Företagslease så kort som möjligt

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av dave »

Hej!

Jag är nybörjare på detta så glad att det finns en sån forumdel.

Intresset har existerat en längre tid men inte förrän Model Y presenterats har det blivit riktigt skarpt.

Nu har jag dock en situation där jag i jobb behöver bil omgående.

Skulle därför helst vilja ta över en lease eller köra så kort som möjligt för att sen avsluta när Y landar (& tesla ryckt upp sin QA). Tänker 1 max 2 år.

Model 3 AWD LR vore optimalast och så lite insats osv som möjligt, typ Operationell leasing.

Finns sådant?
Hur fungerar detta?
Några förstahandsupplevelser här i forumet?

:?:

Tacksam för svar!
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Tomas L
Inlägg: 317
Blev medlem: 09 apr 2019 14:12

Re: Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av Tomas L »

Jag är i samma situation, leasingen på nuvarande bil har gått ut och jag vill helst ha en Y. Det finns ju inte så många beggade 3:or och de som finns kostar ju nästan lika mycket som en ny. Jag har kollat lite på att leasa en Model S 2016-2017 men det föll på den dyra försäkringskostnaden. Så nu funderar jag om det går att trycka in familjen i en 3:a i 3 år, eller om jag ska köpa en privat "mellanbil" i väntan på Y. Väntar nu in Battery Day och höstbudgeten för att sedan bestämma hur vi gör.
M3 LR AWD EAP 2021
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av Julleruff »

dave skrev:
Hej!

Jag är nybörjare på detta så glad att det finns en sån forumdel.

Intresset har existerat en längre tid men inte förrän Model Y presenterats har det blivit riktigt skarpt.

Nu har jag dock en situation där jag i jobb behöver bil omgående.

Skulle därför helst vilja ta över en lease eller köra så kort som möjligt för att sen avsluta när Y landar (& tesla ryckt upp sin QA). Tänker 1 max 2 år.

Model 3 AWD LR vore optimalast och så lite insats osv som möjligt, typ Operationell leasing.

Finns sådant?
Hur fungerar detta?
Några förstahandsupplevelser här i forumet?

:?:

Tacksam för svar!
Jag har avbrutet de flesta leasingavtalen för jag vill alltid byta bil innan 36 månader (som man brukar skriva på)....

Med finansiell Leasing står du helt fritt att välja leasingtid, första förhöjda avgiften så länge leasingbolaget går med på upplägget samt sälja när du vill.....
E ju bara å sälja bilen, ringa leasingbolaget och be om en lösenoffert och sen lösa leasingen.
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Företagslease så kort som möjligt

Inlägg av jonasl »

Ja det rullar inte på så fort som man hoppas på ibland. Signade upp för en trea före releasen, sen när de väl började levereras i Sverige så hade jag tre barn istället för det enda jag hade först. Leasade en bil i tre år och tänkte att Y eller något annat rimligt ska ha dykt upp när de tre åren är slut - nu är det ett halvår kvar men fortfarande har det inte hänt särskilt mycket. Y är ju minst ett år bort, antagligen närmare två innan det finns några volymer.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar