Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

tor-ake skrev:
Var inne på SC i Bredden idag för att byta vindruta, lite små garantiärenden (servicebulletiner, inget som jag själv hittat och anmält) samt kupéluftfilter. Exemplarisk service och kommunikation, fick en Model S 2015 som lånebil, den var fint städad och tvättad.

De nämnde att de har öppet till 22.00 sedan ett bra tag tillbaka, och jag frågade varför, då jag inte såg en enda annan kund varken på morgonen när jag lämnade eller på kvällen när jag hämtade? Fick svaret att de har fullt med bilar inne som de gör olika "utredningar" på. Kvällsskiftet såg inte så pigga ut, fick intrycket att de nog har en del jobb?

Fick en avskedsmuta i form av en bilpåse (elbilar) i hopp om att jag skall lämna ett bra betyg, men det hade jag gjort även utan muta. :mrgreen: Populärt knep tydligen, fick en bilpåse i lådan med avfettning från Bollnäs Bilvård tidigare i veckan...
När jag var där och pratade med dem sa de att det var ganska lugnt nu men att de skalat upp i väntan på Model Y och att de jobbar skift, för att det inte skall bli samma kaos som när Model 3 kom.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Credde skrev:
mikebike skrev:
Credde skrev:
Credde skrev:
Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet :mrgreen:

Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse 8-)
Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse... :o
De är ju för goa. :mrgreen:
Ja det kör inte just för dom... Dock funkar min MCU utan problem, så det är väl ingen brådska.
3e gången lyckades dom med att ha alla grejer hemma till att byta minneskortet 8-)
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Nu har de haft bilen i 10 dagar, de kan inte säga när de får in ett batteri mer än det inte finns något i EU och måste skickas från USA. Gissar på att Tesla sparat in pengar genom att inte lagerhålla alla reservdelar inom EU. Att de inte vet när det kommer bör ju innebära att det inte skickats ännu så det lär ju vara 2 månader bort innan bilen är lagad i så fall.

Börjat bråka lite med dem så vi får se var det leder. Tänker i var fall inte acceptera att vara utan bilen i okänt antal månader utan någon information från dem medan jag får betala för den, då får de kompensera mig på något vis eller häva köpet. Skulle det ta 2,5 månad är det typ 15-20% av tiden jag kommer äga bilen.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Remuz »

Hade min bil inne 49dagar som längst en gång, ersättning var bara att glömma. Jag hade dock en rätt fin lånebil son fick åka många hundra mil.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Remuz skrev:
Hade min bil inne 49dagar som längst en gång, ersättning var bara att glömma. Jag hade dock en rätt fin lånebil son fick åka många hundra mil.
Kan säga att över 2 månader räknas inte som skälig reparationstid enligt vad jag kan hitta i var fall, under det verkar det vara lite touch and go speciellt om man får lånebil. Tror det är därför Tesla vägrar säga någon leveranstid för batteriet, om de för tidigt medger att det först kommer komma in i mitten av september så hinner jag driva ärendet innan dess. Det finns ju nämligen inte på kartan att de inte skulle veta om ifall det finns utbytesbatterier på båtarna som är på väg. Men om de förhalar tillräckligt länge med att ge mig information så kommer de ju hunnit laga bilen innan jag hinner driva klart ärendet. Får prata med vänner som är advokater, så får man se vad man kan göra. Kanske kan man göra livet lite jobbigare för dem i var fall, som de gör sitt yttersta för att göra det jobbigt för mig :D .

Själv har jag en 2019 Model 3 som lånebil (dvs så bullrig att den inte går att använda längre sträckor) som dessutom luktar illa så det är ju helt klart ett nedköp. Lär inte se så mycket användning förutom när det är absolut nödvändigt, frun vill undvika att vara i den pga lukten, jag har tappat större delen av luktsinnet så jag märker inte det så mycket men störs av oljudet från vägen.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Curik »

Kolla om du kan få stilleståndsersättning från ditt försäkringsbolag, det kunde jag. Det var ju inga större belopp det handlade om, men alltid något.

Av Tesla fick jag till en början en hyrbil (e-golf) men efter lite gnäll fick jag en nyare M3.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Curik skrev:
Kolla om du kan få stilleståndsersättning från ditt försäkringsbolag, det kunde jag. Det var ju inga större belopp det handlade om, men alltid något.

Jag fick till en början en hyrbil (e-golf) men efter lite gnäll fick jag en nyare M3.
Tror inte fungerar när det inte är ett försäkringsärende, nu är det ju ett defekt batteri från Tesla som är problemet så det ligger på dem att ersätta mig. Verkar som att är det inte vagnskada eller försäkringen som täcker utgår som mest 7 dagars ersättning á 150 kr/dag, för de pengarna är det inte ens lönt att kontakta försäkringsbolaget.

Det Tesla borde göra är ju till en början vara ärliga med när de får in batteriet så man kan planera omkring det, inte försöka mörka som de gör nu.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14512
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Servicehelvetet

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
Curik skrev:
Kolla om du kan få stilleståndsersättning från ditt försäkringsbolag, det kunde jag. Det var ju inga större belopp det handlade om, men alltid något.

Jag fick till en början en hyrbil (e-golf) men efter lite gnäll fick jag en nyare M3.
Tror inte fungerar när det inte är ett försäkringsärende, nu är det ju ett defekt batteri från Tesla som är problemet så det ligger på dem att ersätta mig. Verkar som att är det inte vagnskada eller försäkringen som täcker utgår som mest 7 dagars ersättning á 150 kr/dag, för de pengarna är det inte ens lönt att kontakta försäkringsbolaget.

Det Tesla borde göra är ju till en början vara ärliga med när de får in batteriet så man kan planera omkring det, inte försöka mörka som de gör nu.
Min Volvo stod på verkstad i över en månad, fick dygnsersättning för det från okq8backup.
Själva arbetet tog Volvo på goodwill.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:

Min Volvo stod på verkstad i över en månad, fick dygnsersättning för det från okq8backup.
Själva arbetet tog Volvo på goodwill.
Ja, OKQ8 backup är ju en annan typ av försäkring. Trygg-Hansa verkar som sagt ge 7 dagar som mest om det inte är ett försäkringsärende (antingen genom dem, annan part eller vagnskadegaranti).
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Curik »

OfarligTesla skrev:
Tror inte fungerar när det inte är ett försäkringsärende, nu är det ju ett defekt batteri från Tesla som är problemet så det ligger på dem att ersätta mig. Verkar som att är det inte vagnskada eller försäkringen som täcker utgår som mest 7 dagars ersättning á 150 kr/dag, för de pengarna är det inte ens lönt att kontakta försäkringsbolaget.

Det Tesla borde göra är ju till en början vara ärliga med när de får in batteriet så man kan planera omkring det, inte försöka mörka som de gör nu.
Tror och tror, jag fick ju det. :D Jag berättade exakt som det var, att bälteshållaren är trasig och att tillverkaren väntar på reservdel. Fick inga frågor.

Men absolut, Tesla borde ha bättre koll på sina leveranser. I mitt fall hade dom ingen aning tills dagen då bälteshållaren kom in. Jag tror inte dom mörkar men vem vet!
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Curik skrev:
Tror och tror, jag fick ju det. :D Jag berättade exakt som det var, att bälteshållaren är trasig och att tillverkaren väntar på reservdel. Fick inga frågor.

Men absolut, Tesla borde ha bättre koll på sina leveranser. I mitt fall hade dom ingen aning tills dagen då bälteshållaren kom in. Jag tror inte dom mörkar men vem vet!
Får kika på det, tack för tipset. Kan ju någon slags kompensation iaf för att ha en bil som kostar som bara står, kanske får en middag på stan eller något.

Det viktigaste med att få dem att ge ett tidsspann för när det kommer in är ju att de annars helt enkelt kan skita i att skicka hit något på lång tid för att de tjänar mer på att bygga ihop en ny bil med samma batteri…
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Kan ju rapportera att det var helt enkelt så att problemet med service var Teslas paradgren, information. Efter att de sagt att de inte har en aning om när batteriet kommer från USA och jag blivit sur återkom de. Då var det tydligen så att batteriet var på väg in i lager i Tilburg denna vecka så enligt mina beräkningar måste det skickats innan mitt gick sönder och gissningsvis skulle vara en lagervara. Då kan man fråga sig varför det var så svårt att säga från första början… Så har jag tur är bilen klar nästa vecka men mer troligt är väl veckan därpå.

Snabbt skött av Tesla så det skall de ju ha en eloge för, men upplevelsen som kund blir ju markant sämre av att de två veckor efter bilen hamnade på verkstaden säger sig inte ha en aning om när delarna kommer, trots att de vid den tidpunkten är på en båt som närmar sig EU och de ändrar sig efter några dagar. Sen kan man ju tycka att de borde höra av sig och be om ursäkt när en så vital del på en ny bil dör under körning men den nivå av kundvård hade jag aldrig förväntat mig av Tesla :P .
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7585
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mikebike »

Sådär, då är min bil klar för avhämtning. Servicen har skjutits upp flera gånger och blivit försenad flera månader.
-Byte av "instrumentbräda" på garantin. Japp.
-Byte av laddport (stora problem att ladda i våras). Nej, funkade i verkstan.
-Byte av laddlucka (hänger sig i öppet läge var femte till tionde gång). Nej, funkar i verkstan.
-Problem med att låsa upp om man står på bilens vänstra sida. Ingen åtgärd.
-Problem med att väcka bilen, ibland är skärmen svart när man skall köra, ibland står det att nätanslutning saknas, ibland blir kartan vit under färd. Ingen åtgärd, bilen går in i djupsömn efter några timmar och då går den inte att väcka. Kanske blir bättre vid senare mjukvaruuppdatering.
-Bakre dörrhandtag sitter 2mm djupare än de främre. Inom spec.
-Backspeglarna blir svarta på kvällen. Ingen åtgärd. Skall gå att stänga av efter nästa uppdatering.
-Skyltavläsningen fungerar dåligt. Ingen åtgärd. "Det funkar dåligt i Sverige. Kanske blir bättre efter några uppdateringar."
-Bilen kommer inte ihåg mina inställningar, har jag gjort något fel i inställningarna? Ingen åtgärd.

Jag har inte brytt mig om att klaga på farthållare, filhållning, vingelvarning, halvljusautomatik, vingelvarning, dödavinkelnvarning eller torkarautomatik eftersom jag inte tror att min bil är sämre än alla andra Model 3 i dessa avseenden. Inte heller bryr jag mig om panelgap.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Curik »

Trist, speciellt när det hänvisas till mjukvaruuppdateringar. Rent juridiskt har dom inget ben att stå på så det är rätt kaxigt.. :)
Användarvisningsbild
alma83
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jan 2021 19:48

Re: Servicehelvetet

Inlägg av alma83 »

Tesla-service alltså…

När elhissen pajade fick jag komma samma dag, på en klämdag och de bytte på något timme. Och det kostade inte ens skjortan.

När mina drivaxlarna gick sönder byttes de gratis trots att garantin hade gått. Till råga på det sköt de upp min bokade tid två gånger för att jag istället skulle få den nya versionen av drivknutarna.

Vad håller de på med egentligen?
Model X 90D -17
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Servicehelvetet

Inlägg av HX100 »

Jag har varit ganska nöjd med Tesla i Sverige, nu har närmsta SC i trondheim öppnat upp och jag försöker driva igenom ett garantiärende som ska finnas som en öppen order. Jag tänkte att jag skulle ligga ut i god tid och förbereda de för att det måste bokas skadeverkstad. En månad av messande har gått och jag har behövt avböja 4 serviceförslag än så länge för de verkar inte fatta vad fan jag säger.
Jag trodde att SC i Norge måste vara bättre pga stora majoriten av elbilar och all erfarenhet men de verkar istället helt underbemannade.
Funderar på att ta smällen och boka i Sverige istället och åka 40 mil extra.
Fredrik j
Inlägg: 10822
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Fredrik j »

HX100 skrev:
Jag har varit ganska nöjd med Tesla i Sverige, nu har närmsta SC i trondheim öppnat upp och jag försöker driva igenom ett garantiärende som ska finnas som en öppen order. Jag tänkte att jag skulle ligga ut i god tid och förbereda de för att det måste bokas skadeverkstad. En månad av messande har gått och jag har behövt avböja 4 serviceförslag än så länge för de verkar inte fatta vad fan jag säger.
Jag trodde att SC i Norge måste vara bättre pga stora majoriten av elbilar och all erfarenhet men de verkar istället helt underbemannade.
Funderar på att ta smällen och boka i Sverige istället och åka 40 mil extra.
Vad menar du med "stora majoriteten av elbilar"?
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Servicehelvetet

Inlägg av HX100 »

Fredrik j skrev:
HX100 skrev:
Jag har varit ganska nöjd med Tesla i Sverige, nu har närmsta SC i trondheim öppnat upp och jag försöker driva igenom ett garantiärende som ska finnas som en öppen order. Jag tänkte att jag skulle ligga ut i god tid och förbereda de för att det måste bokas skadeverkstad. En månad av messande har gått och jag har behövt avböja 4 serviceförslag än så länge för de verkar inte fatta vad fan jag säger.
Jag trodde att SC i Norge måste vara bättre pga stora majoriten av elbilar och all erfarenhet men de verkar istället helt underbemannade.
Funderar på att ta smällen och boka i Sverige istället och åka 40 mil extra.
Vad menar du med "stora majoriteten av elbilar"?
Ja det är väl ingen hemlighet att Norge har legat i tredje plats i bilförsäljning för Tesla så jag trodde I min enkelhet att de skulle ha hunnit byggt upp en stabil och stark service verksamhet men det är inte den känslan jag får när jag har 3 gånger försökt påtala att 2 punkter i service ordern redan är åtgärdade men ändå skickar de samma jäkla service order om och om igen. Kommunikation = noll
Fredrik j
Inlägg: 10822
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Fredrik j »

HX100 skrev:
Fredrik j skrev:
HX100 skrev:
Jag har varit ganska nöjd med Tesla i Sverige, nu har närmsta SC i trondheim öppnat upp och jag försöker driva igenom ett garantiärende som ska finnas som en öppen order. Jag tänkte att jag skulle ligga ut i god tid och förbereda de för att det måste bokas skadeverkstad. En månad av messande har gått och jag har behövt avböja 4 serviceförslag än så länge för de verkar inte fatta vad fan jag säger.
Jag trodde att SC i Norge måste vara bättre pga stora majoriten av elbilar och all erfarenhet men de verkar istället helt underbemannade.
Funderar på att ta smällen och boka i Sverige istället och åka 40 mil extra.
Vad menar du med "stora majoriteten av elbilar"?
Ja det är väl ingen hemlighet att Norge har legat i tredje plats i bilförsäljning för Tesla så jag trodde I min enkelhet att de skulle ha hunnit byggt upp en stabil och stark service verksamhet men det är inte den känslan jag får när jag har 3 gånger försökt påtala att 2 punkter i service ordern redan är åtgärdade men ändå skickar de samma jäkla service order om och om igen. Kommunikation = noll
Ok. Jag förstår. Du menar en stor del av teslas försäljning är i norge.
Problem i eftermarknadsledet brukar ju uppstå när försäljningen ökar snabbare än supportorganisationen.

Det faktum att Tesla inte kräver någon obligatorisk service gör ju att verkstadsnätet ju blir helt fokuserat på reparationer som ju kan variera kraftigt över tid.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Tesla verkar gå all out denna gången, fick tillbaka bilen nu efter nästan 2 månaders väntan. Då hade de fått för sig att skicka den på helrekond hos någon budgetfirma för den var smutsig, så min Opti-Coat verkar ha polerats bort och ersatts med något okänt (gissningsvis något billigt mög). Så nu måste jag tillbaka till Johan på Rosenbergs Inpol så han får kika på den men det lutar åt att han måste polera bort vad de nu lagt på och göra om jobbet så får Tesla betala. Hur man ens får för sig att helrekonda en bil som gått ca 10 mil sedan den polerades sist bara för den är smutsig vet jag inte, hur en rekondfirma inte kan märka att den är behandlad så fort vattnet träffar den vet jag inte heller (man får väl vad man betalar för).

Och för att göra saken bättre så var det fullt med smutsfläckar i taket på insidan så de hade inte ens tagit bort smutsen…
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Bjelke »

OfarligTesla skrev:
Tesla verkar gå all out denna gången, fick tillbaka bilen nu efter nästan 2 månaders väntan. Då hade de fått för sig att skicka den på helrekond hos någon budgetfirma för den var smutsig, så min Opti-Coat verkar ha polerats bort och ersatts med något okänt (gissningsvis något billigt mög). Så nu måste jag tillbaka till Johan på Rosenbergs Inpol så han får kika på den men det lutar åt att han måste polera bort vad de nu lagt på och göra om jobbet så får Tesla betala. Hur man ens får för sig att helrekonda en bil som gått ca 10 mil sedan den polerades sist bara för den är smutsig vet jag inte, hur en rekondfirma inte kan märka att den är behandlad så fort vattnet träffar den vet jag inte heller (man får väl vad man betalar för).

