Nu är det ett sidospår men vår tidiga 2020 har asymmetriskt halvljus. Varför skulle tesla ha taket bort det?mikebike skrev:De tidiga 2021:orna har inte asymmetriskt halvljus....
Har det något med LED matrix ljusen att göra?
Moderator: Redaktion
Nu är det ett sidospår men vår tidiga 2020 har asymmetriskt halvljus. Varför skulle tesla ha taket bort det?mikebike skrev:De tidiga 2021:orna har inte asymmetriskt halvljus....
Min 2020 som levererades i september förra året har också asymetriskt halvljus.FStaake skrev:Nu är det ett sidospår men vår tidiga 2020 har asymmetriskt halvljus. Varför skulle tesla ha taket bort det?mikebike skrev:De tidiga 2021:orna har inte asymmetriskt halvljus....
Har det något med LED matrix ljusen att göra?
Min bil som levererades för nästan exakt ett år sedan har inte asymmetriskt halvljus, men de som levererades senare har det.FStaake skrev:Nu är det ett sidospår men vår tidiga 2020 har asymmetriskt halvljus. Varför skulle tesla ha taket bort det?mikebike skrev:De tidiga 2021:orna har inte asymmetriskt halvljus....
Har det något med LED matrix ljusen att göra?
Det är skillnaden mellan adaptivt helljus och inte som behöver upplevas för att man ska förstå fördelarna. Det brukar bli en del diskussioner kring det där, samtidigt är utrustningen relativt sällsynt och få har därför verkliga erfarenheter av systemet. Fakta är också att du inte behöver adaptivt helljus om du primärt kör med bilen på upplysta vägar för då aktiveras det inte i alla fall. Många bor ju i eller i omedelbar närhet till en stad och det är främst dit man åker till jobb, för att handla osv. Under sommarens bilresor är det ändå ljust långt in på kvällen osv. Men för de som kan nyttja systemet är det till stor hjälp.zimpan skrev:
Håller med om mycket av detta, men nya Model 3 (2021) har väldigt bra strålkastare, brett och fint helljus och halvljus, och halvlljuset är väldigt asymmetriskt och lyser långt på högerkanten. Dock inte matrix-avbländning tyvärr (ännu). Och den adaptiva farthållaren funkar fint.
Nu är det lite snöigt här så jag provade att gasa till lite i kurvorna. Det var en riktigt tråkig upplevelse, det hände ingenting förutom att man hörde att antispinn gick in lite. Det hördes bara, det kändes knappt. Trodde man skulle kunna ha lite kul nu när jag har dubbfritt och därmed inte sliter på dubbarna men bilen svängde inte ut med bakdelen alls. Och inte finns det nån handbroms att rycka i heller, bara den fjantiga p-knappen som inte fungerar under färdkrosussorken skrev:Hur är förresten M3 SR+ med bakhjulsdrift på vintern. Det är sambon som tyckte det lät lite lurigt men det kanske är en ickefråga med alla hjälpsystem som finns idag?
Kolla in teslakalkylen.com och labba lite. Personligen gillar jag inte inlåsningseffekten med leasing - jag har valt privat billån på vår men har även typ alltid tidigare haft bilar i fem-åtta år. Inget är rätt för alla, ta det som känns bäst/ryms i din kalkyl! Jag som många andra med elbil har upptäckt att det är så grymt kul o nice att köra den så milen drar iväg fort, kört 50% längre under första året än med alla tidigare bilar…krosussorken skrev:Funderar också på det här med privatleasing vs billån.
…
Många säger väl att privatleasing vid en TCO-kalkyl ofta är mer förmånlig. Men om man räknar med att man har bilen i låt säga 6 år, då kanske ett köp är att föredra? Hur tänker ni andra?
Kom in sent i den här tråden så har inte läst allt i mellan.krosussorken skrev:Hej!
Ny här på forumet så ni får gärna säga till om den här tråden hamnat fel.
Jag och min sambo står i begrepp att bli med elbil. Kollat runt på en hel del olika modeller men tycker ändå att vi har kommit fram till att det lutar åt Tesla M3 SR+, Polestar 2 och möjligen någon av MGs snikmodeller om vi får lite kalla fötter ekonomiskt.
Tesla - Frågor
• Autopilot, finns lite olika val där. Ska man välja till något eller köra bilen som standard?
• Blir heller inte riktigt klok på deras hemsida om de erbjuder privatleasing? Jag har tagit mina siffror från Carla som har ett erbjudande där allt ingår. Rätt eller fel.
-----------------------------
Polestar 2 - Frågor
• paket (standardpaket, pilot eller plus). Svårt att avgöra vad man bör välja. Finns det några avgörande detaljer i de olika paketen man inte kan bortse ifrån? Har bland annat läst i förbifarten att värmepump är tacksamt i våra nordiska klimat. Är det för att förvärma batteriet vid kalla dagar? Är det något man absolut ska ha? Det låg nog i största tillvalspaketet "plus".
-----------------------------
• Klimatbonus - vad gäller här? Är den slut i dagsläget så man bör vänta med att köpa bil till efter årsskiftet eller hur fungerar det?
• Bilen kommer i huvudsak användas som pendlarbil, ca 4-12 mil ToR/dag beroende på vem av oss som kör. Det kommer bli några få långkörningar per år, men mestadels kommer laddning ske hemma i garaget. Hur mycket ska man hänga upp sig på Teslas förtjänster när det kommer till laddnätverk eller är det en ickefråga med det användningsområdet som vi kommer ha den till?
Många frågor blir det! Hoppas ni som är kunniga kan hjälpa mig att reda ut några av dom åtminstone:).
Tack på förhand!
Ja, men när den blir utbetalad spelar ingen roll. Kan så klart bero på bolaget men när jag privatleasade Nissan Leaf så påverkades inte leasingen av att bonusen betalades ut.Dafro skrev:Nja på ditt svar på 4. Miljöbonusen är inte en ickefråga för leasing, slår direkt på månadskostnaden.
Jag har också lurat på detta som leasar bilen på firman från DNB (finansiell leasing). Känns som att det är bankerna/leasingbolagen sänker leasingavgiften oavsett, och verkar ta fulla risken även om de inte fått utbetalt miljöbonusen från staten?LarsL skrev:Ja, men när den blir utbetalad spelar ingen roll. Kan så klart bero på bolaget men när jag privatleasade Nissan Leaf så påverkades inte leasingen av att bonusen betalades ut.Dafro skrev:Nja på ditt svar på 4. Miljöbonusen är inte en ickefråga för leasing, slår direkt på månadskostnaden.
Man får se till att bilen roterar så kraftigt att bromsarna inte klarar av att vända den rätt. Får man till det kan man motverka med gasen och räta upp bilen snyggt. Synd att det inte finns ett sportläge som tillåter mer för det hade varit en sjukt rolig bil då.Dinsdale skrev:Nu är det lite snöigt här så jag provade att gasa till lite i kurvorna. Det var en riktigt tråkig upplevelse, det hände ingenting förutom att man hörde att antispinn gick in lite. Det hördes bara, det kändes knappt. Trodde man skulle kunna ha lite kul nu när jag har dubbfritt och därmed inte sliter på dubbarna men bilen svängde inte ut med bakdelen alls. Och inte finns det nån handbroms att rycka i heller, bara den fjantiga p-knappen som inte fungerar under färdkrosussorken skrev:Hur är förresten M3 SR+ med bakhjulsdrift på vintern. Det är sambon som tyckte det lät lite lurigt men det kanske är en ickefråga med alla hjälpsystem som finns idag?
Det kändes tryggt och säkert iaf, så man får vara glad för det lilla.
(Hade framhjulsdriven volvo förut.)
Skulle gå på SR+ pga SuC nätverket men ta den på avbetalning via Tesla i 7år pga högt andrahandsvärde (blir billigast milkostnad så och man kör gärna lite mer med elbil för att det är så härlig upplevelse).krosussorken skrev:Hej!
Ny här på forumet så ni får gärna säga till om den här tråden hamnat fel.
Jag och min sambo står i begrepp att bli med elbil. Kollat runt på en hel del olika modeller men tycker ändå att vi har kommit fram till att det lutar åt Tesla M3 SR+, Polestar 2 och möjligen någon av MGs snikmodeller om vi får lite kalla fötter ekonomiskt.
Jag har gjort sammanställningar på lite olika paket.
Tesla M3 SR+ - Privatleasing (Carla)
2000 mil 6795
V-hjul inkl.
Försäkring inkl.
Skatt inkl.
Service inkl.
Summa 6795 kr/mån
* om man väljer avtal med 1500 mil och 500 övermil blir det billigare konstigt nog, 12,5 kr/mil x 500 = 521 kr/mån. Totalt 6516 kr/mån
-----------------------------
Polestar 2 Std Range
2000 mil 4445
V-hjul 593
Försäkring 433
Skatt 30
Service inkl.
Summa 5501 kr/mån
* Vid paket pilot tillkommer 736 kr (=6237 kr/mån)
* Vid paket plus tillkommer 828 kr (=6329 kr/mån)
Tesla - Frågor
• Autopilot, finns lite olika val där. Ska man välja till något eller köra bilen som standard?
• Blir heller inte riktigt klok på deras hemsida om de erbjuder privatleasing? Jag har tagit mina siffror från Carla som har ett erbjudande där allt ingår. Rätt eller fel.
-----------------------------
Polestar 2 - Frågor
• paket (standardpaket, pilot eller plus). Svårt att avgöra vad man bör välja. Finns det några avgörande detaljer i de olika paketen man inte kan bortse ifrån? Har bland annat läst i förbifarten att värmepump är tacksamt i våra nordiska klimat. Är det för att förvärma batteriet vid kalla dagar? Är det något man absolut ska ha? Det låg nog i största tillvalspaketet "plus".
-----------------------------
• Klimatbonus - vad gäller här? Är den slut i dagsläget så man bör vänta med att köpa bil till efter årsskiftet eller hur fungerar det?
• Bilen kommer i huvudsak användas som pendlarbil, ca 4-12 mil ToR/dag beroende på vem av oss som kör. Det kommer bli några få långkörningar per år, men mestadels kommer laddning ske hemma i garaget. Hur mycket ska man hänga upp sig på Teslas förtjänster när det kommer till laddnätverk eller är det en ickefråga med det användningsområdet som vi kommer ha den till?
Många frågor blir det! Hoppas ni som är kunniga kan hjälpa mig att reda ut några av dom åtminstone:).
Tack på förhand!
Tycker det är svårt som sagt hur man ska tänka. Men om man tänker sig avbetalning, var kan man räkna på det? På deras hemsida kan man bara ange 36 månader som är förvalt?NiklasTesla skrev:Skulle gå på SR+ pga SuC nätverket men ta den på avbetalning via Tesla i 7år pga högt andrahandsvärde (blir billigast milkostnad så och man kör gärna lite mer med elbil för att det är så härlig upplevelse).krosussorken skrev:Hej!
Ny här på forumet så ni får gärna säga till om den här tråden hamnat fel.
Jag och min sambo står i begrepp att bli med elbil. Kollat runt på en hel del olika modeller men tycker ändå att vi har kommit fram till att det lutar åt Tesla M3 SR+, Polestar 2 och möjligen någon av MGs snikmodeller om vi får lite kalla fötter ekonomiskt.
Jag har gjort sammanställningar på lite olika paket.
Tesla M3 SR+ - Privatleasing (Carla)
2000 mil 6795
V-hjul inkl.
Försäkring inkl.
Skatt inkl.
Service inkl.
