Företagslease så kort som möjligt

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av dave »

Hej!

Jag är nybörjare på detta så glad att det finns en sån forumdel.

Intresset har existerat en längre tid men inte förrän Model Y presenterats har det blivit riktigt skarpt.

Nu har jag dock en situation där jag i jobb behöver bil omgående.

Skulle därför helst vilja ta över en lease eller köra så kort som möjligt för att sen avsluta när Y landar (& tesla ryckt upp sin QA). Tänker 1 max 2 år.

Model 3 AWD LR vore optimalast och så lite insats osv som möjligt, typ Operationell leasing.

Finns sådant?
Hur fungerar detta?
Några förstahandsupplevelser här i forumet?

:?:

Tacksam för svar!
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Tomas L
Inlägg: 317
Blev medlem: 09 apr 2019 14:12

Re: Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av Tomas L »

Jag är i samma situation, leasingen på nuvarande bil har gått ut och jag vill helst ha en Y. Det finns ju inte så många beggade 3:or och de som finns kostar ju nästan lika mycket som en ny. Jag har kollat lite på att leasa en Model S 2016-2017 men det föll på den dyra försäkringskostnaden. Så nu funderar jag om det går att trycka in familjen i en 3:a i 3 år, eller om jag ska köpa en privat "mellanbil" i väntan på Y. Väntar nu in Battery Day och höstbudgeten för att sedan bestämma hur vi gör.
M3 LR AWD EAP 2021
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av Julleruff »

dave skrev:
Hej!

Jag är nybörjare på detta så glad att det finns en sån forumdel.

Intresset har existerat en längre tid men inte förrän Model Y presenterats har det blivit riktigt skarpt.