I Kina startar nu tydligen Tesla upp en CRM.
För att förbättra sina kund relationer.
Och man vill införa ett poängsystem, som man kan tjäna in och använda för att få vissa förmåner.
Kan mycket väl tänka mig att man inför ett sådant system även i Europa på sikt.
Man kan tänka sig att man tjänar poäng på kundlojalitet.
Har du Teslas:
1. Solceller
2. Powerwall
3. Elbil
4. Elbolag
5. Försäkring
6. FSD prenumeration
Så kan du få följande förmåner:
1. Billigare el/laddning
2. Billigare försäkring
3. Billigare FSD prenumeration
4. Möjlighet att närvara vid VIP eller lanseringsevents
5. Rabatt på service eller kläder/prylar
Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Moderator: Redaktion
Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Är det detta upplägg dom kör igång i Kina nu, eller är det dina egna spekulationer angående omfattningen?
(Eller spekulationer av någon/några på Youtube som spinner vidare på någon tweet eller liknande)
(Eller spekulationer av någon/några på Youtube som spinner vidare på någon tweet eller liknande)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Poäng- och bonusprogram är inte särskilt effektiva när det gäller dyra sällanköp.
Generellt sett verkar Tesla vara på stenåldern jämfört med andra företag. Man får ju inte ens information om nya modeller/refresher eller nya funktioner/uppdateringar i bilen, nya grejer i shoppen osv som kund… Påminnelser om att serva bilen, byta HEPA-filter osv. Det är helt enkelt fascinerande dåligt.
Generellt sett verkar Tesla vara på stenåldern jämfört med andra företag. Man får ju inte ens information om nya modeller/refresher eller nya funktioner/uppdateringar i bilen, nya grejer i shoppen osv som kund… Påminnelser om att serva bilen, byta HEPA-filter osv. Det är helt enkelt fascinerande dåligt.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Tråkigt! Hoppades att man skulle satsa på att göra relationerna till sina kunder bättre igen.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Håller med! Verkar mest till att man gör det för att booste försäljningenTeslaspolen skrev:Tråkigt! Hoppades att man skulle satsa på att göra relationerna till sina kunder bättre igen.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Ja, i princip alla företag tror att man skapar nöjda kunder genom att köpa ett CRM-system. Det används nästan alltid uteslutande till kortsiktig merförsäljning utan att skapa mervärde för kunderna.Credde skrev:Håller med! Verkar mest till att man gör det för att booste försäljningenTeslaspolen skrev:Tråkigt! Hoppades att man skulle satsa på att göra relationerna till sina kunder bättre igen.
Man sitter på en fantastisk kundstock av en massa köpstarka early adopters, så man tycker att det borde finnas en strategi att hålla dem glada och behålla dem.
Det finns ju så otroligt många sätt att göra det med den data man sitter på. Man vet resemönster, körstil och all möjligt skit.
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Tesla CRM(Customer Relationship Managment
Kan inte annat än att hålla med helt och hållet. Har man nöjda kunder så brukar merförsäljning som oftast komma.spacecoin skrev:Ja, i princip alla företag tror att man skapar nöjda kunder genom att köpa ett CRM-system. Det används nästan alltid uteslutande till kortsiktig merförsäljning utan att skapa mervärde för kunderna.Credde skrev:Håller med! Verkar mest till att man gör det för att booste försäljningenTeslaspolen skrev:Tråkigt! Hoppades att man skulle satsa på att göra relationerna till sina kunder bättre igen.
Man sitter på en fantastisk kundstock av en massa köpstarka early adopters, så man tycker att det borde finnas en strategi att hålla dem glada och behålla dem.
Det finns ju så otroligt många sätt att göra det med den data man sitter på. Man vet resemönster, körstil och all möjligt skit.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous