Jag håller med...mikebike skrev:En sportbil har två dörrar....
...Men om BMW I4, M3P och audi GT platsar som sportbil så är nog Polestar 2 med Performance Pack och Power Boost väl så snabb på bana?
Men de är alla sportiga bilar, inte sportbilar
Moderator: Redaktion
Jag håller med...mikebike skrev:En sportbil har två dörrar....
Det tror jag inte. Fortfarande en SUV på 2,7 ton väl?Off Grid Byggaren skrev:Audi e-tron sportback med 503 HK borde ju vara rätt körglad.
Och kommer den som facelift i år med över 60 mil WLTP och lite andra nyheter är den ju inte så tokig.
Precis, en sportbil behöver inte ens vara snabb.Maw skrev:Jag håller med...mikebike skrev:En sportbil har två dörrar....
...Men om BMW I4, M3P och audi GT platsar som sportbil så är nog Polestar 2 med Performance Pack och Power Boost väl så snabb på bana?
Men de är alla sportiga bilar, inte sportbilar
Då har TS valt fel rubrik.MWall skrev:Och så är vi igång igen...
Jag tror TS frågar efter en sportig bil som kan användas till vardags och inte en renodlad sportbil. Men jag kan ha fel.
Fet-eTron blir nog aldrig en körglad bil hur man än vänder och vrider på det på samma sätt som en S-klass aldrig blir det även om det står AMG på den.Off Grid Byggaren skrev:Audi e-tron sportback med 503 HK borde ju vara rätt körglad.
Och kommer den som facelift i år med över 60 mil WLTP och lite andra nyheter är den ju inte så tokig.
Svårt att säga. Precis som med CT så tror jag det hänger på 4680.slugger75 skrev:Jo, men TS frågade ju efter bilar som kommer inom 2-3 år.Pontus skrev:4 inlägg utan att Roadstern är nämnd...
även om den också blir väldigt dyr så är det säkert en kul bil som kan gå att använda till vardags beroende på vilket utrymme man har behov av.
Kommer Cupra i någon mer sportig version för vägarna?
Tror du verkligen Roadster kommer hit innan 2025?
Kan hålla med om din definition (även om det är svårt med denna typ av definitioner), men TS specade tydligt redan i första posten kravet:dd88 skrev:Sportbil för mig är något som är olidligt att användas till annat än vad den är avsedd för, annars är det bara en dålig kompromiss.
Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?undrande skrev:.../ Giulia Quadrifoglio är nog det som jag skulle beskriva som närmast det jag söker.
M3 nära. 911 nära.
Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?
Skulle gärna vilja läsa vad undrande som startade tråden tycker också.dd88 skrev:Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?
Det största problemet är väl att det inte finns någon sådan bil med elektrisk drivlina?
Det beror på vad man vill ha. Låter som du/ni vill ha en amerikansk muskelbil. Mycket "attityd" och låter, men går extremt långsamt på bana eller om man kör aktivt. Tror något åt det hållet kan vara rätt riktning att kika på.dd88 skrev:Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?
Det största problemet är väl att det inte finns någon sådan bil med elektrisk drivlina?
dd88 har tagit över den rollen att prata för TS (som verkar dragit).SwedishAdvocate skrev:Skulle gärna vilja läsa vad undrande som startade tråden tycker också.dd88 skrev:Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?
Det största problemet är väl att det inte finns någon sådan bil med elektrisk drivlina?
Extremt långsamt? Nu var det väl Alfan som vi diskuterade? Den är väl vare sig långsam eller amerikansk?martinot skrev:Det beror på vad man vill ha. Låter som du/ni vill ha en amerikansk muskelbil. Mycket "attityd" och låter, men går extremt långsamt på bana eller om man kör aktivt. Tror något åt det hållet kan vara rätt riktning att kika på.dd88 skrev:Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?
Det största problemet är väl att det inte finns någon sådan bil med elektrisk drivlina?
Stämmer. Det är inte Taycan eller BMW:en du föreslog heller.MWall skrev:Extremt långsamt? Nu var det väl Alfan som vi diskuterade? Den är väl vare sig långsam eller amerikansk?martinot skrev:Det beror på vad man vill ha. Låter som du/ni vill ha en amerikansk muskelbil. Mycket "attityd" och låter, men går extremt långsamt på bana eller om man kör aktivt. Tror något åt det hållet kan vara rätt riktning att kika på.dd88 skrev:Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan saknar?
Det största problemet är väl att det inte finns någon sådan bil med elektrisk drivlina?
Jag förstår inte riktigt. Model 3 är en fin vardagsbil om än lite bullrig. Men nån sportbil är det inte.
*LOL*Maw skrev:Nu blir jag lite förvirrad.. Är inte Tesla en Amerikansk muskelbil?
Så här ser jag det:dd88 skrev:Attityd. För den här typen av bilar så är det viktigare än att vara "bäst".SwedishAdvocate skrev:Så vad är det Guilian har som Teslan [Model 3 i olika varianter] saknar?
Det största problemet är väl att det inte finns någon sådan bil med elektrisk drivlina?