Provköra model X

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Symbolen
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 aug 2020 21:24

Provköra model X

Inlägg av Symbolen »

Är ny här i forumet och undrar hur man bokar provkörning inför en eventuell affär? Har anmält intresse på teslas hemsida ett par gånger utan att bli kontaktad?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5421
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Provköra model X

Inlägg av SwedishAdvocate »

Var precis inne och kollade på hemsidan. Det finns telefonnummer till "Sales" för butikerna i Malmö, Göteborg och Stockholm. Jag skulle testa att ringa till dem.

(Jag reserverade en Model 3 en gång i tiden. Då fick jag erbjudande om att provköra via e-post. Men det är ju inte tillämpligt i ditt fall...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5421
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Provköra model X

Inlägg av SwedishAdvocate »

Det här känner du ju säkert till, men för den eventualitet att du inte gör det...

Det ryktas om att det kommer presenteras uppgraderingar till X (och S) i samband med det så kallade Battery Day-eventet nu den 22 sept. Så beroende på om du vill ha en bil tillverkad före eller efter den tidpunkten så kan ju det vara 'kul' att känna till...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Provköra model X

Inlägg av [JM] »

Brukar gå bra att fråga här på forumet om någon är villiga att demonstera/visa upp sin bil.
Oftast finns det någon i närheten som kan hjälpa till.
Vart bor du?
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Provköra model X

Inlägg av HerrNilsson »

Symbolen skrev:
Är ny här i forumet och undrar hur man bokar provkörning inför en eventuell affär? Har anmält intresse på teslas hemsida ett par gånger utan att bli kontaktad?
Tidigare om åren har jag gått via denna:
https://www.tesla.com/sv_SE/support/test-drive

Sen har dom återkommit med en bokad tid.
Är det så du kontaktat dom?
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Provköra model X

Inlägg av evilirish »

Bor du i närheten av Malmö är du välkommen att komma och provköra/kika på min X (visserligen en 2018). Skicka PM isåfall!
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Provköra model X

Inlägg av Hertsh »

Jag bor i Bromma med en X LR med 7 säten. Hör av dig om du bor i närheten så kan vi säkert få ihop något.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Provköra model X

Inlägg av OlleBack »

SwedishAdvocate skrev:
Det här känner du ju säkert till, men för den eventualitet att du inte gör det...

Det ryktas om att det kommer presenteras uppgraderingar till X (och S) i samband med det så kallade Battery Day-eventet nu den 22 sept. Så beroende på om du vill ha en bil tillverkad före eller efter den tidpunkten så kan ju det vara 'kul' att känna till...
Jag la en beställning på inkommande lagerbil som matchade mina krav för nån vecka sen men sa att jag inte tänkte hämta ut den om det kom nått revolutionerande den 22a. Då la sales rep leverans tidigast den 23e och sa det var ok även om det gnatades lite om få ut bilarna i kvartalet.

Enda problemet är att jag blir utan bil jäkligt länge om det blir så men det är det värt :)
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Provköra model X

Inlägg av NEO »

Bor du i närheten av norra Stockholm finns min X75D, 6 sits att klämma och känna på :)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Provköra model X

Inlägg av Pontus »

Bor du i närheten av ett showroom kan du ju alltid åka dit och då brukar det och vara möjligt att få låna en bil i ett dygn eller så. Inte alltid på direkten när man är där men ibland har man tur.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Symbolen
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 aug 2020 21:24

Re: Provköra model X

Inlägg av Symbolen »

Tack, trevligt bemötande på forumet.. :D
Ska ringa som någon föreslog är ju ine aktuellt med köp just nu utan vill få igång solcellerna på taket först (och övertala frugan)
Skriv svar