Stämmer säkert för er med Tesla, vi andra ur pöbeln som jagar ensamma och förhoppningsvis fungerande Chademo-stolpar behöver nyckelringen med taggarWalker skrev:Jag har också en nyckelring med massa taggar liggande i bilen sedan min tid med eGolfen. Haft 3’an nu i drygt 2 år och snart 4000 mil, aldrig använt någon av dem. Hemmaladdning och SuC - vem behöver mer?Erxon skrev:Men ärligt, är det verkligen så problematiskt att ha en nyckelring med lite taggar ligga i bilen?
Tycker det är mycket smidigare med taggar än att fippla med en app.
Skulle bara E.ON ordna med tagg istället för kort vore det änne bättre
Publika laddstation, vad ska man välja?
Moderator: Redaktion
Re: Publika laddstation, vad ska man välja?
Re: Publika laddstation, vad ska man välja?
Med Leaf så var det ju nödvändigt att ha ett batteri med kort och RfID liggande i bilen. Blir helt hopplöst att fixa med appar vid varje laddning.
Jag skaffade en dubblett av dem till Teslan men har knappt blivit använda där men ändå tryggt att ha. Tror jag använde E.on i Danmark och InCharge när jag drog släp lokalt här i området.
Jag skaffade en dubblett av dem till Teslan men har knappt blivit använda där men ändå tryggt att ha. Tror jag använde E.on i Danmark och InCharge när jag drog släp lokalt här i området.
Re: Publika laddstation, vad ska man välja?
F’låt, jag glömde ihåg det. Men nu när jag tänker på det så var 6 mån med Golfen en enda jakt på lediga/fungerande stolpar en del av livet. Vilket meck! Jag lovar att sända er alla utan Tesla en extra tanke när jag åker på min nästa långresa.Erxon skrev:Stämmer säkert för er med Tesla, vi andra ur pöbeln som jagar ensamma och förhoppningsvis fungerande Chademo-stolpar behöver nyckelringen med taggarWalker skrev:Jag har också en nyckelring med massa taggar liggande i bilen sedan min tid med eGolfen. Haft 3’an nu i drygt 2 år och snart 4000 mil, aldrig använt någon av dem. Hemmaladdning och SuC - vem behöver mer?Erxon skrev:Men ärligt, är det verkligen så problematiskt att ha en nyckelring med lite taggar ligga i bilen?
Tycker det är mycket smidigare med taggar än att fippla med en app.
Skulle bara E.ON ordna med tagg istället för kort vore det änne bättre
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Publika laddstation, vad ska man välja?
Jag skaffade en hög brickor, i för köpet av vår M3, typ samma hög som ovan, plus plugsurfing. Efter två år har jag använt plugsurfing ett par gånger nere i Europa på en trip 2019, eon använder vi en gång om året på samma ställe vi alltid behöver, och clever(bee-mer)-brickan varje gång vi laddar hemma i vår BRF, eftersom de satt upp såna laddboxar.
När vi använde eon-kortet senast i våras, där vi alltid brukar stanna och ladda (i Målilla) kom det en eNiro, som fick vänta (det fanns ju bara en laddare) tills vi var klara. Ägaren hade ingen rfid, utan föredrog appen . ”Smidigt”, tyckte han. Men han behövde dessutom ett 20 minuters telefonsamtal med supporten för att få någon laddning.
Jag stod beredd med mitt kort till undsättning ifall han behövt det. Men det löste sig. Det är då man inser vilket strul det kan vara om man inte har en Tesla.
När vi använde eon-kortet senast i våras, där vi alltid brukar stanna och ladda (i Målilla) kom det en eNiro, som fick vänta (det fanns ju bara en laddare) tills vi var klara. Ägaren hade ingen rfid, utan föredrog appen . ”Smidigt”, tyckte han. Men han behövde dessutom ett 20 minuters telefonsamtal med supporten för att få någon laddning.
Jag stod beredd med mitt kort till undsättning ifall han behövt det. Men det löste sig. Det är då man inser vilket strul det kan vara om man inte har en Tesla.
Re: Publika laddstation, vad ska man välja?
Här valde en Mercedes EQC att ladda på en super charger i nederländerna.