Och för att göra saken bättre så var det fullt med smutsfläckar i taket på insidan så de hade inte ens tagit bort smutsen…
Går det att få bekräftat av denna firma exakt vad dom gjort? Det är ju du som äger bilen liksom tänker jag…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7585
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mikebike »

Jag har tid på tisdag. Undrar om de lyckas fixa något denna gång?
De skall "flasha om modemet" för att förbättra mottagningen. Ofta när jag kommer ut till bilen är mottagningssymbolen överstryken och ibland när jag kör dyker det upp vita eller svarta fält på kartan. Dessutom går det nästan aldrig att kontakta bilen med appen.
20210905_130018.jpg
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Bjelke skrev:
Går det att få bekräftat av denna firma exakt vad dom gjort? Det är ju du som äger bilen liksom tänker jag…
Det verkade inte helt klart nej, att den är polerad är i var fall utrett, däremot hävdar firman att de “polerade lätt” så inget bör ha försvunnit vilket ju såklart är bullshit. På deras hemsida står det att de lägger på vax och sedan något keramiskt ovanpå vaxet som del i helrekonden men det låter ju helt bakvänt så det vet jag inte om jag tror på. Har dessutom stenskottsfolie längs halva dörrarna och trösklar så det är uppenbart att något är gjort, vet inte hur de gjort med poleringen/vaxningen där osv. Kanske måste stenskottsfolien göras om också eftersom jag antar att man inte kan polera bort deras behandling från den bara sådär?

Oavsett är det ju knasigt av Tesla att skicka den på helrekond, bilen hade gått ca 50 mil när den gick sönder för 2 månader sedan så även om jag inte hade gjort någon behandling så är det ju inte omöjligt att jag ville foilera bilen och då hade rekondfirmans behandling kunnat förstöra den planen.

Men men, så länge de tar ansvar och betalar alla kostnader som uppstår pga detta för att jag skall få bilen tillbaka till samma skick som jag lämnade in den i så är jag inte arg eller missnöjd. Visst kostar det mig lite tid att lösa allt det här men det var ju något de gjorde i välmening oavsett om det var dumt gjort eller inte.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Servicehelvetet

Inlägg av jpetters »

OfarligTesla skrev:
Bjelke skrev:
Går det att få bekräftat av denna firma exakt vad dom gjort? Det är ju du som äger bilen liksom tänker jag…
Det verkade inte helt klart nej, att den är polerad är i var fall utrett, däremot hävdar firman att de “polerade lätt” så inget bör ha försvunnit vilket ju såklart är bullshit. På deras hemsida står det att de lägger på vax och sedan något keramiskt ovanpå vaxet som del i helrekonden men det låter ju helt bakvänt så det vet jag inte om jag tror på. Har dessutom stenskottsfolie längs halva dörrarna och trösklar så det är uppenbart att något är gjort, vet inte hur de gjort med poleringen/vaxningen där osv. Kanske måste stenskottsfolien göras om också eftersom jag antar att man inte kan polera bort deras behandling från den bara sådär?

Oavsett är det ju knasigt av Tesla att skicka den på helrekond, bilen hade gått ca 50 mil när den gick sönder för 2 månader sedan så även om jag inte hade gjort någon behandling så är det ju inte omöjligt att jag ville foilera bilen och då hade rekondfirmans behandling kunnat förstöra den planen.

Men men, så länge de tar ansvar och betalar alla kostnader som uppstår pga detta för att jag skall få bilen tillbaka till samma skick som jag lämnade in den i så är jag inte arg eller missnöjd. Visst kostar det mig lite tid att lösa allt det här men det var ju något de gjorde i välmening oavsett om det var dumt gjort eller inte.
Konstigt att det ska vara så svårt att fråga kunden. "Vill du att vi gör en helrekond innan du får tillbaka bilen?"... Per email kan det inte ta många sekunder. Borde ju vara hur enkelt som helst.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Servicehelvetet

Inlägg av LarsL »

Om de har gjort en rekond så kan man ju ge sig på att de smutsat ner bilen ordentligt innan. Kommer ihåg att farsan berättade att han fick en fläck på ett säte engång när han lagade en bil. Han tog fram rengöringsmedel men då blev ju det sätet mycket renare än de andra så det slutade med att han fick rengöra hela bilen inuti.
Skriv svar