Mall of Scandinavia

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

CoLa
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 sep 2021 09:18

Mall of Scandinavia

Inlägg av CoLa »

Hej
Jag och frugan åkte till Mall of S för jag visste att dom hade en M3 och en MY där.
Vi kom dit på Fredagkväll ca. Kl.18.45

Vi har provkört en M3 (2020) tidigare i somras så vi vet hur en M3 är i baksäte mm, men vi ville se och jämföra det mot MY (provsitta baksäte osv)

Vi gick in på Tesla butiken och det var ingen annan kund där, bara vi.
Jag frågade killen bakom disken om han kunde låsa upp bilarna så vi kunde jämföra M3 mot My.

Killen svarade: Nej det kan jag inte, vi har bara bilarna upplåsta på dagtid för det kommer så mycket folk och ska provsitta !

Jag: jaha, men vi har åkt från Dalarna 15mil enkel resa, vi vill gärna jämföra storlek i baksäte och skuffen visuellt mm, se bilarna live bredvid varandra !

Killen: Nä, tyvärr kan jag inte det !

Så våran upplevelse var inte så imponerade !
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av mikebike »

CoLa skrev:
Hej
Jag och frugan åkte till Mall of S för jag visste att dom hade en M3 och en MY där.
Vi kom dit på Fredagkväll ca. Kl.18.45

Vi har provkört en M3 (2020) tidigare i somras så vi vet hur en M3 är i baksäte mm, men vi ville se och jämföra det mot MY (provsitta baksäte osv)

Vi gick in på Tesla butiken och det var ingen annan kund där, bara vi.
Jag frågade killen bakom disken om han kunde låsa upp bilarna så vi kunde jämföra M3 mot My.

Killen svarade: Nej det kan jag inte, vi har bara bilarna upplåsta på dagtid för det kommer så mycket folk och ska provsitta !

Jag: jaha, men vi har åkt från Dalarna 15mil enkel resa, vi vill gärna jämföra storlek i baksäte och skuffen visuellt mm, se bilarna live bredvid varandra !

Killen: Nä, tyvärr kan jag inte det !

Så våran upplevelse var inte så imponerade !
Sicken idiot. Numera har de dessutom rep runt bilarna, så man måste uppenbarligen fråga om lov även dagtid.

Det ni borde ha gjort var att boka in en provkörning, men det kan man (inte heller) göra efter klockan 16.00.

PS. Vi bor på promenadavstånd från MoS...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av fth »

CoLa skrev:
Killen svarade: Nej det kan jag inte, vi har bara bilarna upplåsta på dagtid för det kommer så mycket folk och ska provsitta !
Vilket dj-a stolpskott, det är väl just precis därför dom har bilarna stående där, så att folk kan komma och provsitta? :evil:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
HenrikC
Inlägg: 661
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av HenrikC »

Bäst att låsa hela butiken. Annars kan det ju komma kunder och köpa... :roll:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av fth »

HenrikC skrev:
Bäst att låsa hela butiken. Annars kan det ju komma kunder och köpa... :roll:
Stäng ned websidan också när ni ändå håller på.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av SwedishAdvocate »

CoLa skrev:
.../ Vi gick in på Tesla butiken och det var ingen annan kund där, bara vi.
Jag frågade killen bakom disken om han kunde låsa upp bilarna så vi kunde jämföra M3 mot My.

Killen svarade: Nej det kan jag inte, vi har bara bilarna upplåsta på dagtid för det kommer så mycket folk och ska provsitta !

Jag: jaha, men vi har åkt från Dalarna 15mil enkel resa, vi vill gärna jämföra storlek i baksäte och skuffen visuellt mm, se bilarna live bredvid varandra !

Killen: Nä, tyvärr kan jag inte det !

Så våran upplevelse var inte så imponerade !
Ja... Vad säger man?

Känns ju sådär att personalen i butiken tydligen är under absoluta order att inte göra några som helst slags undantag...

