Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av TheJonas »

Oktavos skrev:
TheJonas skrev:
Herr X skrev:
EnTraktor skrev:
Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.
Jag har full respekt för att förändringen är till det sämre för några, medan jag så här långt upplever en förbättring efter ändringarna. Tidigare var det jättesvårt att få kontakt med Tesla för att få tid för service eller för att få dem att se på bilen, men nu bokar jag besök själv lätt i appen. Dessutom upplever jag att kundservice för akuta ärenden (de enda man får lov att kontakta dem med för numera) har blivit bättre och att de anstränger sig mer för att lösa ärenden på plats. Fick stor hjälp av dem igår när en stol på mellersta raden hade fastnat - en mekaniker kopplades in och jag lyckades lösa problemet efter instruktioner via telefon. Det är naturligtvis mycket bättre att lösa problem på det sättet, när det är möjligt, än att man i alla lägen behöver köra bilen till en verkstad, med all tidsspillan och andra problem som det medför.
Fodras dock att man då har tillgång till appen som just bu har en väntetid på upp till 7 veckor att få.
Appen ni pratar om är väl den vanliga man har i telefonen, som man styr bilen med, eller är där ytterligare en?
Ja Tesla appen där bilen är uppkopplad mot. Köper du en begagnad tesla så måste tesla göra en Owner Transfers som tar väldigt mycket längre tid än det behöver ta.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
att boka i appen är ju ok, men det som kommer efteråt fram till att bilen är färdig är ju helt kass. Jag har bilen på SC, men har ingen aning om de är färdiga eller inte och imorgon ska vi åka på semester. Ska jag behöva åka upp dit några timmar innan stängning för att förvissa mig om att bilen blir färdig eller ska jag åka dit precis innan stängning och hoppas att allt är ok?
Det har du rätt i. Historiskt sett har de varit helt värdelösa på uppföljning. Stressande att man inte kan ringa och kolla hur det går längre.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Franz »

Bokade i appen. Fick ett sms om att de hade relevanta delar hemma och kunde komma ut dagen därpå (vilket dock inte passade mitt schema). De kom dock förbi vid första tillfället jag kunde och fixade bilen på min uppfart. I min bok är det bättre än någon annan tillverkare jag varit med om och även tidigare erfarenheter av Tesla...
Det bör väl dock påpekas att jag snurrat runt ett varv i telefonmenyn och försökt maila innan utan respons ;). På det hela byttes dock min frustration till att jag var riktigt imponerad och nog ändå är övertygad om att de har ett vinnande koncept på gång om än att både anställda och kunder kommer känna frustration under en ganska lång övergångsperiod. Statusuppdatering i appen borde ju helt klart vara på sin plats för bilar inlämnade hos SC. :)
Driver sajten Car.info
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Surfaren »

Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av MarcusC »

Surfaren skrev:
Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
Vad paff man skulle bli om man gick ut till sin bil för att köra iväg den och under bilen ligger en kille och mekar :D
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av HerrNilsson »

Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 968
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Toja »

Jag bokade service i appen. Byte till CCS + justering avfrunklucka.
Fick tid i början av augusti.
Dagen efter ringde en koilla och sa att det fixar vi på plats eller i segeltorp.
Vi hör av oss så fort vi fått reservdelarna.

Jag tror det blivit övermäktigt med alla som ringer och undrar om sin bil nu när volymen gått upp så mycket.
Vi är I delivery hell eller support hell.

Det är jobbigt att växa fort.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av TheJonas »

HerrNilsson skrev:
Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Är de e-post adresserna som de lagt ner.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av LarsL »

Jag skyr telefon i alla sammanhang och tycker det är bra om de kan gå bort från det stenålders verktyget. Automatisera så långt som möjligt bokning och feedback under service.

Gissar att det är många som ringer och frågar om saker de kan få reda på lika lätt på nätet, forum eller Facebook.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 436
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av kikat »

Föredrar också att det går boka själv i appen, eftersom det är nästintill omöjligt att komma fram på tele.
Men vore bra om de förbättrade servicedelen i appen, t.ex. att man kan ladda upp bilder, att de kan bekräfta bokningen, lägga in ev. kommentarer och det fanns status exempelvis Pending, Confirmed, Cancelled, osv.

Själv bokade jag in ett ärende för 2 veckor sedan för att åtgärda lite småfix som jag upptäckt efter leverans, men har inte hört ett knyst.
Antar att det bara är att komma ner den tid jag bokat om jag inte hör något mera?
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Henrik Torphammar »

Surfaren skrev:
Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
Det hjälper ju inte mot dom som skall ringa in och undra varför handtaget med V-power inte går att få in i tanklocket på deras nya P100D.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av HerrNilsson »

TheJonas skrev:
HerrNilsson skrev:
Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Är de e-post adresserna som de lagt ner.
Nej det tror jag inte. Man får ett autosvar direkt som säger att dom ska återkomma men...
Thank you for contacting Customer Support. We have received your email and we will respond as soon as possible.



