Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

Just Liz Wheeler verkar sansad... Apple är marxister?
BC2DCFA2-3EC6-4A68-A28E-76B6D7F6E607.jpeg
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

SwedishAdvocate skrev:
backe skrev:
SwedishAdvocate skrev:
backe skrev:
Hate speech is soaring on Twitter under Elon Musk, report finds / An influx of hateful content flooded Twitter immediately after Musk took over. A new report finds that despite Musk’s claims, hate speech is up and getting more traction.
https://www.theverge.com/2022/12/2/2348 ... moderation
Å andra sidan:
Wheeler.png
Läste om det inlägget för någon dag sedan där någon som verkade insatt i det hävdade att det aldrig varit ett problem på Twitter? Eller finns det något belägg för det?
Vet inte. Är inte insatt. Någon annan kanske vet något...
Jag har läst massor om hatbrott och antisemitism på Twitter men aldrig om barnporr. Har du läst något om det förutom från Liz Wheeler?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av SwedishAdvocate »

backe skrev:
Jag har läst massor om hatbrott och antisemitism på Twitter men aldrig om barnporr. Har du läst något om det förutom från Liz Wheeler?
Nej, det har jag väl inte.

Och du ser onekligen ut att ha rätt om Wheeler. Hon är ju uppenbarligen extremhöger...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Finns en del om barntrafficking på twitter, kanske det som åsyftas. Att kända operatörer fick fortsätta. Det enda som hände när Musk kom in var att de stängdes ned. Lär ju ha varit nån som lyfte frågan när nytt mgmt kom in. Men, finns nog hur mycket skit som helst om man lyfter på locket.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5883
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Om Elon rensar upp innehåll på Twitter vet jag inte. Det verkar ju inte troligt med tanke på att han sparkat 60-70% av de som höll på med det.

Han verkar inte ha lust att betala ut de ersättningar han lovat uppsagd personal i alla fall (underhållande brev btw):
https://twitter.com/AkivaMCohen/status/ ... 2764798983
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

Lurkern skrev:
Finns en del om barntrafficking på twitter, kanske det som åsyftas. Att kända operatörer fick fortsätta. Det enda som hände när Musk kom in var att de stängdes ned. Lär ju ha varit nån som lyfte frågan när nytt mgmt kom in. Men, finns nog hur mycket skit som helst om man lyfter på locket.

Jag kan väldigt lite om ämnet, men jag trodde i min enfald att man kanske var mer aktiv på darknet eller obskyra forum och inte så publikt som det bara kan bli.

Jag förstår hatbrott och sånt för där driver man oftast en agenda där man förnekar skolskjutningar och förintelsen och söker uppmärksamhet kring det, men varför söka uppmärksamhet där lagstiftare och poliser håller till om man bedriver trafficking?
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av wannabee »

backe skrev:
Lurkern skrev:
Finns en del om barntrafficking på twitter, kanske det som åsyftas. Att kända operatörer fick fortsätta. Det enda som hände när Musk kom in var att de stängdes ned. Lär ju ha varit nån som lyfte frågan när nytt mgmt kom in. Men, finns nog hur mycket skit som helst om man lyfter på locket.

Jag kan väldigt lite om ämnet, men jag trodde i min enfald att man kanske var mer aktiv på darknet eller obskyra forum och inte så publikt som det bara kan bli.

Jag förstår hatbrott och sånt för där driver man oftast en agenda där man förnekar skolskjutningar och förintelsen och söker uppmärksamhet kring det, men varför söka uppmärksamhet där lagstiftare och poliser håller till om man bedriver trafficking?
? Du känner väl till Kapten klänning och det var flera domare som åkte dit för att anlita prostituerade, nån tom i domstolens lokaler och denne fick behålla jobbet. Så lagstiftare och poliser kan nog numera betraktas som presumtiva kunder tyvärr.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

wannabee skrev:
backe skrev:
Lurkern skrev:
Finns en del om barntrafficking på twitter, kanske det som åsyftas. Att kända operatörer fick fortsätta. Det enda som hände när Musk kom in var att de stängdes ned. Lär ju ha varit nån som lyfte frågan när nytt mgmt kom in. Men, finns nog hur mycket skit som helst om man lyfter på locket.

Jag kan väldigt lite om ämnet, men jag trodde i min enfald att man kanske var mer aktiv på darknet eller obskyra forum och inte så publikt som det bara kan bli.

Jag förstår hatbrott och sånt för där driver man oftast en agenda där man förnekar skolskjutningar och förintelsen och söker uppmärksamhet kring det, men varför söka uppmärksamhet där lagstiftare och poliser håller till om man bedriver trafficking?
? Du känner väl till Kapten klänning och det var flera domare som åkte dit för att anlita prostituerade, nån tom i domstolens lokaler och denne fick behålla jobbet. Så lagstiftare och poliser kan nog numera betraktas som presumtiva kunder tyvärr.
Känner till det, men det har inget med själva frågeställningen att göra om inte kapten klänning sökte nya kumpaner på Blocket, Twitter eller förstasidan på DN?

Att det finns skumma personer bland polisväsendet och politiker(alla samhällsskikt) är inget nytt för mig åtminstone.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

Kan nog ta hus i helvete nu:

” Elon Musk vicariously publishes internal emails from Twitter’s Hunter Biden laptop drama”

” Earlier this week, Musk teased the release of what he called “The Twitter Files,” declaring that the public “deserves to know what really happened” behind the scenes during Twitter’s decision to stifle a story about Hunter Biden back in 2020.”

https://techcrunch.com/2022/12/02/elon- ... top-drama/

Demokraterna lär ju inte vunnit valet om den där storyn inte blev censurerad av bla Twitter.
F30861F1-77FB-49E8-8C91-5A0E8457DE32.jpeg
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Nej, rykten är en sak, men nu vet vi varifrån den största valpåverkan kom 2020. Förhoppningsvis väcker detta funderingar hos andra vänstermediahus inför 2024. CNN har påbörjat resan, NYT bör inleda den snart för att bli kvar på toppen.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

Lurkern skrev:
Nej, rykten är en sak, men nu vet vi varifrån den största valpåverkan kom 2020. Förhoppningsvis väcker detta funderingar hos andra vänstermediahus inför 2024. CNN har påbörjat resan, NYT bör inleda den snart för att bli kvar på toppen.
Ska bli intressant att eventuellt få veta om det var FBI eller annan myndighet som direkt ”beordrade” Twitter att censurera eller om det var helt på eget initiativ. Kan iofs varit Apple/Google också?
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

När det blir nog mycket "republikanerna är nazister" börjar de troende agera på egen hand tillsammans. För självklart är det ens ansvar att stoppa nazisterna oavsett medel. FBI har samma problem som Twitter har/hade.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

LarsOJ skrev:
Kan nog ta hus i helvete nu:

” Elon Musk vicariously publishes internal emails from Twitter’s Hunter Biden laptop drama”

” Earlier this week, Musk teased the release of what he called “The Twitter Files,” declaring that the public “deserves to know what really happened” behind the scenes during Twitter’s decision to stifle a story about Hunter Biden back in 2020.”

https://techcrunch.com/2022/12/02/elon- ... top-drama/

Demokraterna lär ju inte vunnit valet om den där storyn inte blev censurerad av bla Twitter.
While Musk might be hoping we see documents showing Twitter’s (largely former) staffers nefariously deciding to act in a way that helped now-President Joe Biden, the communications mostly show a team debating how to finalize and communicate a difficult moderation decision.
https://www.theverge.com/2022/12/2/2349 ... ple-people
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

backe skrev:
LarsOJ skrev:
Kan nog ta hus i helvete nu:

” Elon Musk vicariously publishes internal emails from Twitter’s Hunter Biden laptop drama”

” Earlier this week, Musk teased the release of what he called “The Twitter Files,” declaring that the public “deserves to know what really happened” behind the scenes during Twitter’s decision to stifle a story about Hunter Biden back in 2020.”

https://techcrunch.com/2022/12/02/elon- ... top-drama/

Demokraterna lär ju inte vunnit valet om den där storyn inte blev censurerad av bla Twitter.
While Musk might be hoping we see documents showing Twitter’s (largely former) staffers nefariously deciding to act in a way that helped now-President Joe Biden, the communications mostly show a team debating how to finalize and communicate a difficult moderation decision.
https://www.theverge.com/2022/12/2/2349 ... ple-people
Jo läste det men jag tror inte Musk har släppt materialet ännu. Vore konstigt om Elon gjorde så stor sak av några mötesprotokoll om moderering.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5883
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Tydligen så är det skandal att inte publicera innehåll Hunter Bidens (en privatpersons) kvarglömda laptop.
https://twitter.com/mtaibbi/status/1598822959866683394

Man kan ju inte riktigt tänka sig att Aftonbladet publicerar innehållet Ulf Kristerssons döttrars borttappade telefoner...
Vidare lustigt att alla republikaner skriker "first amendment violation" när Biden inte ens var president vid det här tillfället.

Content moderation går inte att göra utan att någon blir förbannad. Lycka till Elon.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
Tydligen så är det skandal att inte publicera innehåll Hunter Bidens (en privatpersons) kvarglömda laptop.
https://twitter.com/mtaibbi/status/1598822959866683394

Man kan ju inte riktigt tänka sig att Aftonbladet publicerar innehållet Ulf Kristerssons döttrars borttappade telefoner...
Vidare lustigt att alla republikaner skriker "first amendment violation" när Biden inte ens var president vid det här tillfället.

Content moderation går inte att göra utan att någon blir förbannad. Lycka till Elon.
Nu var det väl ”lite värre” än så?
BE7E0BB6-A196-4D3A-85F9-B3C400CC765D.jpeg
” The scale of the descent of Joe Biden's son into a morass of drugs, drink and sleaze – leaving him open to possible blackmail attempts – is laid bare in hundreds of documents and photographs on his abandoned laptop.”

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... kmail.html

Materialet gör ju ”Världens mäktigaste man” otroligt utsatt för utpressning. För att inte tala om hans affärer i Ukraina.

De ”kampanjade” ju ihop inför presidentvalet så det var absolut en känslig situation.
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Det är inte bara laptopen, Bidens affärer, eller kontanter de fick från Kinesiska staten tystades också ned. Bidens kontanter från Ukraina har också en väg att vandra i rampljuset. Detta kommer att hålla på ett tag framöver.

Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

Lurkern skrev:
Det är inte bara laptopen, Bidens affärer, eller kontanter de fick från Kinesiska staten tystades också ned. Bidens kontanter från Ukraina har också en väg att vandra i rampljuset. Detta kommer att hålla på ett tag framöver.

Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.

Ingen har eller kommer komma till toppen i USA utan en massa skumraskaffärer.

Det gäller delvis i andra länder också men blir extra tydligt där man driver personliga kampanjer som kostar vansinniga belopp.
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Vad har ändrats där dom nu enligt dig ska granskas till fullo till nästa val?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5883
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

backe skrev:
Lurkern skrev:
Det är inte bara laptopen, Bidens affärer, eller kontanter de fick från Kinesiska staten tystades också ned. Bidens kontanter från Ukraina har också en väg att vandra i rampljuset. Detta kommer att hålla på ett tag framöver.

Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.

Ingen har eller kommer komma till toppen i USA utan en massa skumraskaffärer.

Det gäller delvis i andra länder också men blir extra tydligt där man driver personliga kampanjer som kostar vansinniga belopp.
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Vad har ändrats där dom nu enligt dig ska granskas till fullo till nästa val?
Berätta gärna vad tex Obama gjorde för skumraskaffärer? Jag tycker nog de flesta Amerikanska presidenter under min livstid verkat vara reko gubbar.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

LarsOJ skrev:
backe skrev:
Lurkern skrev:
Det är inte bara laptopen, Bidens affärer, eller kontanter de fick från Kinesiska staten tystades också ned. Bidens kontanter från Ukraina har också en väg att vandra i rampljuset. Detta kommer att hålla på ett tag framöver.

Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.

Ingen har eller kommer komma till toppen i USA utan en massa skumraskaffärer.

Det gäller delvis i andra länder också men blir extra tydligt där man driver personliga kampanjer som kostar vansinniga belopp.
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Vad har ändrats där dom nu enligt dig ska granskas till fullo till nästa val?
Berätta gärna vad tex Obama gjorde för skumraskaffärer? Jag tycker nog de flesta Amerikanska presidenter under min livstid verkat vara reko gubbar.

Hade jag haft något konkrrt som kunde fälla en president i USA så skulle jag troligen vara rik eller död.

Jag har såklart inte fakta att lägga upp på bordet men ingen ger de mängder pengar och stöd som krävs för att nå presidentskapet utan att vilja ha något tillbaka. Du "köper" röster och supportrar hela vägen från gräsrotsnivå och uppåt så någonstans så kommer något bli fel.

Men skulle jag ha fel så är jag såklart glad, alla politiker och presidenter har rent mjöl i påsen och är bara goa gubbar.
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Obama har nog inga skumraskaffärer att tala om, han var en yes-man som var nöjd att göra som andra sade åt honom, och framförallt ge sig själv bra PR i alla lägen. Nu kammar han hem belöningen för det. Blir intressant att läsa hans memoarer när karriären är över och han kan Prata fritt.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

backe skrev:
LarsOJ skrev:
backe skrev:
Lurkern skrev:
Det är inte bara laptopen, Bidens affärer, eller kontanter de fick från Kinesiska staten tystades också ned. Bidens kontanter från Ukraina har också en väg att vandra i rampljuset. Detta kommer att hålla på ett tag framöver.

Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.

Ingen har eller kommer komma till toppen i USA utan en massa skumraskaffärer.

Det gäller delvis i andra länder också men blir extra tydligt där man driver personliga kampanjer som kostar vansinniga belopp.
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Vad har ändrats där dom nu enligt dig ska granskas till fullo till nästa val?
Berätta gärna vad tex Obama gjorde för skumraskaffärer? Jag tycker nog de flesta Amerikanska presidenter under min livstid verkat vara reko gubbar.

Hade jag haft något konkrrt som kunde fälla en president i USA så skulle jag troligen vara rik eller död.

Jag har såklart inte fakta att lägga upp på bordet men ingen ger de mängder pengar och stöd som krävs för att nå presidentskapet utan att vilja ha något tillbaka. Du "köper" röster och supportrar hela vägen från gräsrotsnivå och uppåt så någonstans så kommer något bli fel.

Men skulle jag ha fel så är jag såklart glad, alla politiker och presidenter har rent mjöl i påsen och är bara goa gubbar.
Haha ja du har nog rätt men jag får ändå en känsla av att just de två sista valen i USA varit extra smutsiga.

Historiskt har ju republikaner och demokrater endast varit en mindre nyansskillnad. Nu är det ju nazister mot kommunister :lol:
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Nazister och kommunister är också en nyansskillnad. Deras manifeston är samma med skillnad på att de explicit ratar varandra.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Det handlar nog mest om affärerna de gjort tillsammans (far och son) i Kina och Ukraina.
Skriv svar