Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Varför ska jag byta in min…

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Re: Varför ska jag byta in min…

Inläggav Teslaägare 12man » 15 sep 2021 08:14

ElNormano skrev:CLA45 Shooting Break

Är den kaputt så sälj fort so fan ;)
ms 76132 "Eleamore"
12man
Teslaägare

Inläggav ElNormano » 15 sep 2021 09:17

tor-ake skrev:Har du möjlighet att ladda bilen hemma, sätta upp en laddbox kanske?

Det är ju en rejäl frihetskänsla att kunna sätta sig i bilen på morgonen, den är alltid "fulltankad" sedan ta en rejäl tur på 40 mil utan att det kostar mer än en hamburgermeny i el. Kontra att först behöva åka ned till macken och fylla på för tusen spänn innan man åker.

Många verkar vara nöjda med en Easee laddbox så det blir en sån i garaget
ElNormano

Inläggav SwedishAdvocate » 15 sep 2021 11:20

taliz skrev:CLA verkar sjukt poppis. Ser dem typ överallt. Är det bara jag som tycker de är töntiga?
En pimpad småbil liksom.
Man hade inte råd med en CLS typ.

Jag hade så klart också helst kört elbil, men det här argumentet förstår jag ju inte. Som ren formfaktor är ju små kombibilar skitbra. Har man av olika orsaker inte ekonomin att skaffa en bil för ~550K SEK så tycker jag liten kombi är det helt klart bästa valet ifall man inte behöver en större bil av olika orsaker.

Tyvärr finns det ju inget motsvarande med eldrift. Och vill man inte köra bil från en tillverkare som ägs av diktaturen Kina så är ju Porsche Taycan skogsmullekombi enda alternativet om man tvunget vill ha en eldriven kombi. Och den har tydligen inte dragkrok...
Model 3 finns inte som kombi.
Och Model S som till stor del skulle kunna funka istället för en kombi har fortfarande inte dragkrok. Och just nu verkar den ju inte gå att köpa ny överhuvudtaget...

Men trots detta – hade ekonomin tillåtit hade jag bytt gasdriven VW Golf kombi med drag till Model 3 med drag.

Edit: Korrigerade en så kallad 'störande upprepning'...
Senast redigerad av SwedishAdvocate 15 sep 2021 16:37, redigerad totalt 2 gånger.
SwedishAdvocate

Varför ska jag byta in min…

Inläggav Teslaägare taliz » 15 sep 2021 13:58

SwedishAdvocate skrev:
taliz skrev:CLA verkar sjukt poppis. Ser dem typ överallt. Är det bara jag som tycker de är töntiga?
En pimpad småbil liksom.
Man hade inte råd med en CLS typ.

Jag hade så klart också helst kört elbil, men det här argumentet förstår jag ju inte. Som ren formfaktor är ju små kombibilar skitbra. Har man av olika orsaker inte ekonomin att skaffa en bil för ~550K SEK så tycker jag liten kombi är det helt klart bästa valet ifall man inte behöver en större bil av olika orsaker.

Tyvärr finns det ju inget motsvarande med eldrift. Och vill man inte köra bil från en tillverkare som ägs av diktaturen Kina så är ju Porsche Taycan skogsmullekombi enda alternativet om man tvunget vill ha en kombi med eldrift. Och den har tydligen inte dragkrok...
Model 3 finns inte som kombi.
Och Model S som till stor del skulle kunna funka istället för en kombi har fortfarande inte dragkrok. Och just nu verkar den ju inte gå att köpa ny överhuvudtaget...

Men trots detta – hade ekonomin tillåtit hade jag bytt gasdriven VW Golf kombi med drag till Model 3 med drag.
En CLA45 kombi som TS kör kostar BETYDLIGT mer än 550k FYI. Startpris är 650k, sen lite utrustning på det…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Föregående

Återgå till Nybörjarfrågor