If your inquiry is regarding any of the below categories, please ensure that correct email is used. All emails regarding roadside assistance will be answered from this email address.



Ownership or Tesla Account Inquiries: AccountSupportEMEA@tesla.com

Referral Inquiries: referralprogram@tesla.com

Charging Inquiries: charginginstallation-eur@tesla.com



If the category of your inquiry is not listed above, please visit our website for the correct contact details and our FAQ guide.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
docf
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 apr 2019 11:38

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av docf »

Vad ÄR detta för något? Jag lovordade Tesla för deras fantastiska service men det är ju HELT omöjligt att få svar från dem. Jag har en tid om 4 d på SC som jag bokat via appen men ingen har hört av sig för att att höra VAD som behöver fixas så jag åker dit "i blindo" och överraskar dem med det som behöver göras... Har skickat 2 (!) mail med ett par dagars mellanrum - inget svar på något av dessa - svagt! Ska det vara såhär kommer jag redan efter 10 månaders förstagångsägande av denna i övrigt fantastiska MS 100D överväga andra bilmärken i framtiden. De måste värna om sina kunder spec om lagt över en mille på en bil?!
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 436
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av kikat »

docf skrev:
Vad ÄR detta för något? Jag lovordade Tesla för deras fantastiska service men det är ju HELT omöjligt att få svar från dem. Jag har en tid om 4 d på SC som jag bokat via appen men ingen har hört av sig för att att höra VAD som behöver fixas så jag åker dit "i blindo" och överraskar dem med det som behöver göras... Har skickat 2 (!) mail med ett par dagars mellanrum - inget svar på något av dessa - svagt! Ska det vara såhär kommer jag redan efter 10 månaders förstagångsägande av denna i övrigt fantastiska MS 100D överväga andra bilmärken i framtiden. De måste värna om sina kunder spec om lagt över en mille på en bil?!
Skrev du inte i appen när du bokade service vad som behöver göras? Tesla kontaktar endast dig om det är något oklart med din beskrivning.
Egen erfarenhet säger att de avbokar först 1 dag före din bokning om det är någon del som behövs som de inte har hemma.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av jpetters »

docf skrev:
Vad ÄR detta för något? Jag lovordade Tesla för deras fantastiska service men det är ju HELT omöjligt att få svar från dem. Jag har en tid om 4 d på SC som jag bokat via appen men ingen har hört av sig för att att höra VAD som behöver fixas så jag åker dit "i blindo" och överraskar dem med det som behöver göras... Har skickat 2 (!) mail med ett par dagars mellanrum - inget svar på något av dessa - svagt! Ska det vara såhär kommer jag redan efter 10 månaders förstagångsägande av denna i övrigt fantastiska MS 100D överväga andra bilmärken i framtiden. De måste värna om sina kunder spec om lagt över en mille på en bil?!
Låter dåligt att inte höra av sig eller svara. Men du kan lägga in vad du vill ha åtgärdat under bokningen i appen, i fritext fältet. Då är det iaf inte en total överraskning, förhoppningsvis.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 12 mar 2014 20:49
Ort: Borås

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av hanty »

Har haft Tesla i över 5 år och alltid varit nöjd med servicen, alltid fått en Tesla lånebil utom 1. Gången ( då fanns det nästan inga Teslor i Sv och leveranstiden var 6 mån). Nu övertygade jag sonen att Tesla var ett bra val och han skaffade en model 3. För 10 dagar sedan havererade driving unit (DU) på semester utanför Trondheim. Snabb respons från Tesla, norsk hyrbil (Skoda Superb) och fortsatt semesterresa inom några timmar! Sen blir det trist, väl hemma på Västkusten med besked om DU haveri och lång väntetid på reparation har bett om byte till Tesla lånebil under garantireparationen men utan framgång. Det är illa nog att DU går sönder efter 700 mil, att dessutom behöva tuffa runt med en fosilbil i månader när man samtidigt betalar leasingavgifter för en Tesla är surt. Är själv på väg att byta till en ny model S men avvaktar nu pga den uppenbart sämre servicen i Sverige. Kollade därför på Audi etron igår. Positiv erfarenhet på många sätt och med dragkrok! Den dåliga räckvidden i kombination med Ionitys änsålänge begränsade utbyggnad gör att jag tvekar. Blir ju nästan som utlandssemester med Teslan 2014, det var långt mellan superchargers då...
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av NEO »

