Som med alla andra ställen där det jobbar olika personer vid olika tidpunkter kan man råka ut för situationer som beskrivs i denna tråd ibland. Jag har också varit där inne några gånger genom åren (senast för att provsitta Y strax efter att den anlänt) och blivit trevligt bemött alla gånger jag sökt kontakt. Att säljarna inte är påstridiga ser jag som positivt.
En gång under pandemin var bilarna låsta när jag gick förbi, då stod det skyltar bredvid dem som förklarade att bilarna var låsta pga pandemin.
Bara som kontrast.
Mall of Scandinavia
Moderator: Redaktion
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 722
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
- sven-labil
- Teslaägare
- Inlägg: 258
- Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/ola13743
Re: Mall of Scandinavia
Precis, det verkar vara personalberoende... När vi skulle bestämma oss mellan S och X var vi till MoS 3-4 gånger under våren 2019. Då kunde det först gå utmärkt att provsitta en X men nästa vecka fick vi inte stänga dörrarna?!
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Re: Mall of Scandinavia
Inte få stänga dörrarna? Elon Musk verkar anställa ganska många ganska konstiga människor. De kanske var rädda att folk skulle testa dörrarnas nödöppnar-handtag som ibland tar sönder fönsterrutan. Men då får man väl ta sådana smällar om man nu designat en så korkad dörr och inte neka kunder att prova att stänga och öppna bildörrarna innan de beslutar sig om ett bilköp. Jag skulle bli mycket misstänksam om jag som potentiellt blivande kund inte tilläts prova att stänga och öppna bildörrarna på en demobil i en Tesla-butik. Vad är det för konstig brist de försöker dölja liksom?sven-labil skrev:Precis, det verkar vara personalberoende... När vi skulle bestämma oss mellan S och X var vi till MoS 3-4 gånger under våren 2019. Då kunde det först gå utmärkt att provsitta en X men nästa vecka fick vi inte stänga dörrarna?!
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Re: Mall of Scandinavia
De märkena attraherar endast medelålders och äldre.mikebike skrev:Volvo, Polestar, Audi och VW har alla showroom i eller nära Kungsan.taliz skrev:Nog inte så många ungdomar som är intresserade av att hoppa in i en Volvo…mikebike skrev:Nej, andra bilmärken har showroom i och nära Kungsträdgården. Apropå stökiga ungdomar.taliz skrev:Har andra bilmärken showroom i MoS?
Är väl rätt unikt AFAIK.
Förstör nån något där så blir det nog knepigare att fixa det än på SC tex.
På SC är det händelsevis också bara att hoppa in.
Ps. Om jag frågat och fått nej så hade jag frågat varför.
Det är 10 gånger stökigare där än i MoS.
Tesla är ett coolt märke, en stor skärm man kan leka med och spela spel etc. Klart det attraherar kids.
Prata med vilken unge i skolåldern som helst, det är Tesla som är coolt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Mall of Scandinavia
Var där med sambon mitt på dan för ett par veckor sedan. Då stod båda bilarna öppna, så det var bara att hoppa in.
Frågade sedan om det gick att provköra.
”Om du ska ha bilen inom två veckor kan vi fixa en tid. Annars får du återkomma i Oktober”. End of discussion.
Ok - fair, I get it. De vill kunna få iväg så mycket bilar som möjligt innan kvartalsslutet, men det stod ändå bilar i garaget.
Lägger väl egentligen ingen större värdering i det. Bor nära och kan gå dit en annan dag, men tappade lite sugen på den loja attityden. Den har jag inte alls upplevt tidigare.
Frågade sedan om det gick att provköra.
”Om du ska ha bilen inom två veckor kan vi fixa en tid. Annars får du återkomma i Oktober”. End of discussion.
Ok - fair, I get it. De vill kunna få iväg så mycket bilar som möjligt innan kvartalsslutet, men det stod ändå bilar i garaget.
Lägger väl egentligen ingen större värdering i det. Bor nära och kan gå dit en annan dag, men tappade lite sugen på den loja attityden. Den har jag inte alls upplevt tidigare.
Model S Standard Range Raven
Re: Mall of Scandinavia
Tesla skulle tjäna mycket mer pengar om de höjde priset på sina bilar, höjde byggkvaliteten på bilarna, lät bli att sälja sina demobilar så alla alltid kunde provsitta och provköra, alltid hade lånebilar i reserv för kunder som lämnade in sina bilar på reparation, och förbättrade service- och köpupplevelserna. Att Tesla behåller alltför låga priser på sina bilar är bara en dålig ursäkt för inkompetens och ovilja att göra Teslaägandet en upplevelse bättre än den vanliga bilägarupplevelsen. Om bilarna tar slut sista månaden i varje kvartal så är deras prissättare inkompetent som gör om samma misstag kvartal efter kvartal utan att lära sig av sina misstag.jeppe_sthlm skrev:Var där med sambon mitt på dan för ett par veckor sedan. Då stod båda bilarna öppna, så det var bara att hoppa in.
Frågade sedan om det gick att provköra.
”Om du ska ha bilen inom två veckor kan vi fixa en tid. Annars får du återkomma i Oktober”. End of discussion.
Ok - fair, I get it. De vill kunna få iväg så mycket bilar som möjligt innan kvartalsslutet, men det stod ändå bilar i garaget.
Lägger väl egentligen ingen större värdering i det. Bor nära och kan gå dit en annan dag, men tappade lite sugen på den loja attityden. Den har jag inte alls upplevt tidigare.
Teslas ledning är lika inkompetent som inte byter ut sin uppenbart inkompetenta prissättare som ständigt missbedömer tillgång och efterfrågan och därför ständigt sätter för låga priser. Att få slut på bilar att sälja är inte en fördel eller nåt att vara stolt över. Det är lika allvarligt för lönsamheten som vilken annan typ av produktionsstopp som helst.
Att sen skylla dålig byggkvalitet och avsaknad av demobilar, lånebilar och reservdelar osv på att "folk köper alla våra bilar ändå så vi behöver inte förbättra oss på våra uppenbara svagheter" är bara en taskig och olönsam attityd som kommer bestraffa sig särskilt mycket i längden (men ganska mycket även nu) om och när nån konkurrent kommit ikapp Teslas styrkor.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075