Model S instrumentering

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Daedalus
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jan 2021 21:02

Model S instrumentering

Inlägg av Daedalus »

Halloj!

Ny forumit här. Jag har hört att det verkar vara på gång med en uppdatering av S och X nu. Och i den skulle instrumenteringen i dessa modeller kunna bli mer lik 3:ans. Jag äger ingen Tesla ännu, men om jag skulle köpa en skulle det vara en S och en stor anledning till den över en 3:a är att jag tycker instrumenteringen är mycket mer tilltalande. Jag är inget fan av 3:ans uppsmackade 1 tum 4 med ett hål borrat för rattstången och en fastspikad IPad.

Så min tanke är att det är nu eller aldrig om man vill ha instrumenteringen som den ser ut idag. Men min fråga är väl om det redan är för sent? Om de stoppat linerna för S och X och jag beställer en ny S idag så känns det som risken är att jag i så fall skulle få en med ny fulare instrumentpanel? Är det nån som har input här?
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Model S instrumentering

Inlägg av OlleBack »

Daedalus skrev:
Halloj!

Ny forumit här. Jag har hört att det verkar vara på gång med en uppdatering av S och X nu. Och i den skulle instrumenteringen i dessa modeller kunna bli mer lik 3:ans. Jag äger ingen Tesla ännu, men om jag skulle köpa en skulle det vara en S och en stor anledning till den över en 3:a är att jag tycker instrumenteringen är mycket mer tilltalande. Jag är inget fan av 3:ans uppsmackade 1 tum 4 med ett hål borrat för rattstången och en fastspikad IPad.

Så min tanke är att det är nu eller aldrig om man vill ha instrumenteringen som den ser ut idag. Men min fråga är väl om det redan är för sent? Om de stoppat linerna för S och X och jag beställer en ny S idag så känns det som risken är att jag i så fall skulle få en med ny fulare instrumentpanel? Är det nån som har input här?
Du kan säkert köpa en lagerbil. Men även om dom nya kommer se liknande ut så tror jag inte dom kommer se exakt likadana ut. Ryktet går att Elon fick bassning av styrelsen när han försökte få igenom en design för nått år sen som såg exakt ut som 3an och inte var "lyxig" nog och att det är det som gjort att det tagit sån tid
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Model S instrumentering

Inlägg av jpetters »

Om det faktiskt blir en uppdatering är det nog för sent för nybeställning. Men det borde gå att få tag på någon lagerbil. Ring Tesla och prata med en säljare.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Model S instrumentering

Inlägg av OfarligTesla »

jpetters skrev:
Om det faktiskt blir en uppdatering är det nog för sent för nybeställning. Men det borde gå att få tag på någon lagerbil. Ring Tesla och prata med en säljare.
Tesla har sålt alla är det senaste jag hörde från dem.
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Model S instrumentering

Inlägg av Xmag »

Du kan ju alltid vänta och se, om du inte gillar den nya (om det blir nån) instrumenteringen kan du ju alltid köpa en ganska nu begagnad. Det kommer finnas folk som vill byta upp sig.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10248
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model S instrumentering

Inlägg av Legato »

Jag förväntar mig ganska stora förändringar/förbättringar. Personligen tycker jag Model 3s interiör är överlägsen och hoppas att S/X går åt det hållet men vill man ha en "gammal" S så tror jag uppdateringen blir perfekt. Jag tror nämligen priserna på "nästan nya" S & X kommer sjunka avsevärt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Daedalus
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jan 2021 21:02

Re: Model S instrumentering

Inlägg av Daedalus »

Ja då fick man se vad det kommer att se ut som till slut.

Även om jag föredrar den gamla instrumentbrädan antar jag att det kunde varit värre... Den där ratten dock... Hur fungerar det ens om man behöver göra stora rattutslag? Det är väl inget problem på en formel1-bil men en personbil kan man ju faktiskt behöva göra större rattutslag på ibland.
Skriv svar