hanty skrev:
Har haft Tesla i över 5 år och alltid varit nöjd med servicen, alltid fått en Tesla lånebil utom 1. Gången ( då fanns det nästan inga Teslor i Sv och leveranstiden var 6 mån). Nu övertygade jag sonen att Tesla var ett bra val och han skaffade en model 3. För 10 dagar sedan havererade driving unit (DU) på semester utanför Trondheim. Snabb respons från Tesla, norsk hyrbil (Skoda Superb) och fortsatt semesterresa inom några timmar! Sen blir det trist, väl hemma på Västkusten med besked om DU haveri och lång väntetid på reparation har bett om byte till Tesla lånebil under garantireparationen men utan framgång. Det är illa nog att DU går sönder efter 700 mil, att dessutom behöva tuffa runt med en fosilbil i månader när man samtidigt betalar leasingavgifter för en Tesla är surt. Är själv på väg att byta till en ny model S men avvaktar nu pga den uppenbart sämre servicen i Sverige. Kollade därför på Audi etron igår. Positiv erfarenhet på många sätt och med dragkrok! Den dåliga räckvidden i kombination med Ionitys änsålänge begränsade utbyggnad gör att jag tvekar. Blir ju nästan som utlandssemester med Teslan 2014, det var långt mellan superchargers då...
Är faktiskt beredd att hålla med, jag är glad att jag lämnade tillbaka min nya 3a. Blir nog tyvärr ingen Tesla som andra bil i det närmaste.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av mati »

hanty skrev:
..... Kollade därför på Audi etron igår. Positiv erfarenhet på många sätt och med dragkrok! Den dåliga räckvidden i kombination med Ionitys änsålänge begränsade utbyggnad gör att jag tvekar. Blir ju nästan som utlandssemester med Teslan 2014, det var långt mellan superchargers då...
Jämfört med en ny Model S/3 har e-tron naturligtvis "dålig" räckvidd. Men inte när man jämför med en äldre Model S. Nu vet jag inte vilken modell du har. Jag hade en P85 och en 90D och min e-tron ligger ungefär i samma härad räckviddsmässigt. 90:an var bättre när den var helt ny, men den glädjen varade inte längre än en ett halvår. Jag upplever på inget sätt att jag har bytt ner mig räckviddsmässigt.
Laddnätverket är såklart än så länge inte på samma nivå som SuC.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 12 mar 2014 20:49
Ort: Borås

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av hanty »

mati skrev:
Jämfört med en ny Model S/3 har e-tron naturligtvis "dålig" räckvidd. Men inte när man jämför med en äldre Model S. Nu vet jag inte vilken modell du har. Jag hade en P85 och en 90D och min e-tron ligger ungefär i samma härad räckviddsmässigt. 90:an var bättre när den var helt ny, men den glädjen varade inte längre än en ett halvår. Jag upplever på inget sätt att jag har bytt ner mig räckviddsmässigt.
Laddnätverket är såklart än så länge inte på samma nivå som SuC.
Blir lite OT men jag har en drygt 4 år gammal S 85D. På 4 år tappat från 417-407 km i räckvidd. Tesla har för några veckor sedan ”snott” ca 10% räckvidd ( se annan tråd). Så räckvidden i etron är inte sämre men Ionity håller inte måttet än
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av taliz »

Än så länge är det väl inget som säger att etron kommer vara mer driftsäker.
Med tanke på deras begränsade erfarenhet av eldrift torde det rent logiskt vara större risk för problem.
Vi vet heller inget om vad batteridegradering kommer få för effekt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 12 mar 2014 20:49
Ort: Borås

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av hanty »

taliz skrev:
Än så länge är det väl inget som säger att etron kommer vara mer driftsäker.
Med tanke på deras begränsade erfarenhet av eldrift torde det rent logiskt vara större risk för problem.
Vi vet heller inget om vad batteridegradering kommer få för effekt.
Enig, har med detta i mina överväganden, har även skummat garantivillkoren, Teslas 4 år/8000 mil verkar bättre. Det var dock en större chansning när jag köpte en model S 2014, knappt 100 model S i Sv då och Ett servicecenter 50 mil bort. Men just nu surar jag över servicen och konfiskation av 10% räckvidd.
Reduktion av bra batterikapacitet via en uppdatering utan ngt meddelande, hade nog inte märkt det så snabbt om jag inte läst om det på forumet; räckvidden vid 90% är ungefär den samma (365km) men minskat snabbare vid körning, förbrukningen vid typical har sänkts från ca 189W/km till ca 170W/km för att ”kamouflera” räckviddsminskningen. Gillar inte när man inte spelar med öppna kort...
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av mati »