Känns ju också lite som att ett showroom på Mall of Scandinavia numera skapar mer negativitet hos potentiella kunder än tvärtom...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av SwedishAdvocate »

Ett förslag:

Om ni ställer frågan här på forumet någonstans kanske det är två stycken forummedlemmar som skulle kunna tänka sig att möta er en stund någonstans lite närmre er bostadsort så att ni kan få jämföra baksäte mm...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Johlei
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 21 jun 2019 10:06
Ort: Huddinge
Referralkod: ts.la/john713130

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Johlei »

Jag kom på att ta en sväng förbi Segeltorp på vägen hem från ICA. Kom dit kl 18.07 och skulle gå in i butiken. Då frågade en trevlig person om jag skulle till verkstaden. Jag berättade att jag bara tänkte provsitta Model Y.

”Jaha, vi stängde kl 18 men om du bara ska provsitta så kan du ju göra det medan vi stänger ner.” Provsatt och småpratade med säljaren lite också.

Viss skillnad på den upplevelsen jämfört med det som skrivs om MoS….
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av mikebike »

Johlei skrev:
Jag kom på att ta en sväng förbi Segeltorp på vägen hem från ICA. Kom dit kl 18.07 och skulle gå in i butiken. Då frågade en trevlig person om jag skulle till verkstaden. Jag berättade att jag bara tänkte provsitta Model Y.

”Jaha, vi stängde kl 18 men om du bara ska provsitta så kan du ju göra det medan vi stänger ner.” Provsatt och småpratade med säljaren lite också.

Viss skillnad på den upplevelsen jämfört med det som skrivs om MoS….
Det är skillnad på olika.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
PgteslaY
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 sep 2021 12:38

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av PgteslaY »

Jag åkte till mos för några veckor sedan för att kika på nya Y.
De hade inte fått in någon jag var några dagar för tidig.
Jag bad i allafall om offert på en svart Y privatleasing.
Säljaren jag pratade med lämna mitt under samtalet över till sin kollega…
När jag kom hem kom mailet med offerten….en vit Tesla 3 lagerbil
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av MrRun »

Kan tänka mig att de är för mycket ungdomar/fjortisar springande där på kvällarna som förstört för alla andra som verkligen är spekulanter på bilarna.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Tars »

CoLa skrev:
Hej
Jag och frugan åkte till Mall of S för jag visste att dom hade en M3 och en MY där.
Vi kom dit på Fredagkväll ca. Kl.18.45

Vi har provkört en M3 (2020) tidigare i somras så vi vet hur en M3 är i baksäte mm, men vi ville se och jämföra det mot MY (provsitta baksäte osv)

Vi gick in på Tesla butiken och det var ingen annan kund där, bara vi.
Jag frågade killen bakom disken om han kunde låsa upp bilarna så vi kunde jämföra M3 mot My.

Killen svarade: Nej det kan jag inte, vi har bara bilarna upplåsta på dagtid för det kommer så mycket folk och ska provsitta !

Jag: jaha, men vi har åkt från Dalarna 15mil enkel resa, vi vill gärna jämföra storlek i baksäte och skuffen visuellt mm, se bilarna live bredvid varandra !

Killen: Nä, tyvärr kan jag inte det !

Så våran upplevelse var inte så imponerade !
Hej!
Vi har 4 st y.
Om du vill så kan du kika på någon av dem.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Mall of Scandinavia

Inlägg av taliz »

MrRun skrev:
Kan tänka mig att de är för mycket ungdomar/fjortisar springande där på kvällarna som förstört för alla andra som verkligen är spekulanter på bilarna.
Tror jag också, gallerior är väl typ primära samlingspunkten för många ungdomsgäng.
Blir nog svårt att göra undantag också, då kan de ju bli anklagade för diskriminering…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av mikebike »

MrRun skrev:
Kan tänka mig att de är för mycket ungdomar/fjortisar springande där på kvällarna som förstört för alla andra som verkligen är spekulanter på bilarna.
Nja, det är förvånansvärt lite folk i Tesla Showroom, och några ungdomar har jag aldrig sett där. De har nog annat för sig...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av tommyd »

taliz skrev:
MrRun skrev:
Kan tänka mig att de är för mycket ungdomar/fjortisar springande där på kvällarna som förstört för alla andra som verkligen är spekulanter på bilarna.
Tror jag också, gallerior är väl typ primära samlingspunkten för många ungdomsgäng.
Blir nog svårt att göra undantag också, då kan de ju bli anklagade för diskriminering…
Jag var i Mall of Scandinavia-butiken med två kompisar nån gång mellan 2015-2019 och vi var alla tre intresserade av att kanske köpa varsin Tesla som vår nästa bil. Vi provsatt deras Model S och Model 3 men deras Model X var låst. Det stod en snygg ung säljare och småpratade med sin kollega för att fördriva tiden eftersom ingen kund ville prata med säljarna just där och då. Jag frågade henne "ursäkta men kan du bara låsa upp Model X-bilen så vi kan provsitta?" och tog för givet att hon skulle säga typ "sorry, självklart" och sen blippa med sin fjärrkontroll till bilen. Men hon sa "Nej tyvärr" och fortsatte sitt småprat med sin kollega som om hon tyckte att hon hade gjort färdigt sitt jobb eftersom jag hade fått svar på min fråga.

Jag och mina kompisar blev chockade och vi visste inte vad vi skulle säga i en sån situation, så vi stod still några sekunder med gapande mun och gick därifrån bara. Det var under butikens ordinarie öppettider och vi var vuxna och normalt klädda. Jag i t-shirt och jeans och mina två kompisar hade tom finbyxor och skjorta. Min tolkning var att hon och hennes kollega var lata och arroganta, och att åtminstone hon som svarade mig sådär skulle få sparken närsomhelst eftersom hon jobbar som säljare men nekar kunder att provsitta deras produkter. Men nu läser jag här att det dessvärre inte var en engångshändelse.

En av mina vänner kommer ändå köpa en Tesla och jag köpte också ändå en Tesla, men det fick åtminstone mig att tänka att jag kanske borde köpa en konkurrents bil istället eftersom Teslas säljare borde alltid vara trevligare och hjälpsammare mot kunden än Teslas service-tekniker om och när det blir problem med bilen sen. Säljare borde vara hjälpsammare osv eftersom de ännu inte fått kundens pengar och när de väl fått kundens pengar så är det frestande att tänka att all service därefter är bortkastade löner eftersom de har ju redan kundens pengar. Så jag förväntade mig en om möjligt ännu sämre service-upplevelse än hennes katastrofala sälj-upplevelse. Märkligt nog så har båda mina två service-upplevelser än så länge varit mycket positiva.

Jag chansade att köpa en Tesla ändå eftersom de än så länge ger högst acceleration per krona, räckvidd per laddning och har flest laddstationer jämfört med sina konkurrenter. Men om Tesla fortsätter ha arroganta latmaskar som säljare, fortsätter ha kvalitetsproblem med bilarna och mina framtida service-upplevelser skulle bli dåliga, konkurrenternas bilar skulle få högre acceleration och räckvidd per krona och fler fungerande laddstationer, så skulle min nästa bil en konkurrent och jag skulle sluta rekommendera vänner och bekanta att köpa en Tesla och jag skulle sälja mina Tesla-aktier.

Jag köper inte argumentet att hon nekade mig och mina vänner att provsitta deras Model X pga att fjortisar/ungdomar skulle störa ordningen och att de nekar alla pga rädsla för diskriminering. MoS-butiken har helt enkelt arroganta latmaskar till säljare och en chef som låter det förbli så, vars chef inte bryr sig, vars chef inte bryr sig osv ända upp till Elon. Hade någon chef i hierarkin brytt sig eller varit minsta lilla kompetent så skulle dessa säljare avskedats för länge sen. Om nån skulle störa ordningen så får de väl ringa gallerians gemensamma väktare som de ändå redan gemensamt betalar för att finnas i gallerian. Ingen annan bil-butik har den typen av påstådda problem så de tvingas neka kunder att provsitta butikernas bilar.

Problemet är imo helt uppenbart cheferna och säljarna, inte besökarna.