Summa 6795 kr/mån
* om man väljer avtal med 1500 mil och 500 övermil blir det billigare konstigt nog, 12,5 kr/mil x 500 = 521 kr/mån. Totalt 6516 kr/mån
-----------------------------
Polestar 2 Std Range
2000 mil 4445
V-hjul 593
Försäkring 433
Skatt 30
Service inkl.
Summa 5501 kr/mån
* Vid paket pilot tillkommer 736 kr (=6237 kr/mån)
* Vid paket plus tillkommer 828 kr (=6329 kr/mån)
Tesla - Frågor
• Autopilot, finns lite olika val där. Ska man välja till något eller köra bilen som standard?
• Blir heller inte riktigt klok på deras hemsida om de erbjuder privatleasing? Jag har tagit mina siffror från Carla som har ett erbjudande där allt ingår. Rätt eller fel.
-----------------------------
Polestar 2 - Frågor
• paket (standardpaket, pilot eller plus). Svårt att avgöra vad man bör välja. Finns det några avgörande detaljer i de olika paketen man inte kan bortse ifrån? Har bland annat läst i förbifarten att värmepump är tacksamt i våra nordiska klimat. Är det för att förvärma batteriet vid kalla dagar? Är det något man absolut ska ha? Det låg nog i största tillvalspaketet "plus".
-----------------------------
• Klimatbonus - vad gäller här? Är den slut i dagsläget så man bör vänta med att köpa bil till efter årsskiftet eller hur fungerar det?
• Bilen kommer i huvudsak användas som pendlarbil, ca 4-12 mil ToR/dag beroende på vem av oss som kör. Det kommer bli några få långkörningar per år, men mestadels kommer laddning ske hemma i garaget. Hur mycket ska man hänga upp sig på Teslas förtjänster när det kommer till laddnätverk eller är det en ickefråga med det användningsområdet som vi kommer ha den till?
Många frågor blir det! Hoppas ni som är kunniga kan hjälpa mig att reda ut några av dom åtminstone:).
Tack på förhand!
MVH
Var länge sedan jag hade billån. Är det via tesla eller har du löst det på annat håll? Jag r dålig koll på var det är lämpligast att vända sig där man får schyssta villkor. Har du något tips?Skyltspurtaren skrev:Kolla in teslakalkylen.com och labba lite. Personligen gillar jag inte inlåsningseffekten med leasing - jag har valt privat billån på vår men har även typ alltid tidigare haft bilar i fem-åtta år. Inget är rätt för alla, ta det som känns bäst/ryms i din kalkyl! Jag som många andra med elbil har upptäckt att det är så grymt kul o nice att köra den så milen drar iväg fort, kört 50% längre under första året än med alla tidigare bilar…krosussorken skrev:Funderar också på det här med privatleasing vs billån.
…
Många säger väl att privatleasing vid en TCO-kalkyl ofta är mer förmånlig. Men om man räknar med att man har bilen i låt säga 6 år, då kanske ett köp är att föredra? Hur tänker ni andra?
Tror inte man ska räkan med att tesla fortsätter att ha så högt andrahandsvärde som hittills, 5 år är lämpligare tid att betala av på om man inte vill riskera att ha mer lån än värde kvar nör man byter bilen efter tex 3 år. Mitt argument är att tesla öser ut bilar just nu och alla som kan köper en ny, måste bli en mättnad, kanske under nästa år men om ett par år. Är lite av en bubbla nu, fast det sa man ju om Teslas aktie också, jag vet, men detta är en viss skillnad.NiklasTesla skrev:Skulle gå på SR+ pga SuC nätverket men ta den på avbetalning via Tesla i 7år pga högt andrahandsvärde (blir billigast milkostnad så och man kör gärna lite mer med elbil för att det är så härlig upplevelse).krosussorken skrev:Hej!
Ny här på forumet så ni får gärna säga till om den här tråden hamnat fel.
Jag och min sambo står i begrepp att bli med elbil. Kollat runt på en hel del olika modeller men tycker ändå att vi har kommit fram till att det lutar åt Tesla M3 SR+, Polestar 2 och möjligen någon av MGs snikmodeller om vi får lite kalla fötter ekonomiskt.
Jag har gjort sammanställningar på lite olika paket.
Tesla M3 SR+ - Privatleasing (Carla)
2000 mil 6795
V-hjul inkl.
Försäkring inkl.
Skatt inkl.
Service inkl.
Summa 6795 kr/mån
* om man väljer avtal med 1500 mil och 500 övermil blir det billigare konstigt nog, 12,5 kr/mil x 500 = 521 kr/mån. Totalt 6516 kr/mån
-----------------------------
Polestar 2 Std Range
2000 mil 4445
V-hjul 593
Försäkring 433
Skatt 30
Service inkl.
Summa 5501 kr/mån
* Vid paket pilot tillkommer 736 kr (=6237 kr/mån)
* Vid paket plus tillkommer 828 kr (=6329 kr/mån)
Tesla - Frågor
• Autopilot, finns lite olika val där. Ska man välja till något eller köra bilen som standard?
• Blir heller inte riktigt klok på deras hemsida om de erbjuder privatleasing? Jag har tagit mina siffror från Carla som har ett erbjudande där allt ingår. Rätt eller fel.
-----------------------------
Polestar 2 - Frågor
• paket (standardpaket, pilot eller plus). Svårt att avgöra vad man bör välja. Finns det några avgörande detaljer i de olika paketen man inte kan bortse ifrån? Har bland annat läst i förbifarten att värmepump är tacksamt i våra nordiska klimat. Är det för att förvärma batteriet vid kalla dagar? Är det något man absolut ska ha? Det låg nog i största tillvalspaketet "plus".
-----------------------------
• Klimatbonus - vad gäller här? Är den slut i dagsläget så man bör vänta med att köpa bil till efter årsskiftet eller hur fungerar det?
• Bilen kommer i huvudsak användas som pendlarbil, ca 4-12 mil ToR/dag beroende på vem av oss som kör. Det kommer bli några få långkörningar per år, men mestadels kommer laddning ske hemma i garaget. Hur mycket ska man hänga upp sig på Teslas förtjänster när det kommer till laddnätverk eller är det en ickefråga med det användningsområdet som vi kommer ha den till?
Många frågor blir det! Hoppas ni som är kunniga kan hjälpa mig att reda ut några av dom åtminstone:).
Tack på förhand!
MVH
Vem vet vem vet. Med den höga inflation vi har kanske andrahandsvärdet snart är det dubbla eller mycket mer jämfört med vad bilen köptes för 2019Dafro skrev:Tror inte man ska räkan med att tesla fortsätter att ha så högt andrahandsvärde som hittills, 5 år är lämpligare tid att betala av på om man inte vill riskera att ha mer lån än värde kvar nör man byter bilen efter tex 3 år. Mitt argument är att tesla öser ut bilar just nu och alla som kan köper en ny, måste bli en mättnad, kanske under nästa år men om ett par år. Är lite av en bubbla nu, fast det sa man ju om Teslas aktie också, jag vet, men detta är en viss skillnad.NiklasTesla skrev:Skulle gå på SR+ pga SuC nätverket men ta den på avbetalning via Tesla i 7år pga högt andrahandsvärde (blir billigast milkostnad så och man kör gärna lite mer med elbil för att det är så härlig upplevelse).krosussorken skrev:Hej!
Ny här på forumet så ni får gärna säga till om den här tråden hamnat fel.
Jag och min sambo står i begrepp att bli med elbil. Kollat runt på en hel del olika modeller men tycker ändå att vi har kommit fram till att det lutar åt Tesla M3 SR+, Polestar 2 och möjligen någon av MGs snikmodeller om vi får lite kalla fötter ekonomiskt.
Jag har gjort sammanställningar på lite olika paket.
