Servicebokning i app som kommuikationskanal

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Vulgarsonic »

Det är helt hopplöst.

Har haft flera ärenden där jag uppdaterat felbeskrivning efter hand samt svarat på sms utan nån som helst återkoppling.

Jag har inte nöjt mig med att vara helt i det blå ang info så jag har kontaktat dem via chatten och de påstår att SC ser det man svarar på sms:en men det är ju helt uppenbart att antingen läses ej svaren eller så svarar man ut i tomma intet.
Chatten har också I flera fall påstått att de lämnat meddelanden till SC att höra av sig till mig då jag kontaktat dem ang status med har ALDRIG hänt att de gjort det sedan...

Eftersom jag har bra kontakt med en säljare så brukar jag till slut gå via honom för att få nånsorts statusuppdatering eller feedback.
Om inte service hör av sig då heller brukar han förmedla info iaf
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1365
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av thebishop »

Det är totalt trasigt. Service är trevliga och funkar fint för mig när man väl är inne, men kommunikationskanalen är trasig. Man får hoppas det reder ut sig under n-sta år om de lyckas skala upp service ordentligt. Tills dess, bit ihop eller byt bil.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Bjelke »

Jag har aldrig hittat den där chatten, måste man logga in för att komma åt den?
(vilket även det blir lika sjukt som att allt ska gå genom appen, om man jämför med ett enkelt telefonsamtal alltså)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av taliz »

Gammal klassiker(numera vore nog app mer relevant än email):
Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Pro-Z »

Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support

Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av MarcusC »

Jag beställde vinterdäck via appen (la service-ärendet till Mölndal).
De svarade direkt med frågor om däcken och vi sms:ade flera gånger fram och tillbaka.

Sen när däcken hade kommit fick jag nytt sms.
När jag väl hade hämtat ut däcken och betalade med kort så skulle jag få kvittot på mailen.

Två dagar senare hade jag inte fått det och skrev i sms-konversationen.
Jag fick direkt ett automat-sms tillbaka att ärendet var avslutat.

Men tio minuter senare fick jag ett sms tillbaka och de sa att de skulle fixa kvittot vilket de gjorde direkt.

Så i mitt fall har det fungerat bra.

Hjälper ju så klart inte TS, men det kan ju vara roligt att läsa solskenshistorier också ;)
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Tellus »

För mig har det funkat snabbt och bra via appen.
Har bara haft enkla saker dock, performance spoiler med hastighets höjning, aero kapslar och typ2 kabel.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
benji
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 maj 2019 10:39

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av benji »

Hade en bokning där dom dagen innan skrev att de inte hade möjlighet att ge lånebil, men erbjöd att boka om servicen till ett tillfälle då det skulle finnas en tillgänglig. I 4 dagar fick jag daglig uppdatering om att de hade sjuk personal så att de inte hunnit ta tag i ombokningen, och jag var positivt överaskad över att de höll mig uppdaterade och visade att de hade koll. Nu har det varit tyst sedan måndagen efter helgen som var för 3-4 veckor sedan. Får ingen återkoppling på ärenden på hemsidan heller... Så svårt är det inte att kommunicera tycker jag...
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av samuelsu »

Pro-Z skrev:
Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support

Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Pro-Z »

samuelsu skrev:
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Fantastiskt!
Var chatten på Svenska eller Engelska?
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Vulgarsonic »

samuelsu skrev:
Pro-Z skrev:
Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support

Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Strålande!
Just denna Annette måste va samma som hjälpte mig (exakt samma namn iaf) då jag aldrig fick uppdateringar till min bil.
Normalt hänvisar dom rutinmässigt till "håll den på wifi så kommer det" men hon grävde faktiskt fram info och kollade runt så det visade sig att min bil var helt utanför mjukavaruuppdateringarna pga knas med landskoden,så hon är verkligen seriös.
Har inte råkat ut för nån annan som varit så duktig och serviceminded i chatten eller telefon faktiskt.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Vulgarsonic »

Pro-Z skrev:
samuelsu skrev:
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Fantastiskt!
Var chatten på Svenska eller Engelska?
För min del har det alltid varit engelska, det går centralt till nåt contactcenter nånstans
Användarvisningsbild
JoakimL
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 apr 2018 10:39

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av JoakimL »

Blir också GHOSTAD! :-(
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Schelin »

Jojo skrev:
Det där med appen är helt hopplöst. Dessvärre. Något bra förslag för Din situation har jag inte, dock blir man f*n förbannad över det här. :twisted: Och det där med lånebil känns osannolikt.
Chansade, fick lånebil. Trevligt mottagande, fick förklarat att det är sms som gäller vid kommunikation. De är under bemannade så det var därför jag inte fått något svar. Men de verkar ha problem med smsen för fick se sms i deras system som jag aldrig fått, en till kommunikationsväg skulle nog inte skada Bild

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Användarvisningsbild
volante
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 jul 2019 10:07
Ort: Stockholm

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av volante »

Ska lämna in min nya fina kärra i segeltorp nästa fredag. Använt appen för att boka, går ej att ladda upp 3 små bilder ens (har iPhone), den hänger sig bara.

