Pasi01 skrev:
Hej!
Min fråga till er forumdebattörer är ifall man vågar köpa en Tesla som gått 50000 mil?
Beror på hur den är vårdad. Vissa Teslor med 10000mil är helt sopslut, andra med 25000mil är rätt fräscha. Får du den för 250-300k kan det väl kanske vara värt, risken är att den är extremt mycket superladdad och risken för dyra reparationer framöver överhängande.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8573
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Fd taxibil

Inlägg av Pontus »

Jag skulle inte köpt den innan Tesla hade fått titta på den och säga hur saker och ting mår.
Vad är det för model och årgång? Med det sagt så kan det ju vara en bra affär till rätt pris.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pasi01
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 apr 2020 15:11

Re: Fd taxibil

Inlägg av Pasi01 »

Pontus skrev:
Jag skulle inte köpt den innan Tesla hade fått titta på den och säga hur saker och ting mår.
Vad är det för model och årgång? Med det sagt så kan det ju vara en bra affär till rätt pris.
Det är en Model S, ärgång -16.
Användarvisningsbild
Pasi01
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 apr 2020 15:11

Re: Fd taxibil

Inlägg av Pasi01 »

S 85D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Fd taxibil

Inlägg av lator »

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8573
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Fd taxibil

Inlägg av Pontus »

Vad ska man säga, är den välvårdad så är det en bra bil men samtidigt att betala 1/3 del av vad en ny mycket bättre kostar. Har ingen erfarenhet av vad bilar med så många mil brukar kosta men.magkänslan är att man borde nog få den för 250.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Fd taxibil

Inlägg av HelectriC »

Pontus skrev:
Jag skulle inte köpt den innan Tesla hade fått titta på den och säga hur saker och ting mår.
Vad är det för model och årgång? Med det sagt så kan det ju vara en bra affär till rätt pris.
Får man tesla till att genomföra en sådan kontroll då? Jag har för mig att jag läst om folk som vill ha batteriet kontrollerat men fått nej.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 337
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: Fd taxibil

Inlägg av Henkens »

Med scan my tesla så får man fram rätt bra uppgifter om det finns obalans i batteriet
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
NinjaNiklas

Re: Fd taxibil

Inlägg av NinjaNiklas »

Kan man inte dra ut en log på sakersom är bytta hos sc? Tex mcu lär ju vara bytt x ggr iom logfelet och säkert annat. Mcu e ju lite kostsamt att byta
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Fd taxibil

Inlägg av e5m1r »

NinjaNiklas skrev:
Kan man inte dra ut en log på sakersom är bytta hos sc? Tex mcu lär ju vara bytt x ggr iom logfelet och säkert annat. Mcu e ju lite kostsamt att byta
Med dem milen lär MCU vara bytt några ggr :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar