Tesla aktiesplit 3:1

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8475
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Tesla aktiesplit 3:1

Inlägg av Pontus »

Vad tror ni?
Kommer det bli någon känsloreaktion bland allmänheten att en Teslaaktie borde kosta mer än vad priset blir efter splitter, dvs kommer kursen stig pga splitten?
Det känns ju inte otroligt att det blir en liten uppgång bara på grund av splitten. Jag skulle gissa på att kursen hamnar på 300-350 dollar men det är ju bara en killgissning :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Re: Tesla aktiesplit 3:1

Inlägg av J_Pettersson »

Pontus skrev:
Vad tror ni?
Kommer det bli någon känsloreaktion bland allmänheten att en Teslaaktie borde kosta mer än vad priset blir efter splitter, dvs kommer kursen stig pga splitten?
Det känns ju inte otroligt att det blir en liten uppgång bara på grund av splitten. Jag skulle gissa på att kursen hamnar på 300-350 dollar men det är ju bara en killgissning :)
Har man gått ut när detta blir av?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8475
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla aktiesplit 3:1

Inlägg av Pontus »

J_Pettersson skrev:
Pontus skrev:
Vad tror ni?
Kommer det bli någon känsloreaktion bland allmänheten att en Teslaaktie borde kosta mer än vad priset blir efter splitter, dvs kommer kursen stig pga splitten?
Det känns ju inte otroligt att det blir en liten uppgång bara på grund av splitten. Jag skulle gissa på att kursen hamnar på 300-350 dollar men det är ju bara en killgissning :)
Har man gått ut när detta blir av?
Officiella omröstningen bland aktieägare är väl typ 4-aug. Sedan när själva splitten sker vet jag inte. Men man kan väl gissa på någon gång i oktober, nu killgissar jag igen.
Kanske någon vet hur schemat såg ut förra gången?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Mosse97
Inlägg: 26
Blev medlem: 28 aug 2017 22:16

Re: Tesla aktiesplit 3:1

Inlägg av Mosse97 »

Jag köpte mina efter förra spliten, 1 september 2020. Lite för tidigt då aktien första dygnet/dygnen gick ner ett antal procent innan den vände upp.
Skriv svar