Återigen du generaliserar.juristen skrev:OK, efter alla dessa sidor med text känner jag att det är på plats att vara väldigt tydlig.Verdi skrev:Det är klart att det inte är bra. Men ALLA biltillverkare har kunder som dig. Är bara att kolla ärenden hos ARN för att förstå det.mati skrev:Alla ni som försvarar Tesla, är det ingen som reflekterar över att det aldrig är en fördel att ha en kund som känner sig grundlurad? Det är svårt att bli nöjd med en bil när hela affären börjar på det här viset och när man blir bemött med en attityd som får mig att spy. Det kan jag säga av egen erfarenhet. Min bilaffär började med att jag nästan hamnade hos inkasso pga Teslas otroliga inkompetens och arrogans. Det kostade mig både nerver, tid och pengar och jag fick inte ens en ursäkt. En sur eftersmak sitter alltid kvar, oavsett hur bra bilen må vara. (Och när bilfan sedan dessutom strular, då jävlar...)
Så behandlar man inte sina kunder om man är rädd om dem. Punkt. Jag drog redan för två år sedan slutsatsen att Tesla inte är intresserad av mig som kund, och jag berättade det för alla jag känner. Jag vet inte hur många affärer Tesla har gått miste om pga detta, men det nog några stycken skulle jag tro.
Problemet är inte att det blir fel mot kund ibland eller att en kund får ett måndagsexemplar till bil. Det händer som du säger alla biltillverkare.
Problemet är hur Tesla hanterar dessa saker. Hade Tesla haft en bättre attityd, erbjudit kompensation för sina misstag och haft en allmänt kundvårdande inställning där kunden får känna sig betydelsefull så hade ingen varit missnöjd. Så enkelt är det.
Tesla har genom åren kompenserat mig med tre gratis årsservicar inkl. hjulinställning. Helt nya bromsar, drivaxlar, nya turbinfälgar med helt nya michelindäck på grund av vibrationer, leverans av trasig bil hem och dåligt bemötande.
På vilket sätt menar du att Tesla alltid struntar i kompensation eller tillrättaläggande?
Snacka om att dra alla på företaget över en kam för en enskild försäljning av en snorbillig bil som de kan ta tillbaka.
Jag tror definitivt att Tesla kan tänkas kompensera med något, men det beror på vilken attityd och inställning trådstartaren har. Beter man sig som en gammal strumpa och osar skit får man oftast samma tillbaka, ödmjukhet är något många saknar i dessa sammanhang.