Tesla M3 SR+ - Privatleasing (Carla)
2000 mil 6795
V-hjul inkl.
Försäkring inkl.
Skatt inkl.
Service inkl.
Summa 6795 kr/mån
* om man väljer avtal med 1500 mil och 500 övermil blir det billigare konstigt nog, 12,5 kr/mil x 500 = 521 kr/mån. Totalt 6516 kr/mån
-----------------------------
Polestar 2 Std Range
2000 mil 4445
V-hjul 593
Försäkring 433
Skatt 30
Service inkl.
Summa 5501 kr/mån
* Vid paket pilot tillkommer 736 kr (=6237 kr/mån)
* Vid paket plus tillkommer 828 kr (=6329 kr/mån)
Tesla - Frågor
• Autopilot, finns lite olika val där. Ska man välja till något eller köra bilen som standard?
• Blir heller inte riktigt klok på deras hemsida om de erbjuder privatleasing? Jag har tagit mina siffror från Carla som har ett erbjudande där allt ingår. Rätt eller fel.
-----------------------------
Polestar 2 - Frågor
• paket (standardpaket, pilot eller plus). Svårt att avgöra vad man bör välja. Finns det några avgörande detaljer i de olika paketen man inte kan bortse ifrån? Har bland annat läst i förbifarten att värmepump är tacksamt i våra nordiska klimat. Är det för att förvärma batteriet vid kalla dagar? Är det något man absolut ska ha? Det låg nog i största tillvalspaketet "plus".
-----------------------------
• Klimatbonus - vad gäller här? Är den slut i dagsläget så man bör vänta med att köpa bil till efter årsskiftet eller hur fungerar det?
• Bilen kommer i huvudsak användas som pendlarbil, ca 4-12 mil ToR/dag beroende på vem av oss som kör. Det kommer bli några få långkörningar per år, men mestadels kommer laddning ske hemma i garaget. Hur mycket ska man hänga upp sig på Teslas förtjänster när det kommer till laddnätverk eller är det en ickefråga med det användningsområdet som vi kommer ha den till?
Många frågor blir det! Hoppas ni som är kunniga kan hjälpa mig att reda ut några av dom åtminstone:).
Tack på förhand!
MVH
Det enda som händer om du väljer 1000 mil per år och kör 2000 mil är att bilen kanske är mindre värd än restvärdet när du en dag säljer den. Det du får göra i det läget är att du får skjuta till mellanskillnaden för att lösa lånet. Det finns inga straffavgifter som med leasing.krosussorken skrev:Börjar närma mig ett beslut gällande bilfrågan. Var och provkörde en Polestar 2 idag, men det känns som det börjar luta åt en M3, gärna LR.
Lite frågor som kommit upp på tapeten som ni gärna får hjälpa mig med.
-vid köp och finansiering av bilen. Man klickar i antalet mil per år, för att få till restvärdet. Hur noga är det att detta är helt korrekt? Gissar att vi hamnar 1500-2000 mil. Kan man anta att restvärdet är såpass bra så man kan välja det lägre alternativet eller skjuter man sig i foten?
-vad är normalt efter 36 månader. Hör tesla av sig för att eventuellt köpa en ny, eller förs lånet över på t.ex 4 år rak avbetalning? Känns som månadskostnaden sticker upp då?
-klimatbonusen - ska man vara orolig att man blir utan den?
-leveranstid - står Juni med det utförandet jag klickat i. Bytet man färg eller ändrar fälgar får man en tidigare leverans. Är det vanligt att de har det så? Eller kan man hoppas att det blir tidigare än juni?
Tack för att ni står ut med mina många och krångliga frågor .
