Leverans av bil

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Leverans av bil

Inlägg av Are1980 »

Har schemalagd leveranstid imorgon men jag tolkar sms:en från Tesla som att tiden kan komma att förändras eller bekräftas. Nu har varken eller skett, hur bör man agera då?
B8A24E4F-852E-4C10-A8A9-3C690F6F9916.jpeg
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Leverans av bil

Inlägg av zed »

Are1980 skrev:
Har schemalagd leveranstid imorgon men jag tolkar sms:en från Tesla som att tiden kan komma att förändras eller bekräftas. Nu har varken eller skett, hur bör man agera då?
Jag skulle definitivt åka dit och hoppas på en bil :)
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Leverans av bil

Inlägg av wannabee »

Mina sms ser lite annorlunda ut, men jag ska hämta i Gtb..

enligt senaste sms så ska jag upphämtningsdagen få ett sms med information om bilens plats och ett emejl med en länk till mitt tesla konto där jag signerar leveransgodkännandet för att få tillgång till bilen.

Det om bekräftelse står i ett tidigare sms, så jag antar att jag fått bekräftelse.
Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Re: Leverans av bil

Inlägg av Are1980 »

Det är en förmånsbil via jobbet så det kanske är därför det ser lite annorlunda ut. Ser heller ingen bil i appen etc. Har endast fått två sms. Tolkar man det åt det positiva hållet så kanske man inte ska behöva mer bekräftelse än så här men det är lite otydligt
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Leverans av bil

Inlägg av wannabee »

Före mitt senaste sms så fick jag sms från en säljare där denne ville få bekräftelse från mig att jag kunde/tänkte komma den tid/dag jag blivit tilldelad.
Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Re: Leverans av bil

Inlägg av Are1980 »

Får väl bli att man åker upp då men det är ca 8 mil enkel väg så det är tråkigt om det inte finns nån bil redo. Får dessutom åka taxi då det år såpass tidigt och tiden passar mitt schema väldigt dåligt men har ju inte haft möjlighet att välja eller byta tid.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Leverans av bil

Inlägg av slugger75 »

Are1980 skrev:
Får väl bli att man åker upp då men det är ca 8 mil enkel väg så det är tråkigt om det inte finns nån bil redo. Får dessutom åka taxi då det år såpass tidigt och tiden passar mitt schema väldigt dåligt men har ju inte haft möjlighet att välja eller byta tid.
Hur gick det för dig, kunde du hämta din bil idag?

Jag är i samma sits, har fått likadana sms som du, prel hämtning på onsdag.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Re: Leverans av bil

Inlägg av Are1980 »

Allt var nog ok från Teslas sida. Jag har ju förmånsbil från jobbet med externt leasingbolag som äger bilen. Mitt nuvarande avtal löper ut i augusti men vår kontaktperson på Athlon Sweden AB som är vårt leasingbolag ville att jag skulle hämta ut bilen innan miljöbonusen försvinner om möjligt, därav min beställning med asap leverans.

Dock har någon stjärna på Athlon sett bokningen av leveransdatum, matchat detta mot avtalet för min nuvarande bil och skjutit på leveransen till september. Det fick jag veta i morse på plats efter 8 mils taxiresa.

Så Tesla har nog skött allt korrekt, Athlon däremot.

Nu vill Athlon att jag återigen försöker hämta ut en bil innan 12 juli så ska prata med Tesla imorgon.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Leverans av bil

Inlägg av slugger75 »

Are1980 skrev:
Allt var nog ok från Teslas sida. Jag har ju förmånsbil från jobbet med externt leasingbolag som äger bilen. Mitt nuvarande avtal löper ut i augusti men vår kontaktperson på Athlon Sweden AB som är vårt leasingbolag ville att jag skulle hämta ut bilen innan miljöbonusen försvinner om möjligt, därav min beställning med asap leverans.

Dock har någon stjärna på Athlon sett bokningen av leveransdatum, matchat detta mot avtalet för min nuvarande bil och skjutit på leveransen till september. Det fick jag veta i morse på plats efter 8 mils taxiresa.

Så Tesla har nog skött allt korrekt, Athlon däremot.

Nu vill Athlon att jag återigen försöker hämta ut en bil innan 12 juli så ska prata med Tesla imorgon.
Nä men va fan vilken otur!

Hoppas leasingbolaget gör om och gör rätt nu då.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Re: Leverans av bil

Inlägg av Are1980 »

Nu på kvällen mailade Tesla och meddelade att min bil ligger planerad för leverans aug/sep. Suck
Skriv svar