Men om jag har fel och det är sant att orsaken till nekade provsittningar är att de är rädda för risken att anklagas för diskriminering, så får de väl göra som på Gröna Lund: klistra upp en linjal på väggen vid dörren som säger: "Du måste vara såhär lång för att få komma in i butiken, eller vara i sällskap med målsman som uppfyller längdkravet". Om Gröna Lund får ha ett sånt villkor för att besökare ska släppas in till berg-och-dal-banan utan att bli anklagade för diskriminering, så borde även Tesla få det. Problemet löst!

Eller så får de göra som med sina provkörningar: Alla får provsitta deras demo-bilar i 10 min per bil, per år, per person. Man måste visa sitt körkort så namn och personnummer registreras i butikens dator så det går att räkna antalet provsittningar så ingen provsitter fler gånger än tillåtet. Registret raderas en gång varje nyår så ingen onödig datalagring sker.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Mall of Scandinavia

Inlägg av taliz »

Har andra bilmärken showroom i MoS?
Är väl rätt unikt AFAIK.
Förstör nån något där så blir det nog knepigare att fixa det än på SC tex.
På SC är det händelsevis också bara att hoppa in.

Ps. Om jag frågat och fått nej så hade jag frågat varför.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av mikebike »

taliz skrev:
Har andra bilmärken showroom i MoS?
Är väl rätt unikt AFAIK.
Förstör nån något där så blir det nog knepigare att fixa det än på SC tex.
På SC är det händelsevis också bara att hoppa in.

Ps. Om jag frågat och fått nej så hade jag frågat varför.
Nej, andra bilmärken har showroom i och nära Kungsträdgården. Apropå stökiga ungdomar.
Det är 10 gånger stökigare där än i MoS.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Robertrimmevik »

Jag blir förvånad när jag läser detta. Jag har varit på MoS och lyckats snacka till mig en provkörning. Killen som följde med i bilen var sjukt proffsig och påläst. Säljaren som man sedan fick tilldelad till sig var mer som en duktig telefonförsäljare. När jag dagen efter kom tillbaka och ville jämföra och testa en MS mot M3:an som jag provade dagen innan så var det bara "telefonförsäljaren" som kunde följa med i bilen. Då var han helt tappad i situationen och kunde inte sälja in nånting.
Kan det vara så att Tesla har väldigt tydliga arbetsbeskrivningar och man ska hålla sig inom de ramarna. Hamnar man utanför har man svårt att lösa situationen.
Kan också bero på att de kanske anställer mycket ungt folk med lite arbetslivserfarenhet.
Så den unga snygga tjejen som nekade att testa baksätet på MX hade förmodligen tydliga arbetsbeskrivningar och hade nog inte erfarenhet nog att läsa av situationen.

Tycker att jag upplever detta allt mer på större företag. Har haft en del problem med postnord i höst. Ringer man supporten där så finns det några få som kan trixa och leta rätt på paket och lösa situationen efter bästa förutsättningarna. Medans de flesta bara följer givna instruktioner och är helt omöjliga att ha och göra med.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Mall of Scandinavia

Inlägg av taliz »

mikebike skrev:
taliz skrev:
Har andra bilmärken showroom i MoS?
Är väl rätt unikt AFAIK.
Förstör nån något där så blir det nog knepigare att fixa det än på SC tex.
På SC är det händelsevis också bara att hoppa in.

Ps. Om jag frågat och fått nej så hade jag frågat varför.
Nej, andra bilmärken har showroom i och nära Kungsträdgården. Apropå stökiga ungdomar.
Det är 10 gånger stökigare där än i MoS.
Nog inte så många ungdomar som är intresserade av att hoppa in i en Volvo…

Tesla är ett coolt märke, en stor skärm man kan leka med och spela spel etc. Klart det attraherar kids.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av mikebike »

taliz skrev:
mikebike skrev:
taliz skrev:
Har andra bilmärken showroom i MoS?
Är väl rätt unikt AFAIK.
Förstör nån något där så blir det nog knepigare att fixa det än på SC tex.
På SC är det händelsevis också bara att hoppa in.

