.../ Om ni åker till en längre bit till någon och det inte finns en laddare i huset. Hur brukar ni tänka då? /...
Det är inte alla som känner till det följande, så för säkerhets skull...
.../ [Underrubrik:] Ladda inte elbilen i vanligt eluttag
Vanliga eluttag är inte dimensionerade för att utsättas för de höga effekter som en elbilsladdning under många timmar kräver. Elsystem som belastas för hårt slits nämligen när det uppstår för stora temperaturväxlingar i elcentraler, kontakter och ledningar.
Husets elanläggning eller elsystem kan också ha dolda brister, som vid hög belastning kan leda till brand när du laddar din elbil. I somras brann ett tvåfamiljshus i Sunne ner, där en familj hade laddat sin bil genom ett vanligt vägguttag. /...
Det är ju inget problem i verkligheten. Hela landet har ju laddat hemma tills nya vågen med laddboxar. Elektrikerna vill ju ha jobb så som lobbar stenhårt för detta…
Man kan inte ladda hur som, i Sunne var det okunskap med en trolig inomhustimer som var problemet.
länge sedan tråden startade men vill bara säga att isofix fästen i model 3 är svåråtkommna medans i ID 4 an är det fullständigt synliga och lätt tillgängliga om du sätter in och tar ut Barnstolarna ofta är det ju viktigt att Isofix är lätt tilgängliga tänkte jag.
Efter lite mer provning.
Teslan 3an va trevlig. Större baklucka än jag trott. En kandidat. Vad säger ni om bakåtvänd bilbarnstol i teslan?
Enyaqen fick jag ingen bra förarställning.
Provade också Enyaqen efter (M3) och före (MY) en Tesla och fick verkligen samma känsla. Sen är jag visserligen inte riktigt van större bilar, eller har väl inte gillat dem.
Men efter det var det svårt. Tesla har bäst körupplevelse, går inte att förneka.
Som man tyckte jag att bakluckan på M3 var vettigt stor, går väl att peta in barnvagnen om man bara får vinkeln rätt. Men tror att frugan var mer rationell. Model Y får det bli.