Först transportstyrelsen, nu Nokian

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av Walker »

Det börjar bli löjligt. Tesla skyller på allt och alla. Under flera månader har det varit transportstyrelsen som inte kan skicka plåtar, vilket är ett uppenbart hittepå eftersom inga andra märken drabbas och TS skickat skyltar i årtionden. Nu får Nokia klä skott för Teslas växtvärk och inkompetens eftersom de tydligen inte kan leverera vinterdäck.
SKÄRPNING! Erkänn istället att ni har problem och GÖR NÅGOT ÅT DET!
Ett bilföretag där man inte kan få kontakt med verkstan har ju uppenbara problem. Att sedan skylla på tredje part är ju bara barnsligt.
Bra bilar men urusel organisation, åtminstone i Sverige.
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av Fredrik j »

Avslöjar man någon teori bakom varför nokia inte klarar att leverera?
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av PatrikS »

Det var inte så roligt att höra, jag väntar på enbart däck och just Nokian, beställde någon gång i Augusti...
Om de inte får däcken är det teslas fel då?
Användarvisningsbild
Kronberg
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 28 jun 2018 15:03

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av Kronberg »

Verkar bero mycket på vilket service center och samarbetspartner för leverans man använder. Jag beställde 17 sept, kunde hämta på sc den 23 sept.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av Zalman3 »

Walker skrev:
Det börjar bli löjligt. Tesla skyller på allt och alla. Under flera månader har det varit transportstyrelsen som inte kan skicka plåtar, vilket är ett uppenbart hittepå eftersom inga andra märken drabbas och TS skickat skyltar i årtionden. Nu får Nokia klä skott för Teslas växtvärk och inkompetens eftersom de tydligen inte kan leverera vinterdäck.
SKÄRPNING! Erkänn istället att ni har problem och GÖR NÅGOT ÅT DET!
Ett bilföretag där man inte kan få kontakt med verkstan har ju uppenbara problem. Att sedan skylla på tredje part är ju bara barnsligt.
Bra bilar men urusel organisation, åtminstone i Sverige.
Jag beställde vinterdäck i veckan.
Ville ha Hakka 9 dubbdäck, gick inte att få fram så det blev
Continental icecontact 2 istället.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av bylund »

Så de hade glömt att kolla med Nokian att de hade några däck att sälja innan de själva började sälja dem vidare?

(Dessutom undrade jag vad det finska telekomteknikbolaget hade med Tesla att göra, när jag läste rubriken. Nokian separerades från Nokia 1988)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av Jerker »

Det som gör mig mest förbannad av sånt här är att de förolämpar både min och deras egen intelligens med sina undanflykter. Som i fallet med min bil. Att det inte fanns några skyltar i tisdags, när jag skulle hämta ut den, det kunde jag köpa just då, men att det fortfarande inte skulle ha kommit några skyltar är ju bara rent nonsens. Så när de ändå ska ljuga så kan de väl anstränga sig att försöka hitta på en trovärdig undanflykt eller säga som det egentligen är.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokia

Inlägg av Walker »

bylund skrev:
Så de hade glömt att kolla med Nokian att de hade några däck att sälja innan de själva började sälja dem vidare?

(Dessutom undrade jag vad det finska telekomteknikbolaget hade med Tesla att göra, när jag läste rubriken. Nokian separerades från Nokia 1988)
...åtgärdat.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av LarsL »

Att säga som det egentligen är vinner man alltid på i längden. Vet inte om detta är något som bilhandlare kör med men det verkar vara omöjligt att bara säga som det är, ”din bil har fått en transportskada”, ”vi såg den igår men nu är den borta” ”nej de har ändrat på designen av dragkrok så den passar inte längre på din gamla e-Tron”, ”vi har trasslat till det med mjukvaran så vi vill inte lämna ut bilen” (den senaste var när jag skulle hämta ut Leaf, vilket försenades med 1 månad).
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av Surfaren »

Jag får inga Nokian till min Zoe heller. Fanns tydligen inga däck att leverera. Så för mig får det bli Continental istället.

Kanske Tesla skyller på rätt entitet för en gångs skull.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av Syncronauten »

Har en bror som varit leverans chef hos en större återförsäljare av andra märken och de har tidvis problem att få skyltar från transportstyrelsen.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av Fredrik j »

Nokian kom lite överraskande efter i senaste däcktest jag läste.
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av PhR34k »

bylund skrev:
Så de hade glömt att kolla med Nokian att de hade några däck att sälja innan de själva började sälja dem vidare?

(Dessutom undrade jag vad det finska telekomteknikbolaget hade med Tesla att göra, när jag läste rubriken. Nokian separerades från Nokia 1988)
De har väl avtal med Nokia som de måste använda säkert. Tror knappast att dom drar iväg ett mail till Nokia med en offertförfrågan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av Walker »

Jag kom också att tänka på typ2-kabelproblemet.
Några har fått svaret ”De är slut i hela Europa” på ett SC, medan andra SAMTIDIGT får med kabeln på ett annat SC ”nemas problemas”.
Ingen som tycker att det är konstigt?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av bonath »

Walker skrev:
Jag kom också att tänka på typ2-kabelproblemet.
Några har fått svaret ”De är slut i hela Europa” på ett SC, medan andra SAMTIDIGT får med kabeln på ett annat SC ”nemas problemas”.
Ingen som tycker att det är konstigt?

Mölndal sa till mig när jag hämtade bilen 20/9, "Vi har lärt oss, har jättemånga hemma nu"...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Verdi

Re: Först transportstyrelsen, nu Nokian

Inlägg av Verdi »

Ni som får "nöja er" med Continental ska vara nöjda. Conti vinner vartenda test.
Skriv svar