Chansade, fick lånebil. Trevligt mottagande, fick förklarat att det är sms som gäller vid kommunikation. De är under bemannade så det var därför jag inte fått något svar. Men de verkar ha problem med smsen för fick se sms i deras system som jag aldrig fått, en till kommunikationsväg skulle nog inte skada
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Grattis! Du hade tur! Trevliga är de, utan tvivel. Organisationen är helt kasst dock.
Jag hade en tid bokad 13 november och fick sms kvällen innan att lånebil inte kunde garanteras, samt frågan om dom skulle höra av sig dagen efter för att boka om.
Har svarat på sms:et och även skickat en påminnelse, har dock inte fått något svar.
Känns rätt hopplöst när man inte kan kontakta Tesla. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.
Det är dock inget fel på bilen så det är inte bråttom för mig, men tråkigt när man inte kan få några svar.
Hehe, undrar hur skulle det gå för mig o boka reparation, jag kör helst med dumbphone.
Nu har iofs ett av de företag jag jobbar för nästan tvingat ned en smartphone som de betalar för i en av mina fickor.
Jag har länge kört med dumbphone sedan urminnes tider, de där smartphonsen går ju bara sönder, det gör inte min dumbphone och jag ringer ju bara med den i alla fall och har överlägset längre batteritid, sisådär 5 dagar även om jag spenderar 2 timmar i telefon m dagen
Sitter mest framför datorn hemma eller på jobbet.
Smartphones är vanligen för ömtåligt byggda.
Har det funkat för någon annan att kommunicera med service via appen?
Jag har uppdaterat beskrivningen flera gånger i några veckor nu, men får inga svar på något? Nu är bokningen imorgon och jag vet inte ens om jag måste lämna bilen där eller inte...
Superirriterande
Att det inte går att ringa till Teslas servicecenter eller att de inte ringer upp utan försöker kommunicera med sms är ju fullständigt oacceptabelt. När jag köpte fälgar utan däck tog det ca en månad att ”prata” med dem om beställningen via sms (de svarar inte med detsamma utan efter två eller tre dagar). Med ett telefonsamtal skulle det ha varit klart på ca 5 minuter. Ska detta fortsätta kommer jag inte köpa en Tesla nästa gång.
Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Det gick bra! Handtaget utbytt på förardörren till gen3, justerat på passagerarsidan så det inte gnisslar och ibland fastnar ute - och så felsökte de det ljud/vibration jag tycker mig höra, dock utan att hitta nåt onormalt. Allt inom garantin. Lånebilen var en X. Trevlig!
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil) Passat GTE -18 (såld) MS 70D AP1 -16 (såld) Leaf 24 -14 (såld)
Försökte boka en service via min Tesla.
Tänkte att jag skulle kunna få en tid i nästa vecka men första lediga tid var vecka 8 och dessutom i Danmark. Försökte hitta Malmö men det gick inte. Vad har jag gjort för fel?
Dom släpper tider lite då och då tror jag. Jag bokade också på ”fel ställe” först bara för att det var det enda lediga men blev hänvisad till att försöka igen dagen efter.
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5