Tesla eller vad?

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Tesla eller vad?

Inlägg av Klintan »

Frisk skrev:
Nu varierar ju försäkringar en del, men jag betalar mindre i försäkring för model S 75D (december) 2018 än jag gjorde för BMW 520D 2015. Allt annat samma med försäkringsbolag, adress mil etc.
Var det flera bolag som kunde ge bra pris på försäkringen eller bara ett? När jag helförsäkrade S75D kunde WaterCircles ge mig ett pris runt 10', sen kom TH på 18' och resten runt 30'. Det gav en viss osäkerhet för framtiden, kan WaterCircles fortsätta med sina priser? De har kommit sista året med aggressiv prissättning.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
The Gentleman
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 dec 2021 09:28

Re: Tesla eller vad?

Inlägg av The Gentleman »

Jag har också funderat på detta, men kan man tro och hoppas att fler bolag vill försäkra Teslor nu när de väller in i landet? Borde ju kunna leda till en mer normal prissättning?
Skogsmullen
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 jan 2022 08:07

Re: Tesla eller vad?

Inlägg av Skogsmullen »

Klintan skrev:
Frisk skrev:
Nu varierar ju försäkringar en del, men jag betalar mindre i försäkring för model S 75D (december) 2018 än jag gjorde för BMW 520D 2015. Allt annat samma med försäkringsbolag, adress mil etc.
Var det flera bolag som kunde ge bra pris på försäkringen eller bara ett? När jag helförsäkrade S75D kunde WaterCircles ge mig ett pris runt 10', sen kom TH på 18' och resten runt 30'. Det gav en viss osäkerhet för framtiden, kan WaterCircles fortsätta med sina priser? De har kommit sista året med aggressiv prissättning.
Ändå märkliga priset ibland.. men för tillfället påverkar inte priset på helförsäkringen mig men det blir väl ett problem längre fram i tiden.. :-)
Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 06 sep 2021 22:42

Re: Tesla eller vad?

Inlägg av Frisk »

Klintan skrev:
Frisk skrev:
Nu varierar ju försäkringar en del, men jag betalar mindre i försäkring för model S 75D (december) 2018 än jag gjorde för BMW 520D 2015. Allt annat samma med försäkringsbolag, adress mil etc.
Var det flera bolag som kunde ge bra pris på försäkringen eller bara ett? När jag helförsäkrade S75D kunde WaterCircles ge mig ett pris runt 10', sen kom TH på 18' och resten runt 30'. Det gav en viss osäkerhet för framtiden, kan WaterCircles fortsätta med sina priser? De har kommit sista året med aggressiv prissättning.
Jag fick med någon försäkring med bilen, några veckor prova på och sen med erbjudande. Jämförde med länsförsäkringar jag hade tidigare och har på annat som visade sig vara lite billigare än den som kom med bilen så bytte dit när övergångsförsäkringen går ut. Jämförde aldrig med water circles.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla eller vad?

Inlägg av bylund »

Jag tänker väl att man får kolla på vad man totalt får lägga på sitt ägande, och sedan vad man får för pengarna, snarare än att just kolla på försäkringskostnaden. Det spelar ju inte så jättestor roll i slutändan om pengarna gick till däck, laddning, försäkring eller värdeminskning på bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar