I det här fallet är det ju dessutom Tesla som satt dit hjulen så man kan ju tycka att de borde sitta ordentligt...Jerker skrev:Så efterdragningen ska alltså täcka upp för slarv? Då har man en väldigt lättsinnig syn på sin yrkesroll, om bilägarna måste kolla upp att däckverkstaden gjort sitt jobb eller inte.Bjelke skrev:Slarv helt enkelt, hänt mig ocksåJerker skrev:Märkligt. Hur bär de sig åt då?taliz skrev:När jag fått hjul monterade av däckfirmor har jag flera ggr upptäckt att någon bult e lös när jag efterdrar.
Jag kan tänka mig att det var ett måste för ganska länge sedan, när det var rätt skiftande kvalitet på både fälgar och fästena i hjulaxlarna, men på dagens bilar är det säkert bättre bevänt med den saken och drar man med en mutterdragare så får man tillräckligt moment för att de ska sitta ordentligt från början (såvida man gör jobbet rätt, vill säga).
Men å andra sidan: Efterdrar man själv med rätt moment efter ca 10 mil så sitter de ju garanterat...