Ps. Om jag frågat och fått nej så hade jag frågat varför.
Nej, andra bilmärken har showroom i och nära Kungsträdgården. Apropå stökiga ungdomar.
Det är 10 gånger stökigare där än i MoS.
Nog inte så många ungdomar som är intresserade av att hoppa in i en Volvo…

Tesla är ett coolt märke, en stor skärm man kan leka med och spela spel etc. Klart det attraherar kids.
Volvo, Polestar, Audi och VW har alla showroom i eller nära Kungsan.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av Dinsdale »

Som med alla andra ställen där det jobbar olika personer vid olika tidpunkter kan man råka ut för situationer som beskrivs i denna tråd ibland. Jag har också varit där inne några gånger genom åren (senast för att provsitta Y strax efter att den anlänt) och blivit trevligt bemött alla gånger jag sökt kontakt. Att säljarna inte är påstridiga ser jag som positivt.

En gång under pandemin var bilarna låsta när jag gick förbi, då stod det skyltar bredvid dem som förklarade att bilarna var låsta pga pandemin.

Bara som kontrast.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av sven-labil »

Precis, det verkar vara personalberoende... När vi skulle bestämma oss mellan S och X var vi till MoS 3-4 gånger under våren 2019. Då kunde det först gå utmärkt att provsitta en X men nästa vecka fick vi inte stänga dörrarna?!
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av tommyd »

sven-labil skrev:
Precis, det verkar vara personalberoende... När vi skulle bestämma oss mellan S och X var vi till MoS 3-4 gånger under våren 2019. Då kunde det först gå utmärkt att provsitta en X men nästa vecka fick vi inte stänga dörrarna?!
Inte få stänga dörrarna? Elon Musk verkar anställa ganska många ganska konstiga människor. De kanske var rädda att folk skulle testa dörrarnas nödöppnar-handtag som ibland tar sönder fönsterrutan. Men då får man väl ta sådana smällar om man nu designat en så korkad dörr och inte neka kunder att prova att stänga och öppna bildörrarna innan de beslutar sig om ett bilköp. Jag skulle bli mycket misstänksam om jag som potentiellt blivande kund inte tilläts prova att stänga och öppna bildörrarna på en demobil i en Tesla-butik. Vad är det för konstig brist de försöker dölja liksom?
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av taliz »

mikebike skrev:
taliz skrev:
mikebike skrev:
taliz skrev:
Har andra bilmärken showroom i MoS?
Är väl rätt unikt AFAIK.
Förstör nån något där så blir det nog knepigare att fixa det än på SC tex.
På SC är det händelsevis också bara att hoppa in.

Ps. Om jag frågat och fått nej så hade jag frågat varför.
Nej, andra bilmärken har showroom i och nära Kungsträdgården. Apropå stökiga ungdomar.
Det är 10 gånger stökigare där än i MoS.
Nog inte så många ungdomar som är intresserade av att hoppa in i en Volvo…

Tesla är ett coolt märke, en stor skärm man kan leka med och spela spel etc. Klart det attraherar kids.
Volvo, Polestar, Audi och VW har alla showroom i eller nära Kungsan.
De märkena attraherar endast medelålders och äldre.
Prata med vilken unge i skolåldern som helst, det är Tesla som är coolt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Mall of Scandinavia

Inlägg av jeppe_sthlm »

Var där med sambon mitt på dan för ett par veckor sedan. Då stod båda bilarna öppna, så det var bara att hoppa in.

Frågade sedan om det gick att provköra.
”Om du ska ha bilen inom två veckor kan vi fixa en tid. Annars får du återkomma i Oktober”. End of discussion.

Ok - fair, I get it. De vill kunna få iväg så mycket bilar som möjligt innan kvartalsslutet, men det stod ändå bilar i garaget.

Lägger väl egentligen ingen större värdering i det. Bor nära och kan gå dit en annan dag, men tappade lite sugen på den loja attityden. Den har jag inte alls upplevt tidigare.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Skriv svar