Finansiering - privatavbetalning

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rydan
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 sep 2019 16:34
Ort: Kalmar

Finansiering - privatavbetalning

Inlägg av Rydan »

Hej.
Funderar på att köpa en model 3. Men kan någon svara på varför det står "Handpenningen får inte överstiga 227 632 kr" i Teslas designstudio. Om jag har 300k och vill låna resten är inte detta möjligt!?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Finansiering - privatavbetalning

Inlägg av metchristian »

Rydan skrev:
Hej.
Funderar på att köpa en model 3. Men kan någon svara på varför det står "Handpenningen får inte överstiga 227 632 kr" i Teslas designstudio. Om jag har 300k och vill låna resten är inte detta möjligt!?
Jodå det går men då måste personalen från tesla göra det manuellt, åk till din närmsta tesla ställe.
Då kunde men göra ändringar på lånet, dock Max 50% kontantinsats. Jag la själv in ca 300tkr i kontantinsats (hade bil som tog i inbyte som va värd 300tkr)
300+handpenning 15000 dvs 315 i kontantinsats gjorde jag. Vilket gav mig väldigt bra lån.
Detta kunde jag i alla fall november 19.. men kan ju inte garantera men det är dnb som har hand om lånet så ring till dem och prata med dem.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Finansiering - privatavbetalning

Inlägg av Curik »

Alternativt gör du en extra inbetalning när lånet börjat löpa. Så gjorde jag. Då kan du pynta in hur mycket du vill.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Finansiering - privatavbetalning

Inlägg av taliz »

Curik skrev:
Alternativt gör du en extra inbetalning när lånet börjat löpa. Så gjorde jag. Då kan du pynta in hur mycket du vill.
Exakt, man kan betala av lånen hur snabbt man vill AFAIK.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Rydan
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 sep 2019 16:34
Ort: Kalmar

Re: Finansiering - privatavbetalning

Inlägg av Rydan »

OK tackar för svar!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Skriv svar