Stora fördelen med e-tron är närheten till service. Hur mycket bilen än krånglar (det har den hittills inte gjort tack och lov) så är det ett mindre problem när verkstaden finns i närheten. Man kan ringa dem, man kan mejla, man kan åka dit och får hjälp direkt. Det är underbart skönt att veta att hjälp alltid finns ett stenkast bort. Jag behöver inte ta ledigt och inte heller åka tiotals mil för att sedan upptäcka att bilen inte är klar.
Jag får ibland (för ett ögonblick i svaga stunder) lite tankar om att kanske en Model Y skulle kunna vara intressant för mig i framtiden om tre år eller så. Men då kommer jag ihåg det eländiga servicekrånglet och förståndet kickar in igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av taliz »

mati skrev:
Stora fördelen med e-tron är närheten till service. Hur mycket bilen än krånglar (det har den hittills inte gjort tack och lov) så är det ett mindre problem när verkstaden finns i närheten. Man kan ringa dem, man kan mejla, man kan åka dit och får hjälp direkt. Det är underbart skönt att veta att hjälp alltid finns ett stenkast bort. Jag behöver inte ta ledigt och inte heller åka tiotals mil för att sedan upptäcka att bilen inte är klar.
Jag får ibland (för ett ögonblick i svaga stunder) lite tankar om att kanske en Model Y skulle kunna vara intressant för mig i framtiden om tre år eller så. Men då kommer jag ihåg det eländiga servicekrånglet och förståndet kickar in igen.
Jag skulle inte våga vara så säker på att det kommer vara helt bekymmerslöst den dagen man får driftstopp. Alla verkstäder har garanterat inte fullständig kompetens på allt på en etron.
Avgasbilsmekaniker har de gott om. Elbilar? Not so much.
Att dom inte ens kan fixa kroken på din bil liksom...

Tre år är lång tid. Skulle bli väldigt förvånad om det inte blivit bättre då.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4868
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av chaffis75 »

taliz skrev:
mati skrev:
Stora fördelen med e-tron är närheten till service. Hur mycket bilen än krånglar (det har den hittills inte gjort tack och lov) så är det ett mindre problem när verkstaden finns i närheten. Man kan ringa dem, man kan mejla, man kan åka dit och får hjälp direkt. Det är underbart skönt att veta att hjälp alltid finns ett stenkast bort. Jag behöver inte ta ledigt och inte heller åka tiotals mil för att sedan upptäcka att bilen inte är klar.
Jag får ibland (för ett ögonblick i svaga stunder) lite tankar om att kanske en Model Y skulle kunna vara intressant för mig i framtiden om tre år eller så. Men då kommer jag ihåg det eländiga servicekrånglet och förståndet kickar in igen.
Jag skulle inte våga vara så säker på att det kommer vara helt bekymmerslöst den dagen man får driftstopp. Alla verkstäder har garanterat inte fullständig kompetens på allt på en etron.
Avgasbilsmekaniker har de gott om. Elbilar? Not so much.
Att dom inte ens kan fixa kroken på din bil liksom...

Tre år är lång tid. Skulle bli väldigt förvånad om det inte blivit bättre då.
Undrar var elbils mekaniker kommer från? Ja en retorisk fråga.. Alla måste vi lära oss nya saker efterhand som världen utvecklas.

Jag ser det som att de finns bra och dåliga verkstäder. Jag själv har mest erfarenhet av Volvo, där jag träffat på både bra och dåliga verkstäder, fördelen är att i Skåne finns de minst 5 olika Volvo kedjor av verkstäder att välja mellan. Tesla finns de bara en verkstad.

Obs. Jag har fått bilden av att Tesla Malmö gör ett väldigt bra jobb men vill bara peka på att med tex en Volvo så får man väldigt många val möjlighet men med Tesla så gäller de att den verksamt som finns är bra.

Jag är övertygad om att med rätt personer så kommer de bli hur duktiga som helst på elbilar men självklart har de en del att lära innan de är där men med rätt inställning så går de.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Att dom inte ens kan fixa kroken på din bil liksom...
Fast det är ju Audi centralt som är hopplösa. Verkstaden/återförsäljaren är helt oskyldig i det sammanhanget.
Tre år är lång tid. Skulle bli väldigt förvånad om det inte blivit bättre då.
Ja fast nu har ju servicen först och främst blivit sämre. För tre år sedan när jag skaffade min första Tesla var servicen enastående, och trots avståndet till SC kände jag inte att det var ett verkligt problem. Det var då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar