2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kinnekulle
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 jan 2021 09:40
Ort: Götene
Kontakt:

2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Inlägg av kinnekulle »

Hej

Första inlägget, men hängt här som gäst ett tag och lärt mig ett och annat

Skall göra mig av med WV pickuppen, den hade ju en miljömotor när man köpte den, men sen kom dom på att det var fusk, och då "fixa" detta (med att ta bort all effekt) Och jag vill helt enkelt inte åka Diesel längre för mig och nästa generation.
Köpte en M3 Maj 2019 och är sjukt nöjd, fast ännu nöjdare är ju min fru som har den hela tiden.
CT kommer ju inte än på länge (har beställt 2) så jag eftermonterade original dragkrok på våran M3 under julen (efter 5000 mil, satans vad grus det hade samlats under den bakre kofångaren)(mycket tung), Denna skall ju då ha en kärra och arbeta som "pickupp" nu några år.
Till min fru blir det då en ny M3 och hon jobbar i vårat andra bolag så det är ju inte mera än rättvist att hon betalar förmånsvärde för den.
Ja jag har tittat på andra elbilar, vi har en Kangoo ZE idag också och den funkar fin men service är skit, samt att räckvidden är ju tp 6 mil. Har också en offert från Opel på en E-vivaro vilket jag tyckte absolut var en bra bil, men vad sjutton 575 tusen när man har tagit bort det mesta och då räckvidd utan last 30 mil, bättre med en SR till samma pris

Så frågan skall man ha olika Tesla konton inom familjen eller samma, kan man ens ha samma konto men olika ägare på bilarna?

Andra frågan om några år då tex CT kommer och billigare modell "2" Hur gör man med anställda som vill ha sådan bil, skaffar dom egna konton och man för över bilarna på dom eller köper man dom i sitt konto och delar ut användare rättighet till deras konto, då kan dom ju inte tex spontan shoppa acc boost på en fredag kväll tex
Kangoo ZE 15
M3LR 19
M3LR 21 (såld)
MS LR 20
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: 2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Inlägg av Klintan »

Kontot är kopplat till ägaren normalt sätt, men går nog att lösa vid uthämtningen.
Tänk på att eftermonterat drag på en Tesla M3 eller S inte får användas för att dra med, de typar endast de bilar som har drag från fabrik för släpvagn.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: 2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Inlägg av Alfred »

Det spelar inte så stor roll vilket Tesla-konto bilarna är bundna till. Så antingen kör ni bilarna på var sitt, eller båda på den enas.

Oavsett ska ni dock ha var sitt Tesla-konto. Den som ”äger” bilarna på Tesla-kontot kan sedan lägga till den andre som förare och på så sätt ge tillgång till bilen.

Därmed har ni båda tillgång till båda bilarna i app med mera, men kan fortfarande ha olika login, 2FA osv.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: 2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Inlägg av M3apan »

Jag har 2st treor som ägs av olika bolag, men samlade på samma konto. Vet inte om det var det svaret du sökte, men den setupen funkar i alla fall.
Användarvisningsbild
kinnekulle
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 jan 2021 09:40
Ort: Götene
Kontakt:

Re: 2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Inlägg av kinnekulle »

Klintan skrev:
Kontot är kopplat till ägaren normalt sätt, men går nog att lösa vid uthämtningen.
Tänk på att eftermonterat drag på en Tesla M3 eller S inte får användas för att dra med, de typar endast de bilar som har drag från fabrik för släpvagn.
SC i GBG sålde gärna drag och sa att det inte var några problem med M3 2019 då den senare fick drag som val, Skulle inte vara några problem med garantin. Men dom kunde ej idag ändra mjukvaran så jag fick TowMode med det var flera som hade gjort samma eftermontering som jag och dom skulle höra av sig så fort dom fick ändra mjukvaran också. Vem är det som hindar mig att använda draget menar du?
Kangoo ZE 15
M3LR 19
M3LR 21 (såld)
MS LR 20
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: 2 Tesla på var sitt bolag, Samma Tesla konto?

Inlägg av Klintan »

kinnekulle skrev:
Klintan skrev:
Kontot är kopplat till ägaren normalt sätt, men går nog att lösa vid uthämtningen.
Tänk på att eftermonterat drag på en Tesla M3 eller S inte får användas för att dra med, de typar endast de bilar som har drag från fabrik för släpvagn.
SC i GBG sålde gärna drag och sa att det inte var några problem med M3 2019 då den senare fick drag som val, Skulle inte vara några problem med garantin. Men dom kunde ej idag ändra mjukvaran så jag fick TowMode med det var flera som hade gjort samma eftermontering som jag och dom skulle höra av sig så fort dom fick ändra mjukvaran också. Vem är det som hindar mig att använda draget menar du?
Vad står det i registreringsbeviset under maximal släpvagnsvikt?
Får du något resultat här? https://slpvkalk.transportstyrelsen.se/ ... lator.aspx
Elbilist sedan 2014
Skriv svar