Tack för bra svar! Gällande finansiering känns det lite trist om man efter 3 år får en högre månadskostnad för en ”gammal” bil. Då kanske det är bättre att lägga upp på 7 år och sedan ha lite mer svängrum med hur man vill göra. Hur vanligt är det att folk kör på det upplägget?Dinsdale skrev:Det enda som händer om du väljer 1000 mil per år och kör 2000 mil är att bilen kanske är mindre värd än restvärdet när du en dag säljer den. Det du får göra i det läget är att du får skjuta till mellanskillnaden för att lösa lånet. Det finns inga straffavgifter som med leasing.krosussorken skrev:Börjar närma mig ett beslut gällande bilfrågan. Var och provkörde en Polestar 2 idag, men det känns som det börjar luta åt en M3, gärna LR.
Lite frågor som kommit upp på tapeten som ni gärna får hjälpa mig med.
-vid köp och finansiering av bilen. Man klickar i antalet mil per år, för att få till restvärdet. Hur noga är det att detta är helt korrekt? Gissar att vi hamnar 1500-2000 mil. Kan man anta att restvärdet är såpass bra så man kan välja det lägre alternativet eller skjuter man sig i foten?
-vad är normalt efter 36 månader. Hör tesla av sig för att eventuellt köpa en ny, eller förs lånet över på t.ex 4 år rak avbetalning? Känns som månadskostnaden sticker upp då?
-klimatbonusen - ska man vara orolig att man blir utan den?
-leveranstid - står Juni med det utförandet jag klickat i. Bytet man färg eller ändrar fälgar får man en tidigare leverans. Är det vanligt att de har det så? Eller kan man hoppas att det blir tidigare än juni?
Tack för att ni står ut med mina många och krångliga frågor .
Efter 36 mån hör banken som lånat ut pengar till dig, antingen får du lösa lånet med kontanter eller så får du ta ett nytt billån. Det nya lånet har dock sämre ränta (nästan 5% i dagsläget). För att slippa krångla med att behöva hosta upp ett antal hundra tusen om 36 mån (eller få en väsentligt högre ränta på det nya lånet), ta lånet på längre tid än 36 mån. Max är sju år med 0% restvärde. Då har du samma lånevillkor (inkl räntan) hela tiden du har kvar bilen. I finansieringskalkylen du får fram efter beställning kan du max dra upp reglaget till fem år, vill du ha sju år får du kontakta långivaren (dnb om det är via teslas hemsida).
Klimatbonusen får du nog chansa med.
Leveranstid kan pendla åt båda håll, du kan bli matchad med en lagerbil tidigare eller få vänta lite extra.
Jag får kolla det där med finansieringen. Blir bara lite fundersam vad som händer år 4, när man valt initialt 36 mån med restskuld. Känns som det kanske blir en stor skillnad i månadskostnad? Å andra sidan har man haft en billigare kostnad än om man lägger upp rak avbetalning på 84 mån gissar jag?pejvic skrev:1. Miljöbonus kan du vara säker på.
2. Köp bilen på teslas hemsida - sen kan du i god tid innan leverans justera finansieringen. Ring dnb och bolla med dem. Då kan du troligen redan nu förlänga de 36 månaderna. Från månad 7 har du lägre månadskostnad. Du frågade tidigare ang bakhjulsdriften. Jag har kört modell tre sedan första dagen den kom i Sverige och kört två olika LR och kör nu omkring i en SR.
Det är helt sjukt vad stabil den är i snö. Jag försöker provocera den i kurvor med mera och det känns till och med som att den bromsar ett av framhjulen för att häva sladd. Så jag kan inte säga att 4wd kändes mer säker. Isåfall bara för att ta sig loss såklart. Nya model3 som ej är 4wd heter inte Sr längre utan har en räckvidd på över 500km wltp med 18’.
Om det är privatleasing som du först tänkte jag så kan du hoppa över dragkrok. Men om du ska köpa bilen så rekommenderar dig väldigt starkt att ta dragkroken.
bilen kommer bli mycket lättare att sälja sen och du kommer få tillbaka varenda krona av insatt kapital för dragkroken. Utan dragkrok så kapar du 50 % av köparna minst vid en försäljning. Det är just för att dragkrok på modell 3 inte går att eftermontera som de gör på till exempel modell Y.