Moj, någon vettig storlek på bil för mig så hamnar man nog nära en mille, en bensinen/diesel niro funkade bra för mig, el-varianten har så mycket högre golv, bagaget är dessutom mikroskopisk, måste kunna få med morsans rullis utan att fälla säterna.
Eqa skulle kanske funka, men leasingpriset på den var många tusenlappar.
Jaguar kunde erbjuda 590k för min bil i inbyte, troligen vill MB ha minst 70k mer för att lösa leasingen.
Soppapriset kommer troligen passera 20kr ganska snart, så även den snålaste dieseln skulle kosta många tusenlappar per månad i bara att tanka, skatten på det sedan också
mati skrev:Gargamel skrev:
I värsta fall landar det i en dieselbil igen
(och då kostar satan i soppa)
Om du kör 2-3000 mil per år kommer du inte spara så himla mycket pengar på det. Diesel är på väg mot 18 kr/liter såg jag häromdagen
. Såvida du inte köper en ganska gammal diesel utan malus som redan har passerat största värdeminskningen. Då är det såklart fortfarande mycket billigare än vad du betalar idag.
Och jag antar att det blir någon form av "så länge"-köp, dvs tills du hittar en annan elbil som passar dig. Jag går ju till och från i samma tankar. Fast jag kör inte längre så mycket som du gör.
Men hursomhelst, det är svårt att gå tillbaka till diesel. Det är bara att utbudet är så ofantligt mycket större.