Tesla Service - kommunikation - mörker

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1368
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Tesla Service - kommunikation - mörker

Inlägg av thebishop »

Vet att det redan funnits ett antal trådar på temat - men idag brast det lite för mig.

Har tidigare varit SUPERNÖJD med den service man fått och alltid bra bemötande på SC.

Men ärligt talat, avsaknaden på möjlighet att kommunicera med verkstaden kommer seriöst få mig att tänka både en och två gånger på vad nästa bil blir (från att ha varit självklart med en ny S i framtiden och kanske en Model 3 som andrabil...).

Igår slutade appen kunna prata med bilen - Bluetooth och Wi-fi har stannat upp i oändligt initialiserande och kommer aldrig igång efter omstart (har startat om bilen flera gånger) - ingen handsfree, ingen remote app, ingen mjukvaruuppdatering, ... Hoppas verkligen att det inte är EMMC-problemet med MCU1, men vete sjutton vad det skulle vara annars (LTE funkar fint! Men trots det ingen kommunikation via Tesla-appen).

Så vad är problemet? Jag har ett inlagt service-ärende i appen. Vill lägga till ytterligare information och ett par bilder. Funkar bara inte, man kan skriva in infon men det sparas inte - finns en godtycklig MS-DOS-lik begränsning på hur mycket man får skriva. Nåväl, raderar en del av min ursprungliga service, inte fan hjälper det och inte sparas det.

Då försöker man med web-interfacet (efter att ha testat med appen flera gånger, även med force-quit och omstart av appen) - där fallerar det också och de tycker man skall ringa det generella Tesla-service numret i USA... Just det.

Det lär sluta med att jag får åka till SC (har tur, blir väl bara 1,5h tur-retur om man tar ledig mitt på dagen) - men ärligt talat - VAD FAN.

Appen är helt ok - OM DET FUNKAR 100%. Det gör det inte, man måste ha backup när den inte gör det. Någon kommunkationslina. De kanske kunde installera brevduve-landningsbana? Jag funderar seriöst på att skicka ett gammaldags brev, det är ju effektivare än det här eländet.

Ofattbart hur det kan landa såhär - man kunde väl ivf få maila in ytterligare concerns om appen inte funkar och att de då petar in det lokalt på SC på ens VIN som concerns - att behöva åka in är ju helt oacceptabelt.

Ok, förstår att detta inte leder någon vart, men behövde ventilera.

Vem vågar uppgradera en gammal bil till en ny, när ev. concerns blir svårfixade?

Allmän känsla vad gäller KOMMUNIKATION med service just nu:
"När jag ser ett ljus i slutet av tunneln, är det från ett tåg som kommer emot mig."

:twisted: :twisted: :twisted:
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Tesla Service - kommunikation - mörker

Inlägg av EnTraktor »

Jag vet inte om jag borde skriva detta öppet, men ett tips är att använda Linkedin + gissa (tänka) lite, så brukar det lösa sig.
Nej, det är ingen bra lösning, men det är en lösning som brukar fungera.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1368
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Tesla Service - kommunikation - mörker

Inlägg av thebishop »

Jo, tack - det kan ju fungera såklart, men det är också under all kritik - det finns väl inget bolag som säljer så här dyra saker som inte vill ha kontakt med sina kunder - det är verkligen världsfrånvänt. Får väl kolla om några av de gamla kontakter man haft finns kvar (mobilnr, email, ...). Men ogillar att runda systemet, vill ha ett som funkar. Nästa steg är väl att ta med sig ett par whiskey-flaskor och smörja maskineriet.... :-/
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Skriv svar