Så fick jag sms att de behövde bilderna för att kunna planera jobbet. Bra tänkte jag! Så jag svarar och skickar dem bilder per sms. Inget svar.

Så nu en vecka kvar skriver de ett sms, något i stil med: "lämna den efterfrågade informationen före kl 17 imorgon annars tar vi bort din bokade tid", försöker svara med sms, inget svar, försöker ladda upp bilder på nytt med appen, funkar inte, hittar tidsbokningen på datorn när jag loggar in med mitt teslakonto, men när jag försöker klicka på den så länkar den till en trasig/tom sida!!!

Hur f*n får jag tag på dem!! har de något nr till nya Segeltorp? Hur kan jag lägga upp bilder när funktionen varken funkar på deras hemsida eller i appen? MORR!! :evil: Konstigt när allt funkat så smidigt i övrigt!
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Jojo »

Schelin skrev:
Chansade, fick lånebil. Trevligt mottagande, fick förklarat att det är sms som gäller vid kommunikation. De är under bemannade så det var därför jag inte fått något svar. Men de verkar ha problem med smsen för fick se sms i deras system som jag aldrig fått, en till kommunikationsväg skulle nog inte skada Bild

S75D sep 2016
S75D dec 2018

Grattis! :D Du hade tur! Trevliga är de, utan tvivel. Organisationen är helt kasst dock.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Jojo »

rollo skrev:
Kan inte rekommendera någon att köpa en Tesla under dessa omständigheter. Bedrövligt!
Detta är tyvärr den enda slutsatsen man kan dra nuförtiden. :evil:
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Wir »

Jag hade en tid bokad 13 november och fick sms kvällen innan att lånebil inte kunde garanteras, samt frågan om dom skulle höra av sig dagen efter för att boka om.

Har svarat på sms:et och även skickat en påminnelse, har dock inte fått något svar.

Känns rätt hopplöst när man inte kan kontakta Tesla. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.

Det är dock inget fel på bilen så det är inte bråttom för mig, men tråkigt när man inte kan få några svar.
Model S 90D -17
Footprint
Inlägg: 5
Blev medlem: 21 nov 2019 18:30

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Footprint »

Hehe, undrar hur skulle det gå för mig o boka reparation, jag kör helst med dumbphone.

Nu har iofs ett av de företag jag jobbar för nästan tvingat ned en smartphone som de betalar för i en av mina fickor.
Jag har länge kört med dumbphone sedan urminnes tider, de där smartphonsen går ju bara sönder, det gör inte min dumbphone och jag ringer ju bara med den i alla fall och har överlägset längre batteritid, sisådär 5 dagar även om jag spenderar 2 timmar i telefon m dagen
Sitter mest framför datorn hemma eller på jobbet.
Smartphones är vanligen för ömtåligt byggda.
Användarvisningsbild
Zingo
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 jul 2019 07:13

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Zingo »

Vkium skrev:
Har det funkat för någon annan att kommunicera med service via appen?
Jag har uppdaterat beskrivningen flera gånger i några veckor nu, men får inga svar på något? Nu är bokningen imorgon och jag vet inte ens om jag måste lämna bilen där eller inte...

Superirriterande
Att det inte går att ringa till Teslas servicecenter eller att de inte ringer upp utan försöker kommunicera med sms är ju fullständigt oacceptabelt. När jag köpte fälgar utan däck tog det ca en månad att ”prata” med dem om beställningen via sms (de svarar inte med detsamma utan efter två eller tre dagar). Med ett telefonsamtal skulle det ha varit klart på ca 5 minuter. Ska detta fortsätta kommer jag inte köpa en Tesla nästa gång.
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av samuelsu »

samuelsu skrev:
Pro-Z skrev:
Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support

Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Det gick bra! Handtaget utbytt på förardörren till gen3, justerat på passagerarsidan så det inte gnisslar och ibland fastnar ute - och så felsökte de det ljud/vibration jag tycker mig höra, dock utan att hitta nåt onormalt. Allt inom garantin. Lånebilen var en X. Trevlig!
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Shven »

Försökte boka en service via min Tesla.
Tänkte att jag skulle kunna få en tid i nästa vecka men första lediga tid var vecka 8 och dessutom i Danmark. Försökte hitta Malmö men det gick inte. Vad har jag gjort för fel?
Användarvisningsbild
Vkium
Teslaägare
Inlägg: 77
Blev medlem: 20 feb 2019 21:22
Ort: Nacka strand

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal

Inlägg av Vkium »

Dom släpper tider lite då och då tror jag. Jag bokade också på ”fel ställe” först bara för att det var det enda lediga men blev hänvisad till att försöka igen dagen efter.
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
Skriv svar